PDA

View Full Version : Hallo, ik ben nieuw hier :)



Bud
27 mei 2004, 17:05
Hey allemaal,

Ik ben Bud, ben 21 en op zoek naar wat info. Ben namelijk op zoek naar een leuke basgitaar + versterker. Het moet geen super luxe basgitaar zijn, maar gewoon eentje waar ik relaxed een leuke bass uit kan pompen. Ben ook supernieuw en heb maar 1 keer in mn leven een bas gitaar aangeraakt hehe. Wat adviseren jullie mij? Het bedrag wat ik kan uitgeven is maximaal 700 a 800 euro, dat is inclusief versterker ik had gehoord dat die dingen heel erg duur zijn :(

Anyway alvast bedankt voor degene die mij willen helpen!

Groeten,

Bud

ToolRulez
27 mei 2004, 17:16
Hee,

Ten eerste: Welkom!! :)

Dan over naar je vraag. Als ik jou was zou ik gaan kijken op de tweedehands-markt, ik ben ook pas drie jaar bezig maar ik ben er wel achter dat er op die markt een stuk meer te halen is dan nieuw.
Een aantal goede sites:
www.marktplaats.nl
www.gitaarmarkt.nl
muziek.2dehands.nl

Het handigste is als je iemand in je omgeving hebt die je zou kunnen begeleiden bij je zoektocht, anders biedt deze site natuurlijk een weelde aan informatie :D .

Succes ermee!

wolfway
27 mei 2004, 18:01
Hey allemaal,

Ik ben Bud, ben 21 en op zoek naar wat info. Ben namelijk op zoek naar een leuke basgitaar + versterker. Het moet geen super luxe basgitaar zijn, maar gewoon eentje waar ik relaxed een leuke bass uit kan pompen. Ben ook supernieuw en heb maar 1 keer in mn leven een bas gitaar aangeraakt hehe. Wat adviseren jullie mij? Het bedrag wat ik kan uitgeven is maximaal 700 a 800 euro, dat is inclusief versterker ik had gehoord dat die dingen heel erg duur zijn :(

Anyway alvast bedankt voor degene die mij willen helpen!

Groeten,

Bud

welkom :-D ik ben ook nieuw op vlak van basgitaren, heb er zelfs nog geen :P

mij hebben ze de yamaha bb 404 aangeraden met versterker, roland cube 30 bass (of peavey/laney) dat is dan voor zo'n 750-800 euro (op feedback nog goedkoper :-D)

Wilbert
27 mei 2004, 20:46
Voor dat budget zou ik eens naar Bassmatters in Nijmegen gaan (www.bassmatters.nl) Wat je daar koopt is sowieso goed. Ik heb daar voor 700 euro een Cort GB74 gekocht met Ashdown perfect 10 basversterker inclusief standaard, gigbag en bekabeling. Die Cort heeft een lekkere sustain, twee verschillend elementen (mightymite singlecoil en humbucker, singlecoil halselement en humbucker brugelement), waardoor je een heel divers geluid uit je aparaatje krijgt. Hoog en/of laag is op deze bas afzonderlijk actief bij te dragen. Hierdoor kun je een heel warm geluid krijgen (als je dat wilt.) Die versterker heeft een goeie driebands equalizer, waardoor je veel kunt met je geluid. En de 30 watt die hij levert zijn genoeg voor een oefenversterker. Voor dit geld is het een goeie set. Ik heb er nu zelf een EBS Taurus bij voor repetitie en podium. Dit maakt de set helemaal compleet, maar dat is nu misschien niet aan de orde.

