PDA

View Full Version : Little Wing by Stratman70



Stratman70
26 mei 2004, 17:21
Hier een uitvoering van Hendrix' Little Wing. Misschien wat cliché, maar ik vond die backingtrack en dacht: "Hé, Little Wing". Het is een beetje een erg rauwe over the top solo misschien, maar daar hou ik nu eenmaal van.

het is ingespeeld op een Tokai Strat (clean) en een Fender Strat (scheur), via de POD naar de pc.

Klik hier (http://home.wanadoo.nl/e.kosters/little%20wing.MP3)voor wat luisterplezier.

G2G
26 mei 2004, 17:29
waar leren jullie het toch? Ik speel nu 2 jaar gitaar en heb zo een vermoeden dat ik nooit aan zo'n niveau zal geraken. Solo's lukken me niet, ik kan niet op gehoor een liedje spelen (altijd met tabs) en ritme heb ik ook niet. Waar leren jullie toch op zo'n niveau spelen als dit little wing masterpiece???? Ik heb gehoord dat God jimi ook nooit les heeft gehad, zijn die dan allemaal geniaal en hebben een aangeboren gave ofzo? ik heb ze niet...

slayurrr
26 mei 2004, 17:33
Klinkt lekker strat! Alleen jammer dat ie opeens BOEM is afgelopen :???: :o

Hempo
26 mei 2004, 17:36
cool man :)
puik intro gespeeld, wel geinige solo

Barret Wallace
26 mei 2004, 17:38
Klinkt gaaf! Solo heb ik bij sommige stukken af en toe men twijfels..

Je had er wel ff een noise filter doorheen mogen gooien er zijn wat kraken en te hoge pieken :-(


Keep it up! 8-)

Kjiratsiekoedel
26 mei 2004, 17:54
waar leren jullie het toch? Ik speel nu 2 jaar gitaar en heb zo een vermoeden dat ik nooit aan zo'n niveau zal geraken. Solo's lukken me niet, ik kan niet op gehoor een liedje spelen (altijd met tabs) en ritme heb ik ook niet. je speelt vals uit het ritme, en dat na 2 jaar?


Waar leren jullie toch op zo'n niveau spelen als dit little wing masterpiece???? Ik heb gehoord dat God jimi ook nooit les heeft gehad, zijn die dan allemaal geniaal en hebben een aangeboren gave ofzo? ik heb ze niet... ik ken je gevoel wel hoor, dan denk ik 'WTF hoe leer je dat :o '

Stratman70
26 mei 2004, 17:59
Dank voor jullie reacties.

@G2G: gewoon oefenen en veel spelen. Dit speelde ik ook niet toen ik nog maar twee jaar speelde hoor! :wink:

@ Barret: HAH! I KNEW you were gonna say that! 8-)

Maar dat had ik zelf eigenlijk ook hoor. Ik vind het zo'n irritant nummer om er een boeiende solo op te maken, dat ik helemaal over de rooie en 'over the top' ging.

inderdaad: vooral qua timing zitten er wat bedenkelijke stukjes in en soms is het wat erg slordig inderdaad. Ik neem aan dat je dat bedoelde?

toch zitten er in de timing ook wel weer wat geniale dingen, al zeg ik het zelf.

tja en wat betreft de opname: echt netjes is anders inderdaad, qua peiken en ruis en knippen etc. ik ben nogal haastig te werk gegaan.

Kjiratsiekoedel
26 mei 2004, 20:46
tja en wat betreft de opname: echt netjes is anders inderdaad, qua pieken en ruis en knippen etc. ik ben nogal haastig te werk gegaan.

Dat hoort toch bij hendrix, beetje ruis

thijsov
26 mei 2004, 21:37
klinkt erg lekker! :)

leuk intro!

sunday violence
27 mei 2004, 00:55
heej dude ik vind dit echt goed ik hoor geen foute ingen en ik vind vooral die laatste noot heel gaaf 8-)

Maiden Michiel
27 mei 2004, 08:55
Hee Stratman!
Zitten een paar hele leuke dingen in, vooral het begin, gave sound ook.
De leadsolo vind ik wat minder maar de rest klinkt puik!

