PDA

View Full Version : Distortion pedaal vraag....



Daniël_san
27 mei 2004, 17:39
Ik vroeg me af welk pedaal:
een metal sound geeft
en een redelijke overdrive..........

Ik heb een digitech getest. Die vond ik wel goed metallen maar overdrive niet....... Welek raden jullie aan?


(ps ik ga het pas met m'n verjaardag kopen in januari... :oops: )

Jeroenvanhulsteijn
27 mei 2004, 17:44
als je nou een goeie overdrive koopt die ook ontzettend veel gain kan produceren en je koopt een eq dan kom je er wel. en anders heeft volgens mij visual sound een pedaal wat allebei wel kan. de jekyll&hyde.

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Visual_Sound/JH1_Jekyll___Hyde_Ultimate_Overdrive-01.html

Negative K3 fan
27 mei 2004, 17:56
daar heb ik ook eenr ecview tussens taan, inmiddels heb ik hem al verkocht door mijna akoop van een 5150.

en tja, een jhekyll and hyde is toch echt wel veelzijdig, al is hij wat meer geschikt voor de heldere klinkende amps dan donker klinkende, vooral de distortion kant. Maar hij is gewoon wel lekker.

Daniël_san
27 mei 2004, 19:59
ok tnx k ga die s uittesten :) weten jullie een winkel die d'r 1 heeft staan??

Daniël_san
1 juni 2004, 14:31
iemand een winkel????

Ché
1 juni 2004, 14:52
Volgens mij haal je de beste klank uit een Boss Metal Zone mt2
Ik verkoop de mijne trouwens mocht je geïntereseerd zijn, want ik speel al lang geen metal meer :)

Cheers!

Jeroenvanhulsteijn
1 juni 2004, 15:15
in de buurt van zaandam? geen idee. ik denk dat je naar Amsterdam zult moeten. bij dirk witte hebben ze ze mss wel. moet je mss efkes googlen.

Dirk_Hendrik
1 juni 2004, 15:16
Volgens mij haal je de beste klank uit een Boss Metal Zone mt2
Ik verkoop de mijne trouwens mocht je geïntereseerd zijn, want ik speel al lang geen metal meer :)

Cheers!

Ik geloof dat bij de meesten op dit forum een Metal Zone niet echt hét pedaal van eeste keuze is...

Verder,
Ik speel geen metal meer dus ik verkoop m'n metal zone. Hoezo, is die alléén maar voor metal dan?? En als je d'r jazz mee speelt komt de politie o.i.d?

Ché
1 juni 2004, 15:27
Volgens mij haal je de beste klank uit een Boss Metal Zone mt2
Ik verkoop de mijne trouwens mocht je geïntereseerd zijn, want ik speel al lang geen metal meer :)

Cheers!

Ik geloof dat bij de meesten op dit forum een Metal Zone niet echt hét pedaal van eeste keuze is...

Verder,
Ik speel geen metal meer dus ik verkoop m'n metal zone. Hoezo, is die alléén maar voor metal dan?? En als je d'r jazz mee speelt komt de politie o.i.d?

Nee dan komt het leger, gefrustreerd?

Dirk_Hendrik
1 juni 2004, 15:54
Nee dan komt het leger, gefrustreerd?

Ik vroeg het me alléén maar af?

combo
1 juni 2004, 15:58
Ik speel op een Les Paul met EMG81 - EMG85 elementen, een tube screamer (zelf gemaakt en beetje aangepast) en een Hughess en Kettner, en de Tallica Sound ligt daar dicht bij vind ik.

Daniël_san
2 juni 2004, 20:18
in de buurt van zaandam? geen idee. ik denk dat je naar Amsterdam zult moeten. bij dirk witte hebben ze ze mss wel. moet je mss efkes googlen.

ey tnx k ga ff daar kijken. En een metal zone.... vind k een (...) ding. Maar tog bedankt voor ut aanbod hoor :)

mzzzzls