PDA

View Full Version : Line6 Spider 212: pedaalkabel = netwerkkabel pc



andoni
27 mei 2004, 14:09
Ik heb altijd al gevonden dat de kabel die mijn Line6 Spider met de FB4 footswitch verbindt verdacht veel op een netwerkkabel voor pc's lijkt. Ik heb net even de proef op de som genomen en die kabel vervangen door een kabel die hier 2 pc's in LAN verbindt, en wat merk ik, het pedaal werkt evengoed als tevoren. Is deze kabel dan eigenlijk gewoon een netwerkkabel?. En heeft dit eigenlijk toepassingen? Wat ik wil zeggen is dat ik in de handleiding van mijn versterker hier niets over gevonden heb, maar ik weet wel dat de duurdere Line6 amps (en ook de PODs) via een MIDI-interface op een pc kunnen aangesloten worden om er presets op te zetten. Nu vraag ik me af, waarom gebruiken ze een netwerkkabel op mijn Spidertje (dit is toch niet op elke amp zo?)? Kan dit gebruikt worden (of is dit ooit de bedoeling geweest?) om er via de pc extra geluiden op te zetten of instellingen te veranderen via de software van Line6? Als dit zo is ga ik meteen die software van het net plukken, maar ik veronderstel dat het maar uit compatibiliteit zal zijn met de footswitches van de duurdere amps :roll:

vettavillenl
29 mei 2004, 16:22
Via MIDI kun je alle Line 6 (versterker)typen boven de Spider aanpassen.

De PC kabel waar je over spreekt wordt bij elke Line 6 versterker gebruikt voor communicatie van de Line 6 voetpedalen aan te sturen.

De kabel is wat anders uitgevoerd ivm zwaardere belasting dan bij een PC (daar ligt ie stil, bij gig's niet)

BlackSun
29 mei 2004, 16:34
Staat ook gewoon op de line6 site:

"The Floor Board cable is a standard (straight through) Ethernet cable - an industry standard Cat5 10-Base-T networking hookup cable (how's that for a mouthful). What this means is that, unlike custom multipin cables, you can get replacements almost anywhere. Most computer stores should have them available and they have been sighted at Home Depot as well. Get the standard Category 5 UTP (Unshielded Twisted Pair), not the more expensive STP version (Shielded twisted pair)or the special RJ45 loopcables, which won't work. You can also get them from mail order sources like CompUSA or PC/Mac Mall. Some stores will even have them available in fancy colors. We've tested with cable lengths up to 50' with no problems."

Negative K3 fan
29 mei 2004, 17:06
misschien kun je dan verschillende amps ook laten netwerken, via een TOOOONE-suck kanaal ofzo, dat de line6 aangesloten op een plexi ineens 10 keer zoveel TOOOONE heeft.