PDA

View Full Version : Wat voor goedkoop multieffect zou jij kopen onder de 125,-?



Javaca
26 mei 2004, 21:13
Eindelijk heb ik wat geld om aan effecten te beginnen.
Ik ben op zoek naar een multieffect om mee te beginnen.

Wensen:
-Goedkoop (max 125,-)
-Veel mogelijkheden
-Redelijk te bedienen
-Met de voet te bedienen (band)

Overige dingen die leuk zouden zijn:
-Expressiepedaal
-Ampsimulatie
-Beetje overlevend maar ik ben voorzichtig
-Goed geluid (maar wat wil je nog wegzuigen bij een Squier Affinity met mijn versterker? :razz: )

Mijn oog viel op:

De behringer XV-amp voor 75,-
http://www.feedback.nl/pix/behringer-x_vamp.jpg

De Korg ax-100g voor 109,- in de fietbek uitverkoop
http://www.feedback.nl/pix/korg-ax100g.jpg

De behringer V-amp 2 of 1 voor verschillende prijzen 2e hands tussen de 75,- en 130,- en dan eventueel later een floorboard.
http://www.feedback.nl/pix/behringer-vamp2.jpg

Welke van deze drie zou jij kopen?

jaywalker
26 mei 2004, 21:55
met die korg kan je wel lekker kloten. Niet verkeert ding voor het geld, maar ik heb het toch maar op losse pedalen.

Ronald
26 mei 2004, 22:00
de andere gitaristen uit mijn bandje heeft zo'n V-amp, en kmoet zeggen dat die toch nie slecht klinkt voor zo'n goedkoop ding

Diedo
26 mei 2004, 22:14
definitely de VAmp, maar misschien doorsparen voor een POD2 of iets dergelijks? nadeel: je moet er wel een floorboard bij kopen, maar je hebt in een keer wel heel veel (en ook best goed)

Negative K3 fan
26 mei 2004, 22:14
v-amp is geen multieffect maar meer een soort direct recording dinges met digitale effect, versterker en speaker simulaties.

Javaca
26 mei 2004, 22:16
Ik hoor op gitaar.net veel lof over de X-V-Amp.
Zo zou je meerdere effecten tegelijk kunnen gebruiken wat met de normale v-amp niet kan.
Ook de prijs spreekt me wat meer aan.

phx
26 mei 2004, 22:20
boss me-30.. al 2x in bezit gehad, voor 100 euro 2ehands

PHX

appeltaart
26 mei 2004, 22:31
Voor € 179 heb je al een POD 2 in de uitverkoop bij Feedback, ik ken het beestje zelf niet, maar hij schijnt wel goed te zijn.

guvnor
27 mei 2004, 10:00
Geef je geld uit aan het beste apparaat dat je kunt betalen. Anders maak je dezelfde fout die ik (telkens weer...) maak. Het ene apparaat willen hebben, datgene kopen wat er op lijkt maar nčt niet is, een maand later toch dat duurdere kreng kopen en op die manier dus dubbel geld uitgegeven hebben...

Uit de apparaten die jij geselecteerd had heb ik het meeste plezier gehad van de Korg. Veel effecten waarvan een hoop gelijktijdig, redelijke amp sims (voor dat geld) en een fijne bediening. Leuk is vooral dat je voor elke patch 2 verschillende amp instellingen kunt gebruiken. Dus hoef je voor die gillende solo niet een andere patch te selecteren, maar switch je binnen dezelfde patch van amp sim.







(had ik al verteld dat de mijne te koop is?)

Mr.Bluesbreaker
27 mei 2004, 10:24
Ik heb zelf die Korg, en ik kots ervan. komt omdat ik een toonpurist ben, ik kan niks met multi-effectbakken. Er zitten wel godsgruwelijk veel mogelijkheden op, stemapparaat zelfs ook ingebouwd. Mute functie of bypass ho maar, zuigt ontzettend veel toon, nog meer als je 3 wahpedalen achter elkaar zou zetten bij wijze van spreken. Een digitech RP-100 staat niet in je lijstje, volgens mij valt die ook binnen je budget. Deze is ook wel aardig (voor een multieffect tot 150 euro), probeer deze ook es zou ik zeggen.

