PDA

View Full Version : rg2620qm vs rg2570ex



RouwGrasSlayer
26 mei 2004, 21:27
twee de bijna de zelfde gitaren maar toch weer heel verschillend

rg2620qm
• 3pc Super Wizard neck
• Basswood body
• Large frets
• Edge Pro bridge
• DiMarzio® IBZ-N (H) neck pu
• DiMarzio® IBZ-S (S) mid pu
• DiMarzio® IBZ-B (H) bridge pu

rg2570ex
• 3pc Ultra neck
• Quilted Maple top/Mahogany body
• Large frets
• Edge Pro bridge
• DiMarzio® IBZ-N (H) neck pu
• DiMarzio® IBZ-B (H) bridge pu

Hoe groot zijn de verschilen in bespeelbaarheid en geluid?
Ik ga ze gaan uit proberen in de winkel. Iemand nog tips waar ik speciaal op zou moeten letten bij deze gitaren

tnx

Ibanez
26 mei 2004, 21:40
Je hebt de specs en t model verwisseld ;) De grootste verschillen kwa bespeelbaarheid is de neck. Een ultra neck is wat dikker dan een super wizard. Kwa geluid is het hout verschillend, mahogany is een stuk warmer dan basswood. En de RG2570ex heeft een extra single coil erbij. Kwa uiterlijk vind ik zelf de RG2620QM mooier met de quilted maple top. Ik zou deze gitaar gekocht hebben als ik geen RG2820CTTW 2dehands had gevonden :D:D Ik zou ze gewoon uittesten en de mooiste kopen :)

Negative K3 fan
26 mei 2004, 21:41
mahonie+esdoorn vind ik zelf erg lekker klinken, ik zou ze wel allebei tezsten maar waarschijnlijk zou ik uiteindelijk toch voor de mahonie gaan en er anderen elementen ingooien.

Anders Destium
26 mei 2004, 22:17
Ik zou zelf altijd voor de RG2620 gaan, vooral omdat hij veel mooier er uit ziet en ik een mahonie/esdoornfan ben :) Basswood is heel dun klinkend in vergelijking. De ultra hals bevalt mij ook beter dan een superwizard (ik heb ze allebei gehad).

Grootste verschil qua functionaliteit is de singlecoil die je bij de RG2570 wel hebt en bij de RG2620 niet. De 2620 heeft een 3-way switch, wat ik zelf veel prettiger vind werken dan een 5-way. De 2620 is echt veel mooier om te zien IMO en hij is een stuk zeldzamer. De RG2570 is een redelijke standaard gitaar, maar wel een erg goede.

Negative K3 fan
26 mei 2004, 22:19
wow, hij heeft ze precies andersom staan dan als jij ze noemt AD

Ibanez
26 mei 2004, 22:22
What did I say...

Anders Destium
27 mei 2004, 09:16
wow, hij heeft ze precies andersom staan dan als jij ze noemt AD

Hij heeft ze door elkaar gehaald, wat Ibanez ook al zei :roll:

Lacrymosa
27 mei 2004, 09:20
Ik zou voor de looks zowiezo geen single coil in het midden willen, damn wat is dat lelijk

mahonie met esdoorn is idd een stuk vetter dan basswood kwa sound, maar goed dat is heel erg persoonlijk, de een wil wat meer snerp en de ander wil wat meer oemph

hoewel ik wel van mening met dat een Mah/Es combinatie best of both worlds biedt

CheerS!!

RouwGrasSlayer
27 mei 2004, 21:05
... Wh :oops: :oops: ps inderdaat ik heb ze verwisseld

thanks voor jullie replays!!!

scheelt die mahony body echt zo veel kwa geluild!?!
en de maple top geeft die nog effect op het geluid of is ie daar te dun voor bij deze gitaar

Anders Destium
28 mei 2004, 14:37
De maple top heeft wel effect (het is een echte top), zodat hij ook nog strak klinkt met de stock pups (vind ik dan). Het is niet voor niets dat de meeste Gibson les pauls, PRSen en andere duurdere gitaren van mahonie zijn met een maple top :)

Als je een mahonie en een basswood gitaar naast elkaar hebt zul je merken dat het (met de zelfde elementen) echt een flink verschil is. Als je van een fel strak geluid houdt met veel mid en hoog moet je voor basswood gaan, als je een warm en vol geluid met ballen wilt ontkom je niet aan mahonie!

RouwGrasSlayer
28 mei 2004, 21:12
volgens mij wil ik de RG2620 body met een RG2570 (super wizzard) neck

.. maar die is weer niet te koop :(

Thom TK
28 mei 2004, 21:23
volgens mij wil ik de RG2620 body met een RG2570 (super wizzard) neck

.. maar die is weer niet te koop :(

Heeft de RG 3120 geen superwizard nek?
Dan komt deze gitaar een eind in de richting!

RouwGrasSlayer
29 mei 2004, 10:27
volgens mij wil ik de RG2620 body met een RG2570 (super wizzard) neck

.. maar die is weer niet te koop :(

Heeft de RG 3120 geen superwizard nek?
Dan komt deze gitaar een eind in de richting!

zo ver ik heb kunnen vinden heeft ie een super wizzard neck
maar hij wordt bijna niet meer verkocht
want ik kan hem nergens vinden in de buurt :(
daarnaast is het jammer dat ie geen binding heeft langs de hals