Bouke
27 mei 2004, 10:05
Hey Stratman,

Klinkt oké, maar wel rommelig, niet echt strak ofzo. Ik weet niet of je dit gewoon voor de grap hebt opgenomen (denk ik wel), anders behoeft het nog wel wat aanpassing :D

Groets,

Bouke

Stratman70
27 mei 2004, 10:36
hey Bouke (en Maiden Michiel),

Inderdaad, ik was me er van bewust dat het grootste commentaar de (on)strakheid en het slordige spelen zouden zijn. Ik heb het niet echt serieus opgenomen. Het was me meer om het intro te doen (Vond je die ook niet strak of strak genoeg?), maar moest dan de rest ook nog inspelen natuurlijk. Ik kwam er tot mijn enorme grote verbazing achter dat ik geen mooie, strakke melodie over deze backing kon spelen. Het lukte van geen kanten! Waar dat aan lag? Geen inspiratie? Een tempo wat mij niet ligt? Ik weet het niet, maar ik wilde het nummer nog persé die dag op internet en heb de rest heb ik dus maar in elkaar geflanst.

Als ik meer inspiratie had, had ik misschien wat strakker gespeeld. ik was nu tijdens het spelen meer bezig met "wat nu", dan dat ik er echt lekker inzat zal ik maar zeggen.

al moet ik wel eerlijk bekennen dat strak spelen toch wel een serieus aandachtspunt voor mij is hoor. Maar ik kan idd beter.

bedankt voor je commentaar. Dat stel ik zeer op prijs. Mede omdat ik jouw gitaarspel zeer waardeer!

De rest natuurlijk ook bedankt voor jullie reacties!!

Bouke
27 mei 2004, 11:03
Hey Stratman,

Ik ken het probleem met het rommelen, ik kom er bijna niet vanaf :D Probleem is dat zoiets meteen opvalt, dat maak je met 1 of 2 lekker licks 'n riffs niet meteen goed. De foutjes hoor je beter dan de stukjes die normaal soepel lopen. Strak, foutlozer en soepel spelen, dat zijn momenteel mij aandachtspunten, daar probeer ik aan te werken. Het moeilijkste is de combi strak - soepel. Een nummer/solo/riff mag niet van strakheid te saai worden als je snapt wat ik bedoel. Timing is zo fuckin' belangrijk en dat blijkt dan eigenlijk nog veel moeilijker te zijn dan ladders lopen oid. Ik waardeer iemand met een heerlijke timing (hangt af van het nummer) meer dan iemand die veel dingen kan, maar net niet super getimed. Iemand die beide beheerst noem je goeie gitarist :D. Ik heb nog een lange weg te gaan (zucht)...

Groets,

Bouke

moretel
27 mei 2004, 11:16
Klinkt best goed, je intro kan nog niet tippen aan het origineel, maar dat is best lastig, ben er zelf ook mee bezig. Zal het binnenkort eens opnemen.

Shaggy
27 mei 2004, 16:14
Je doet je naam eer aan :wink:

Je gevoel zit volgens mij op de juiste plaats .. strak om te luisteren !

greetz :cool:

defecto
27 mei 2004, 17:08
Erg vet! Dat het niet echt briljant is opgenomen stoort me niet eens (zo erg) 8) Ga je hier nog wat mee doen? Vind het namelijk wel een mooi nummer.

Brianmayrulezzz
27 mei 2004, 18:03
sow man, dit geluid is echt zeer geil (bij wijze van spreken...) kun je een keer de instellingen sturen via een prive bericht?

Stratman70
27 mei 2004, 20:42
sow man, dit geluid is echt zeer geil (bij wijze van spreken...) kun je een keer de instellingen sturen via een prive bericht?Het spijt me, ik zou het echt niet meer weten. ik heb wat zitten rommelen met de POD 2.0 Verder weet ik het echt niet meer. :wink:

Noid
27 mei 2004, 21:39
Het eerste deel is wel het leukste, in het 2e stuk varieert het nogal.

The_RockeR13
27 mei 2004, 21:42
Kan hem nie downloaden

ED BOB
27 mei 2004, 23:32
Intro...volgens het boekje, gewoon goed nagespeeld (volgens mij heb je hier de SRV-uitvoering als voorbeeld genomen, of vergis ik mij). Een klein beetje meer 'eigen' maken was ook wel aardig gewesst.
Het middenstuk vind ik minder, met name door de slordigheidjes.
Het laatste stuk vind ik te gek. Gewoon lekker laten gaan en lekker scheuren. Mooi licks, niet te overdreven high gain en toch lekker heftig...

Stitch
28 mei 2004, 00:17
Ben niet heel bekend met het nummer (ken het wijsje wel uiteraard) maar klinkt super! Ben ook niet anders gewend ;)


Henig!

Stratman70
28 mei 2004, 11:35
Dank voor jullie reacties. Ik luister hem zelf ook met gemengde gevoelens terug. Als de riedeltjes in het middenstuk beter getimed en ietsje netter waren gespeeld, was ik helemaal tevreden geweest.

