PDA

View Full Version : Phaser isse nie phaser



Nocki
27 mei 2004, 08:32
Hoi.

ik heb een nu 2 phaser pedaaltjes maar het is niet het geluid wat ik zoek. ik zoek echt een vieze oude phaser. (en dan bedoel ik het geluid niet de uiterlijke verytoning van het pedaal) ik kon uit mn g-force wel een leuke phaser alen die lekker klonk maar de boss ph- is het niet voor mij. al is tie voor funky slagjes wel heel erg lekker.

heeft er iemand een idee waar ik een naar kan gaan kijken...

alvast erg bedankt.

NOcki

Mithrandir
27 mei 2004, 09:19
MXR Phase 90/100
Ibanez Phase Tone (hey, dat is toevallig, die heeft sash nog)
EHX euh... small stone??

Ik denk dat je die wel eens kunt proberen.

guvnor
27 mei 2004, 10:06
Als je een echte vette phaser zoekt moet je eens een oude Pearl PH03 phaser uitproberen. Helaas heb ik een tijdje geleden de mijne ingeruild omdat ikzelf geen phaser gebruik.
Nadeel van dat pedaal is dat het wel een beetje veel hoog uit je signaal wegfilterd. De vier knopppen (speed, depth, feedback en manual) geven je wel veel controle over het geluid.

Robbert
27 mei 2004, 11:16
Phase 90 is wel king of the phasers, maar een Phaser tone (die van Sash inderdaad) is ook de moeite waard om te proberen. Blijft natuurlijk wel een kwestie van smaak.

De Small Stone is ook cool!

sash
27 mei 2004, 11:39
Juist ja, kheb nog een mooie phaser te koop. Begin jaren 70 Ibanez Phase Tone, eerste serie. Dikke vintage lushy phaser tonen voor een derde van de prijs van een ouwe Script logo MXR Phase 90. Qua sound is de script logo Phase 90 wat beter, maar daar betaal je dan ook dik geld voor.

Mijn Phase Tone moet 75 opbrengen, shipped.

Mitch
27 mei 2004, 12:53
De dikste phase sound komt uit de Small Stone. Eénknoppers als de Iba en MXR zijn subtieler. Het is dus net wat je wil.
Op de laatste meeting hebben we een phaser shootout gehad en dat was wel zo ongeveer de conclusie.

Speeddemon
27 mei 2004, 13:10
Nocki, welke Boss phaser had je?
Ik heb zelf een PH-1r, en die kan overdreven dik, vuig en 70's zijn!
Alleen die zijn niet zo makkelijk te vinden meer. Af en toe een paar op Ebay.

jpb
27 mei 2004, 17:30
Ik heb mijn oude MXR phase 100 verkocht omdat ik hem te vies vond klinken. Mischien is dat wat voor je (bloc of script; koop geen reissue).Op www.panicobros.com staan goede samples hiervan onder 'instrumenti'