Wilbert
27 mei 2004, 20:47
Maar goed: ik ben dus ook nieuw hier... Ik ben 21 jaar, heb 12 jaar toetsen gedaan, ben dat nu ontzettend beu en speel sinds 7 maanden bas. Ik heb een Cort GB74 4snarige bas met actief hoog en/of laag (is leuk, want hij is dus ook passief te gebruiken), en ik heb een singlecoil halselement en een humbucker brug-element. Heel divers geluid komt er uit dit beest. Door hem te combineren met een EBS Taurus krijg ik een supersound. Deze versterker heeft standaard minder laag (handig om meer definitie te hebben op het podium). De middentonenfrequentie is instelbaar en er zit een compressor, chorus en octaver op dit kastje. En met m'n actieve laag van de Cort klinktie super (omdattie zelf het hoog dus nog lekker benadrukt). Ik ben verliefd...

AntY
27 mei 2004, 22:23
heeft paul nog die goedkope MTD's staan?

even checken, JA!

www.bassmatters.nl -> aanbiedingen wel 5 snarig maar zo erg is dat niet op zich.

ook een erg goedkope jackson.

als je daar makkelijk kan komen zou ik zeker even langsgaan, paul kan ook goed advies geven


overigens weet ik zeker dat je op de tweedehands markt veel betere dingen kan scoren, maar nieuw zijn dit zo'n beetje de beste deals die je kan krijgen voor dat geld.

emielow
27 mei 2004, 23:31
aangezien je beginner bent, en niet binnen een half jaar op het podium hoeft te staan, zou ik als ik jou was een goedkope (oefen) versterker kopen, die dingen heb je al voor 100 euro ofzo. en de rest spenderen aan een goede, fijne basgitaar met een VET geluid. gewoon veel dingen uitproberen, niet direct wat kopen bij de eerste beste toko

Phyrexian
28 mei 2004, 10:52
aangezien je beginner bent, en niet binnen een half jaar op het podium hoeft te staan, zou ik als ik jou was een goedkope (oefen) versterker kopen, die dingen heb je al voor 100 euro ofzo. en de rest spenderen aan een goede, fijne basgitaar met een VET geluid. gewoon veel dingen uitproberen, niet direct wat kopen bij de eerste beste toko

+1 een Peavey Microbass combo voldoet om te leren bassen. Basic, maar goede, sound.
Voor maximum 125 euro ongeveer heb je er zo ééntje. De rest van je budget kan je spenderen aan een goede bas. Liefst tweedehands (meer waar voor je geld) want misschien ben je het na een jaartje beu en dan kan je terug verkopen zonder verlies of zelfs met winst.

Wilbert
28 mei 2004, 12:54
ook een erg goedkope jackson.

Als je deze bedoeld:

Jackson five-string
deze fraaie Jackson staat hier al veel te lang nieuw te wezen en mag dus voor slechts 600 euro weg, in plaats van de 1.000 euro die hij eigenlijk kosten moet...

Die is weg.

Lazy B.
1 juni 2004, 16:11
Ga eens een paar uurtjes rustig bij Feedback basjes uitproberen. Niet om reclame voor die tent te maken, maar daar hebben ze betaalbare instrumenten en er staat niet direct een verkoper in je nek te hijgen. Gewoon even bekijken welke sound goed bij je past en niet overhaast beslissen. Verder zijn er geen gouden regels te geven, want iedereen houdt weer van een ander geluid; actief of passief, jazz of precision, enkele of dubbele elementen, fretted of fretless, en ga zo maar door.

maarten=okee
3 juni 2004, 17:14
als je de jazzbas sound zoekt, zou ik de milestone3 basgitaar uitproberen/kopen.
hij is goedkoop,basis,goed bespeelbaar en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
ik heb hem zelf ook en ik heb er nog steeds veel plezier van.
op harmony-central krijgt ie een waardering van gemiddeld een 9.1/9.3

maarten=okee
3 juni 2004, 17:18
sorry een 8.9 lees ik daarnet nog :roll:
toch nog een goede waardering voor zo'n goedkoop ding

niels_r
3 juni 2004, 18:54
Een Squier affinity Jazz bas krijgt een 9,5 dus HC lijkt me niet een hele goede maatstaf :wink:

http://www.harmony-central.com/Bass/Data4/Fender/Squier-Affinity-Series-Jazz-Bass-01.html