@ ED BOB: inderdaad. Ik ken de uitvoering van Hendrix eigenlijk helemaal niet. Ik heb hem ooit één keer gehoord, heel lang geleden en vond het maar niks met zo'n raar belletje. Die van Stevie roelt. Toch is die van mij niet hetzelfde als van hem hoor. k heb de mijne wat versimpeld op sommige dingen geloof ik.

moretel
28 mei 2004, 12:12
Toch is de versie van Hendrix aan te raden , dan weet je waar SRV de mosterd vandaan heeft gehaald.

ED BOB
28 mei 2004, 13:00
Toch is de versie van Hendrix aan te raden , dan weet je waar SRV de mosterd vandaan heeft gehaald.

Hedrix heeft het idd allemaal bedacht en was ook een inspiratiebron vele gitaristen. Persoonlijk vind ik de uitvoeringen van SRV van Hendrix' nummers toch mooier (bijv. ook Voodoo child).

Stratman70
28 mei 2004, 13:17
De ultieme uitvoering van Voodoo Chile vind ik zelf de versie van Kenny Wayne Shepard. Die is echt super cool en ook wel wat 'over the top'.

Bouke
28 mei 2004, 16:29
Hey,

Ook een hele mooie Voodoo Chile staat op de DvD live at the El Mocambo van SRV. Pure power...

Bouke

Stratman70
28 mei 2004, 16:36
Die heb ik! En ook een uitvoering opgenomen bij een openluchtconcert bij Rockpalast (Lorelei), die is ook super.

ED BOB
28 mei 2004, 17:12
Ik heb die andere DVD "live from Austin Texas"
Waarbij het eerste gedeelte in zijn begin periode (begin jaren 80 zelfde periode als El Mocambo) is opgenomen en het tweede gedeelte vlak voor zijn dood met de meer nieuwere nummers.

In het eerste gedeelte staat ook een geweldige versie van Voodoo Chile idd gewoon puur power...
Ook Texas Flood is op deze DVD erg indrukwekkend. Vooral het gedeelte wanneer SRV de volume-pot zover terugdraaid dat je alleen het acoustische geluid hoort voor een muisstil publiek. Geweldig gewoon!

Als afsluiter trouwens Little Wing met geweldig mooi clip, soort ode aan de gitaar.

Echte aanrader!

Stratman70
28 mei 2004, 17:27
Ennnnnn....die heb ik ook! :D

ED BOB
28 mei 2004, 18:21
Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht!

The_RockeR13
28 mei 2004, 20:07
Host doet het niet... :-?

jaywalker
1 juni 2004, 21:01
Heej stratman

KLink best goed hoor. Je hebt goede snelheid enzo, maar ik vind dat je beter die snelheid iets meer moet laten zakken en wat meer feeling er bij gooien, want je wilt te snel (gehaast). Hierdoor gaat het heel slordig klinken. Ben niet zo gecharmeert van je intro geluid. Het geluid dan hè veels te schel, maar wel heel leuk bedacht!!

Keep up the good work

Stratman70
2 juni 2004, 19:21
Dank je voor het luisteren en de feedback.

jaywalker
2 juni 2004, 20:40
Dank je voor het luisteren en de feedback.

hoe heb je die drums opgenomen?

Stratman70
2 juni 2004, 20:42
Die was inbegrepen bij de bas en samen vormden zij de backingtrack die ik gedownd heb. :D

philbee
2 juni 2004, 23:11
Hee Stratman,

niet het makkelijkste nummer wat je uitkiest om te spelen, oefening baart kinderen zullen we zeggen, in iedergeval, sommige stukjes zijn OK.

De meesten van jullie kennen de allermooiste versie van Hendrix dus niet van Little Wing, die van het album 'In the West'. Ik weet niet of dit ooit op CD is uitgebracht, ik heb hem nog op LP kun je nagaan ........

Volgens mij is de uitvoering van SRV gewoon een jam die ooit is opgenomen in de studio, die CD is ook na zijn dood uitgebracht en dan moet je altijd wat twijfelen vind ik. Niettemin natuurlijk ook een heerlijke versie, heb het altijd jammer gevonden dat daar geen zang op staat. Zeker SRV die had een dijk van een stem

gr
Phil
www.philbee.com

VHsologitarist
3 juni 2004, 00:08
beste stratman70,

Omdat ik niet vaak meer op de gitaarforum site kom en toch jou Little Wing wilde beluisteren klikte ik op je link waar ik hem zou moeten kunnen downloaden, helaas is dit niet het geval (acces denied)......
Heb je m van je server afgegooid????
greetz
ed

defecto
3 juni 2004, 00:59
Ik kon hem nog naar m'n computer downloaden (ben een verzameling van Stratman's werk aan het opbouwen.. serieus.. je hebt een fan (erbij)!) dus dan zal die er nog wel op staan? Het kan wel een tijdje duren voordat ie opent, misschien is dat het.

