PDA

View Full Version : Stompbox of GT6??



sandman4justice
27 mei 2004, 17:33
Ik ben een gitarist die gewoon als hobby speelt(geen optredens) en ik wil enkele effecten toevoegen aan mijn apparatuur. Ik speel een beetje satriani,vai,SRV,Van Halen. Zou ik een hele verzameling stomboxes kopen(dan zou ik rond de 800 euro liggen voor wat ik wil) of zou ik mij best ineens een GT6 kopen? Of zijn de effecten van een gt6 gewoon van serieus mindere kwaliteit(lees:dood geluid) dan stompboxes???

BLOK182
27 mei 2004, 17:51
Tja, een GT6 versus goeie stompboxes, das een beetje lastig ja. Zelf doe ik mun GT6 weg omdat ik eigenlijk alleen de wah echt veel gebruik. Tis natuurlijk wel lullig als je een rij dure stompboxes koopt en erachter komt de helft maar de gebruiken. Dan is een GT6 ideaal om mee te experimenteren, zo heb ik het ook gedaan. Kwaliteit is trouwens behoorlijk hoog hoor, en als je alleen maar wat thuis hobbiet.....

Antal
27 mei 2004, 18:08
Ik ben een gitarist die gewoon als hobby speelt(geen optredens) en ik wil enkele effecten toevoegen aan mijn apparatuur. Ik speel een beetje satriani,vai,SRV,Van Halen. Zou ik een hele verzameling stomboxes kopen(dan zou ik rond de 800 euro liggen voor wat ik wil) of zou ik mij best ineens een GT6 kopen? Of zijn de effecten van een gt6 gewoon van serieus mindere kwaliteit(lees:dood geluid) dan stompboxes???

Ja, dat is lastig. Als je puur voor sound wil gaan dan zou ik voor losse effecten gaan. Voordeel is ook dat je alles dan naar wens kan combineren. Een GT6 ben ik niet zo kapot van. Heb hem nooit zelf getest, maar het is al een aantal keer voorgekomen dat ik een band zag in een kroeg, en dat het gitaargeluid echt klote was. Ga je kijken, ja hoor: een GT6!

Maar als je ff een search had gedaan dan had je trouwens 100 van dit soort topics gevonden!


Tis natuurlijk wel lullig als je een rij dure stompboxes koopt en erachter komt de helft maar de gebruiken.

Nee, das juist een voordeel! Dan kun je de helft weer wegdoen. Of vervangen. Dat gaat dus met de GT6 niet.

sandman4justice
27 mei 2004, 19:02
aha, maar ik zal ze eens naast elkaar testen. Maar nu is men vraag
-welke distortion(big muff?)
-welke delay
-welke wah(Dunlop 535Q?)
-welke phaser
-welke overdrive(TS9?)
-welke flanger
dus: speel een mengeling van blues-hardrock-metal(met woeste gitaarsolo's)
én liefst zo goedkoop mogelijke KWALITEIT(bvb EHX is iets goedkoper dan bvb boss en lang niet slecht)

birt
27 mei 2004, 19:09
al eens aan gedacht dat je rustig een effect kan kopen dat je graag wil, van het merk dat je wil.
en dan na een tijdje kijken wat je nog zou willen, uitzoeken welke je wil en die dan testen en eventueel kopen, enz. dan heb je elke keer iets nieuw en heb je er veel meer plezier van.
het lijkt mij heel dom om alles in een keer te gaan kopen
:-?

Beezzzt
28 mei 2004, 13:01
Een GT6 ben ik niet zo kapot van. Heb hem nooit zelf getest, maar het is al een aantal keer voorgekomen dat ik een band zag in een kroeg, en dat het gitaargeluid echt klote was. Ga je kijken, ja hoor: een GT6!



