PDA

View Full Version : Jazz vs Musicman pickup



ErikM
13 april 2002, 23:31
Op dit moment heb ik een G&L bas met alleen
een Precision pickup en ik wil voor de variatie een brugpickup laten bijzetten.

Nou heb ik het probleem dat ik niet kan kiezen tussen een J en een MM pickup. Bovendien is mij verteld dat MM pickups alleen maar actief zijn (en OLP dan vraag ik me af) en volgens mij is dat voor mij niks. Al was het maar dat ik waarschijnlijk vergeet op het goeie moment een nieuwe batterij erin te stoppen.

Nou gaat mijn voorkeur een beetje uit naar een Musicman geluid maar ik JB ook mooi en
beide gaat niet op een plek.

En mijn bas heeft nogal een smalle spacing
zodat niet alles zomaar past.

Dus mensen, laat uw licht schijnen op dit
dilemma.

Erik

AllodoX
14 april 2002, 00:25
Musicman pickups zijn passief, en de equaliser is actief.. dat is b.t.w ook de meest voorkomende combinatie.

Je zou eens naar Vox-Humana ( http://www.voxhumana.nl/ ) kunnen bellen, die hebben een hele goede luthier-afdeling, en die kunnen je goed adviseren over de mogelijkheden.. ze kunnen ook een routing doen op je bass, om de pickup in te stoppen

goede MM pickup is bijvoorbeeld de Seymore Duncan Basslines 4D, die kost 125 euro, en geeft echt een loeivet geluid. een kennis van me heeft zo'n OLP gekocht en een SD basslines erin gepropt i.p.v. de standaard pickup.. ding klinkt nu nog vetter dan een " echte " stingray :smile:

andere, nog beter optie is een Bartolini MMC.. die's 157 euro, maar klinkt NOG beter dan de Seymore Duncan..

ander dingetje.. de Seymore Duncan heeft blootgelegde polepieces, en de Bartolini is dicht.