PDA

View Full Version : Vraagje over MIDI Controller



semt-x
27 mei 2004, 16:29
test

semt-x
27 mei 2004, 16:29
ik zit te denken om een MIDI controller te gaan aanschaffen, nu heb ik laatst even mogen genieten van de Yamaha CS2X Synth.
Hier zit een Appregiator op, zit dit ook op een MIDI controller?? Zo ja, welke of hoe is dit met een MIDI controller voor elkaar te krijgen?

En welke MIDI controllers raden jullie aan? Het liefste zou ik een soort gelijk CS2x willen, maar heb daar de centen niet voor....

In ieder geval bedankt alvast!

x.studio
30 mei 2004, 04:51
Voor zover ik weet heeft een midi-controller geen appregiator, of je daar goede software voor hebt die je ermee aan kan sturen weet ik niet, ben niet zo heel thuis met midi, die vraag geef ik ff door.

Ik zie 2de hands CS2's staan voor 350 á 400, valt wel mee het verschil vergeleken met een goede nieuwe midi controller dacht ik.

Ic3gl0vE
11 juni 2004, 23:21
Voor arpeggiators moet er wel software zijn... een midicontroller heeft die dingen normaal iig niet.
Misschien is een Cs1x of een An1x van yamaha wat voor je; zelfde controllerfuncties als de cs2x geloof ik maar ze kosten wel minder. Let alleen wel op bij de aftertouch, die kun je op een an1x namelijk niet uitzetten! hoe het met de cs1x en cs2x zit weet ik niet, maar ik vind het op de an1x nogal storend. Als je software gebruikt voor je midi kun je de aftertouch natuurlijk wel filteren.

skanky
12 juni 2004, 11:32
Misschien is de MAM MAP1 Arpeggiator iets voor je

Ic3gl0vE
12 juni 2004, 12:13
je kunt je arp's ook gewoon programmen in je sequencer...