Dat lag dan toch meer aan de gitaristen in kwestie dan aan de GT6. Als je weinig geduld hebt zal je geluid idd klote zijn. Als je echter de tijd neemt om de GT6 goed te leren kennen en je de afstelling goed verzorgd kan je uit een GT6 een prachtig geluid krijgen.

Antal
28 mei 2004, 14:39
Dat lag dan toch meer aan de gitaristen in kwestie dan aan de GT6. Als je weinig geduld hebt zal je geluid idd klote zijn. Als je echter de tijd neemt om de GT6 goed te leren kennen en je de afstelling goed verzorgd kan je uit een GT6 een prachtig geluid krijgen.

Ok, mijn verhaaltje was ook niet bedoelt om mensen met een gt6 de grond in te trappen. Maar wel om een eerlijk advies te geven. Als jij uit je gt6 een voor jou acceptabel geluid krijgt, prima dan toch. Ik vind persoonlijk dat zo'n ding wel ok is voor modulatie-effecten. Maar voor een lekkere overdrive of distortion is het niet echt geweldig. Praktisch is hij trouwens wel. Maar qua geluid haalt hij het gewoon niet bij de meeste losse effecten.

Blijepanda
28 mei 2004, 14:57
Een GT6 ben ik niet zo kapot van. Heb hem nooit zelf getest, maar het is al een aantal keer voorgekomen dat ik een band zag in een kroeg, en dat het gitaargeluid echt klote was. Ga je kijken, ja hoor: een GT6!



Dat lag dan toch meer aan de gitaristen in kwestie dan aan de GT6. Als je weinig geduld hebt zal je geluid idd klote zijn. Als je echter de tijd neemt om de GT6 goed te leren kennen en je de afstelling goed verzorgd kan je uit een GT6 een prachtig geluid krijgen.

Tuurlijk kan je een mooi geluid uit een Gt-6 krijgen, maar het haalt het zoals eerder gezegd niet bij 'losse' effecten.

urezna
28 mei 2004, 16:41
ik gebruik mn gt6 inderdaad NIET voor de overdrive, maar alleen voor de effecten... zorg dat je zonder effecten een goed geluid hebt, en ga pas dan met effecten aan de gang... en dan is de gt6 een hele mooie aanvulling...... met heel erg veel mogelijkheden.....
en dan is het een prachtbak....!!!!

schizo910
28 mei 2004, 16:44
Ik heb zelf een tijd over een gt-3 gespeeld (voornamlijk thuis) live gebruik ik liever losse pedalen. Ik heb de GT-6 ook geprobeerd en net as bij mijn eigen GT-3 ben ik niet gek op de distortions van de GT's. de modulaties e.d. zijn i.d.d prima bruikbaar. Het nadeel van de proccesors vind ik dat de mogelijkheden eindeloos zijn. Leuk, zou je denken maar in de praktijk is het echter zo dat je uiteindelijk slechts 10% van het apparaat gebruikt, nadat je je door alle menu's en instellingen hebt heen geworstelt.
Nogmaals voor thuis zou ik toch gaan voor een processor.
(Ik heb nog een GT-3 te koop :wink: :razz: )

V!N
28 mei 2004, 17:04
al eens aan gedacht dat je rustig een effect kan kopen dat je graag wil, van het merk dat je wil.
en dan na een tijdje kijken wat je nog zou willen, uitzoeken welke je wil en die dan testen en eventueel kopen, enz. dan heb je elke keer iets nieuw en heb je er veel meer plezier van.
het lijkt mij heel dom om alles in een keer te gaan kopen
:-?

Dit is het beste advies. Zo heb je ook leuk wat dingen om je in te verdiepen en naar uit te kijken. Dat maakt je hobby alleen maar nóg leuker.


Een GT6 als enige oplossing is vreselijk. Er zijn helaas (te)veel gitaristen die denken dat dit ding met direct injection alles is wat ze nodig hebben of nog erger .. denken dat ze een buizen bak achter zich moeten hebben staan om die zak chips te versterken.