PDA

View Full Version : Dean Basgitaar??



rePUNKtative
13 april 2002, 20:19
ik ben nog een beginner (ik heb zelf nooit een basgitaar gehad, wel op gespeeld, ken al een aantal riedeltjes spelen). Nu hebben ze bij feedback in Rotterdam een Dean Edge 4 te koop (4 snarig dus). En ze hebben een peavy Microbass te koop. Het budget heb ik voor beid wel.

Kweet niet of het nog wat uitmaakt, maar de bedoeling is om vooral punk te gaan spelen. Aangezien die Dean's worden aangeboden als een stel echte metal-scheurijzers (door Dean zelf) weet ik niet of dit de goede keus is :wink:. En zo niet, wat is er dan nog meer in die prijsklasse? Zou dit een goede combo zijn? Wat moet er nog bij (pedaaltjes, een schouderband)?

Ow ja, nog een vraagje tussendoor! Wat is er eigenlijk voor een voordeel/nadeel aan fretloos spelen??

Greeeetings,

Daniel

AllodoX
13 april 2002, 21:50
Dean Edge is een mooi bassje om mee te beginnen jah :smile:

Peavey Microbass.. ik heb vorige week zaterdag es met een 5-snarige warwick op dat ding zitten spelen bij Feedback, en ik was echt ZEER onder de indruk over wat voor een bak geluid er nog uit dat kleine kutkastje kwam.. dat ding is echt niet groter dan een kratje bier, maar gaf zeer goed en vooral zeer vol geluid..

wat heb je ( nog meer ) nodig ?

- bassgitaar
- versterker
- riem *1
- snoer *2
- stemapparaatje

Meer heb je in het begin niet nodig...

*1 = Pak een goeie brede riem. Dit is a) beter voor je schouders. b) houdt de bass beter in balans

*2 = pak geen 3m kabeltje.. maar denk eerder aan 5 of 7 meter.. dan heb je wat meer bewegingsvrijheid tijdens het spelen.. stokstijf stilstaan op 1 plek is ook niet alles..

als je nou bijv. zeer veel interesse in die dean edge en microbass hebt eh.. neem dan eens een ervaren bassist mee naar feedback, die kan je veel betere info geven dan een verkoper... als je nou geen bassist kent of zo.. mail me dan ffkes :smile:

AllodoX
13 april 2002, 21:59
b.t.w. als je een goed alternatief zoekt voor die Dean..