PDA

View Full Version : stopt het geluid even bij wisselen van effect bij gt6



puvin
14 april 2002, 11:36
hoi
ik speelde laatst even op de korg van een vriend van mij,
een bak van jaren oud, mijn eerste keer een multi-effectenpedaal, best leuk, maar elke keer als ik van een effect naar een ander overging, ik zeg maar wat =chorus naar distortion dan stopt het geluid een klein half secondje!!!!

is dit bij een GT6 ook?

depterra
14 april 2002, 12:02
een behringer v-amp heeft dit ook...zo even uitvallen...:sad:

PeArLjAm
14 april 2002, 12:08
Dit komt omdat effectprocessors digitaal zijn, daarom moeten ze soms even denken (net als een computer bijvoorbeeld) Volgens mij doet zon processor er vooral lang over als je ingewikkelde patches maakt. De tegenwoordige effectprocessors worden ook steeds sneller, dus ik denk dat dat probleem met het schakelen van effecten vooral bij de oudere processors problemen zich voordoet, of heb ik dat mis...??

zZoRgO
14 april 2002, 13:00
Nee, Ik had dat bij m'n GT3 ook.
Maar dat is vooral de Reverb en Delay die onderbroken worden...
Ik weet niet of het bij de GT6 ook zo is.
Weet wel (en dit vond ik zeer raar) dat je dat bij ZOOM kan uitschakelen (seemless patch switching of zoiets)

puvin
14 april 2002, 13:05
raar,

waarom doet niet iedereen dat dan weg?

wimmeltje
14 april 2002, 18:17
Ik heb mijn zoom weggedaan, omdat ik deze effecten allemaal vrij nep vond klonken. Maar voor een beginner, vind ik dit een super oplossing. Ik heb er toch nog 2 jaar mee gespeeld voordat ik hem weg had gedaan.

Casey
14 april 2002, 20:15
Vreemd , ik zit nu op m'n GT3 en hij schakelt direct over zonder onderbreking , ook met Delay en Echo .