Mr.Bluesbreaker
27 mei 2004, 10:27
Oja wat ik vergat, maar wat ik een heel belangrijk nadeel vind: bij die korg kost het ff tijd voor het apparaat om tussen verschillende presets te wisselen. Heel irritant als je het mij vraagt, maar volgens mij hebben meer multieffect dingen dit.

birt
27 mei 2004, 10:28
geen :P


maar zo'n v-amp 2 kan je wel patches voor downloaden zodat je er een pod van maakt dacht ik :)

P****Fred
27 mei 2004, 10:30
eum, waar dan??

birt
27 mei 2004, 11:06
ik weet niet juist waar, iemand hier op het forum heeft het een tijdje geleden gepost

guvnor
27 mei 2004, 11:32
Ik heb zelf die Korg, en ik kots ervan. komt omdat ik een toonpurist ben, ik kan niks met multi-effectbakken. Er zitten wel godsgruwelijk veel mogelijkheden op, stemapparaat zelfs ook ingebouwd. Mute functie of bypass ho maar, zuigt ontzettend veel toon, nog meer als je 3 wahpedalen achter elkaar zou zetten bij wijze van spreken. Een digitech RP-100 staat niet in je lijstje, volgens mij valt die ook binnen je budget. Deze is ook wel aardig (voor een multieffect tot 150 euro), probeer deze ook es zou ik zeggen.

Op zich deel ik je mening, maar je moet een multi-effectbak beoordelen naar wat het is. Een toonpurist kiest zijn apparatuur zorgvuldig uit en verkiest kwaliteit boven bedieningsgemak. Iemand die kiest voor een multi-effectbak wil verschillende sounds zonder 5 verschillende versterkers aan te moeten schaffen en een pedalboard waarvan je het einde niet kunt zien... Dit is onhaalbaar zonder kwaliteit in te leveren (zeker voor een budget van 125 euro).
In dat opzicht doet de Korg het niet slecht. De RP100 die je noemde heeft dezelfde onhebbelijkheden (zoals het schakelen) en mist daarbij een hoop mogelijkheden die de Korg wel heeft. Ik heb namelijk mijn RP100 verkocht en de Korg daarvoor genomen...

Speeddemon
27 mei 2004, 12:33
1 dagje arbeiten erbij en je kunt een Korg AX1500G 2e hands kopen.
Wat ik begrepen heb, is die best o.k. voor t geld


(zelf ben ik ook afgestapt van multi's na m'n Boss GT-3; heb nu alleen nog maar analoge/vintage/goeie pedalen. :wink: )

Javaca
27 mei 2004, 14:27
Tone is leuk maar denk je dat een Squier Affinity Strat met een Italiaanse 60w transistorbak een supertone heeft? :D

Ik wil gewoon wat uitproberen en kijken wat ik later in losse stompboxen kan aanschaffen.

Patches voor de V-amp zijn te downloaden op www.v-amp.com

De boss me30 schijnt met het expressiepedaal alleen volume te kunnen regelen.

Diedo
27 mei 2004, 18:18
met de ME30 kun je ook WAHen, maar dat was echt uiterst teleurstellend... ik vond em zn geld echt neit waard...

Javaca
27 mei 2004, 21:24
Ik denk dat het de xv-amp wordt.
Het lijkt me een handig ding.

zjanke
27 mei 2004, 22:13
eum, waar dan??

http://home.swbell.net/bfalch1/

alstublieft :roll: en ook op de site van behringer zelf staan leuke dingen. Je kunt het ding overigens wel gebruiken als effectenbak, maar het is inderdaad toch meestal net niet.

Maar als start? prima optie. Koop overigens wel een 2, die heeft 2x zoveel ampsimulaties.

P****Fred
27 mei 2004, 22:44
thanx, haddet al gevonden via de zoekfunctie...


heb overigens zelf geen v-amp hoor, maar 't leek me wel interessant... ;-)

Speeddemon
27 mei 2004, 23:37
Ik denk dat het de xv-amp wordt.
Het lijkt me een handig ding.
en waarom wordt er niet naar mij geluisterd? :-?
Feedback heeft een 2e hands Korg AX1500G voor 169. Ik neem aan dat je vast wel ERGENS 45 euro vandaan kan toveren.

En daar heb je volgens mij veel meer aan dan dan suffe X-Vamp. Ik bedoel, stel je hebt 5 coole geluiden en je zit in patch 1, maar je volgende coole geluid zit in patch 5 ofzo (omdat je de tussenliggende voor andere gebruikt), zul je toch 4 keer "patch up" moeten schakelen, ipv hooguit 2x (bank up+patch select)

Joralf
28 mei 2004, 08:52
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen een aantal multi-effecten.... aan de ene kant denk ik de x v-amp -> met expressiepedaal en hij is lekker goedkoop, aan de andere kant zou ik die Korg AX 1500 of een Boss ME 50 toch ook wel graag willen hebben, maar das dan weer 200 euro duurder. Daartussen in zit nog die Korg AX 100, dus dat is ook een mogelijkheid.....

Door die prijsverlaging hebben ze me weer lekker aan het twijfelen gemaakt..... :roll:

Diedo
28 mei 2004, 09:21
Ik denk dat het de xv-amp wordt.
Het lijkt me een handig ding.
en waarom wordt er niet naar mij geluisterd? :-?
Feedback heeft een 2e hands Korg AX1500G voor 169. Ik neem aan dat je vast wel ERGENS 45 euro vandaan kan toveren.

En daar heb je volgens mij veel meer aan dan dan suffe X-Vamp. Ik bedoel, stel je hebt 5 coole geluiden en je zit in patch 1, maar je volgende coole geluid zit in patch 5 ofzo (omdat je de tussenliggende voor andere gebruikt), zul je toch 4 keer "patch up" moeten schakelen, ipv hooguit 2x (bank up+patch select)

is dit niet een kwestie van logisch indelen? je kan al je veel gebruikte presets toch dichtbij elkaar zetten, en dan de andere ergens anders? of zie ik dit nou verkeerd, want zo doe ik het ook een beetje...

Joralf
28 mei 2004, 09:28
Ik weet niet of dat kan bij de x v-amp

Joralf
28 mei 2004, 09:40
Ik had ook een vraagje: Bij welke van de volgende multi-effecten zit WEL een bypass mode zodat je bijv met je distortion van je eigen versterker kan spelen???

Korg AX 100
Korg AX 1500
Boss ME 50
Behringer X V-amp

Rock&Roll
28 mei 2004, 09:56
Ik heb een ax1500g en die heeft zeker een bypass! dan schakelt gewoon de tuner aan => dat is trouwens een voor deel bij die 1500g: hij heeft een prachtige tuner aan boord, zo goed als alle andere korgs en heel precies ook voor downtunen.



spam: ik heb een ax1500g te koop :-D



:cool:

Joralf
28 mei 2004, 10:25
Hoeveel moet ie kosten?? Hoe oud is die?? Waarom doe je hem weg??

BlackSun
28 mei 2004, 10:39
Als je het geld heb definately voor de Korg AX1500G gaan. Ik heb over een Gt-3, Pod2.0 en Rp-100 gespeeld, en de korg komt gewoon het beste uit de bus kwa prijs/kwaliteit, en ZEKER bij kwaliteit van distortions.
Er zit bypass op ja, en je kan bv ook een patch maken zonder enig effect waardoor die patch dus een 'snelle knop' voor bypass wordt(voor de bypass in tuning mode moet je een knop een paar seconden ingedrukt houden, niet zo handig onder een nummer).

Schakelen tussen patches gaat zonder enige vertraging, en instelling is erg makkelijk!





Et lijkt alsof ik bij korg werk :D

Joralf
28 mei 2004, 11:01
Ik ben op het moment sterk aan het twijfelen qua geld.

Korg AX 1500 en de Boss ME zijn tussen de 220 en de 270 euro (Feedback)

Korg AX 100 = 120 euro in het uitverkoopweekend en de X V-amp = 75 euro.....

Waarom maken ze het ook sooow moeilijk??

Maakt het trouwens nog een beetje uit door wat voor amp je speelt??? Ik heb zelf een Roland Cube 15 en er staat ook nog een superslechte H&K Surf Edition (is meestal veel te basserig :() en ik speel op een Dean Evo X CBK of een Fender Strat Mexico.

Rock&Roll
28 mei 2004, 11:20
Ik weet dat spam hier verboden is :-D maar omdat je ernaar vraagt: mijn korg is nu anderhalf jaar oud, er is geen enkel gebruiksspoor op, ik doe hem weg omdat ik overgeschakeld ben op twee analoge effecten en ik zoek er zo nog 165 euro's voor te krijgen. De originele doos en handleiding zijn er ook nog steeds...
:cool:

Speeddemon
28 mei 2004, 11:24
feedback heeft m 2e hands voor 169. (weet alleen niet of zij de doos enzo er nog bij hebben).

Hoe dan ook, zo'n uitgebreid multieffect voor ongeveer 375 gulden... GT-3 was destijds nieuw 975 gulden!

Rock&Roll
28 mei 2004, 12:29
Tjah het is zeker geen verkeerd toestel, helemaal niet. Ik denk dat ik als nieuwprijs toch een 350 euro betaald heb...maar ja zoals altijd zakken die prijzen steeds. :roll:
:cool:

urezna
28 mei 2004, 16:43
ik heb het net elders ook al getypt:
volgens mij moet je eerst zorgen dat je zonder effecten een geluidje hebt dat naar je zin is... voeg daarna pas effecten toe.... anders zal je resultaat vaak toch uiteindelijk teleurstellend zijn.....

Joralf
28 mei 2004, 17:06
het geluid van mn Dean Evo X CBK + Roland Cube 15 is errug naar mn zin hoor... ik wil alleen een effectenbak erbij om eens wat te experimenteren met effecten... losse pedaaltjes vind ik te duur...

Rock&Roll
28 mei 2004, 18:46
die korg is in elk geval stuuuuukken beter dan die zoom die ik als men eerste multi-effect had :razz:
er is trouwens niets mis met experimenteren met effecten, misschien gaat je geluid er zelfs op vooruit.

:cool:

Javaca
28 mei 2004, 19:34
Ik denk dat het de xv-amp wordt.
Het lijkt me een handig ding.
en waarom wordt er niet naar mij geluisterd? :-?
Feedback heeft een 2e hands Korg AX1500G voor 169. Ik neem aan dat je vast wel ERGENS 45 euro vandaan kan toveren.

En daar heb je volgens mij veel meer aan dan dan suffe X-Vamp. Ik bedoel, stel je hebt 5 coole geluiden en je zit in patch 1, maar je volgende coole geluid zit in patch 5 ofzo (omdat je de tussenliggende voor andere gebruikt), zul je toch 4 keer "patch up" moeten schakelen, ipv hooguit 2x (bank up+patch select)

45 euro ergens snel vandaan krijgen lukt niet.
(of jij moet willen storten :razz: )

Rock&Roll
28 mei 2004, 19:51
ik wil je best de mijne verkopen eens je geld genoeg hebt :-D :-D :-D

Javaca
28 mei 2004, 20:26
:lol:

Joralf
28 mei 2004, 20:39
Sorry trouwens Javaca, dat ik zomaar in je topic duik.... maar zoals je al wist ben ik naar hetzelfde op zoek als jij.... dus dan kan het maar beter in 1 topic

Javaca
28 mei 2004, 21:06
Nevermind.
Op gitaar.net zijn we ook al bezig :D .

Ik ben benieuwd naar jou ervaringen bij het testen.

Speeddemon
29 mei 2004, 16:30
45 euro ergens snel vandaan krijgen lukt niet.
(of jij moet willen storten :razz: )
luie donder! 6 uur schoonmaken a 8,5 euro per uur (mijn loon bij Asito). Whoppa.

Nie zeiken, werken!

Rock&Roll
29 mei 2004, 17:11
Speedy, jij hebt een contract met korg zeker? zo fervent die ax1500g verdedigen! :-D :D :-D

dalon
19 augustus 2004, 17:27
Ik weet dat spam hier verboden is :-D maar omdat je ernaar vraagt: mijn korg is nu anderhalf jaar oud, er is geen enkel gebruiksspoor op, ik doe hem weg omdat ik overgeschakeld ben op twee analoge effecten en ik zoek er zo nog 165 euro's voor te krijgen. De originele doos en handleiding zijn er ook nog steeds...
:cool:

Hoi, heb je dat ding nog?

Dirk_Hendrik
19 augustus 2004, 18:06
Min of meer naar boven al tussen de regels door gezegd. Ik zou niet eens naar al die nieuwe plastic doosjes kijken en gewoon lekker 2e hands gaan.

Speeddemon
19 augustus 2004, 19:12
Speedy, jij hebt een contract met korg zeker? zo fervent die ax1500g verdedigen! :-D :D :-D
Nee hoor. Want ik ben ook een tone-purist, en dan zou ik hem een heel ander setje aanraden.

T enige wat ik verdedig is "werk=geld". En kijk, dat je niet snel aan 200-300 euro kan komen, kan ik inkomen. Maar 1 dagje fulltime werken, en je hebt je 45 euro bij mekaar + geld over voor een paar biertjes.

Ik kan persoonlijk niet zo tegen die "maar ik kan echt NOOIT aan 45 euro komen". Die 45 euro is 't verschil tussen een plastic speelgoed bakkie (Korg AX100) en een middle-of-the-road degelijk multi-fx (AX1500G).

MightyMike
20 augustus 2004, 11:33
Ik heb zelf ook zo'n Korg en ik ben daar niet zo geweldig tevreden van. Als je ampmodeling wil kan je beter voor een Line 6 POD gaan denk ik. De Korg heeft redelijk veel mogelijkheden, maar heeft ook een reeks zwaktes.

* De amp-models gaan van "redelijk" tot "wesp in een koekendoos".

* Je kan maximaal twee effecten tegelijk gebruiken.

* Veel effecten zijn onbruikbaar omdat ze te weinig aanpasbare parameters hebben: ringmodulator, harmonizers, etc

* Sommige models zijn nogal noisy...