Stratman70
3 juni 2004, 08:52
Eej Defecto, wat een eer! Gaaf man! :)

VHSologitarist: als er teveel verkeer op mijn homepage komt, dan blokkeert ie. Maar de volgende dag kun je het weer proberen. Keep on trying! Hij blijft erop staan.

Philbee ook bedankt. Is die versie een live versie, die van In The West? Ik ben benieuwd. Ik hoorde nu pas weer sinds hele lange tijd Hendrx' uitvoering.

BLOK182
27 juli 2004, 12:25
Hey Stratman klinkt erg gaaf, kan je misschien een link geven voor die backing track? Wil zelf ook zo graag :)

nirvana
27 juli 2004, 13:33
echt mooi gespeeld stratje, ik heb ook zin gekregen om het mezelf te leren, ik heb juist nog eens terug geluisterd naar de srv versie op the sky is crying.

Ik speel 2 jaar en heb wel gevoel en beheers mijn gitaarspel, maar heb het echte moeilijke werk altijd uitgesteld. Hoeveel dagen moet ik hiervoor plannen? ik ben vanplan ongeveer 8 uur per dag te oefenen.

Luc-O
27 juli 2004, 14:05
ik ben vanplan ongeveer 8 uur per dag te oefenen.

:o That's the spirit! :D

Stratman70
27 juli 2004, 18:33
Hé BLOK182, dank voor het alsnog luisteren van mijn Little Wing versie. Ik wist niet dat ik m nog op internet had staan, dus dat is ff geluk hebben.

Tja, die backingtrack kun je gewoon van het BT forum afhalen. Wel eerst even lid worden. Little Wing (http://www.guitarbt.com/index.php?showtopic=362) Let wel: de backing gitaar op mijn versie heb ik zelf ingespeeld, dus je zult waarschijnlijk alleen een BT met drums en bas tegenkomen.

@ nirvana: dank!!!! De meningen zijn nogal verdeeld over dit nummer (mijn versie ervan dus) en zelf vind ik enkele dingen wel heel mooi, maar enkele dingen ook erg slordig en bedenkelijk, achteraf gezien.
Ik kan je echt niet zeggen hoeveel tijd je er nu aan kwijt bent. dat is voor iedereen verschillend.

Maar succes heren en laat hem horen zodra jullie hem hebben ingespeeld. Ik ben erg benieuwd! En nogmaals dank voor het luisteren!

nirvana
27 juli 2004, 21:02
hey stratman de intro heb ik er bijna doorgejaagd maar waar ik echt niet content over ben is de sound. Ik heb hier snel een kort stukje opgenomen en ik hoop dat je me op basis daarvan wat tips kunt geven. Gebruik jij chorus ofzo? Ik speel gewoon met een beetje distortion, verder weinig bass en niet teveel reverb.

http://onlinerock.com/musicians/kumn/leuk.mp3

Stratman70
27 juli 2004, 21:31
Tja... wat geluiden betreft kun je beter bij anderen te raad gaan. Het is niet mijn sterkste kant namelijk. Ik ben zelf ook nog erg zoekende wat betreft geluid namelijk. Maar wat ik zo hoor is dat je misschien wat minder oversturing en ietsje meer compressor moet gebruiken?! En dan een vluegje reverb erbij, dan kom je al een heel eind denk ik. Ik gebruik geen chorus bij het intro.

Wilson
27 juli 2004, 23:42
hmm nou ik denk dat je de intro het beste clean kunt spelen, met beetje reverb, verder niets, zo is het ook bij het origineel en doe ik het ook. Weet niet watvoor gitaar je hebt en watvoor amp maar dat lijkt me wel de meest voor de handliggende optie. Alhoewel het wel mooi kan zijn om en heel klein beetje een crunch randje toe te voegen, maar dat is denk ik alleen mooi als je je amp heel stuk open zet zodat hij net begint te oversturen (als je buizenamp hebt tenminste. Ik zou niet met een distortion gaan werken persoonlijk.

slayurrr
27 juli 2004, 23:44
Het intro kun je het beste spelen zoals Vai @ live at the astoria.

SiNiSTRaL
27 juli 2004, 23:50
Het intro kun je het beste spelen zoals Vai @ live at the astoria.

:lol: :lol: :lol:

Stratman70
28 juli 2004, 07:49
Het intro kun je het beste spelen zoals Vai @ live at the astoria.

Nounounounounounounounou.......ZEG!!!!! Als Vai iets NIET moet doen is het blues en Little Wing spelen.

Sorry (wie ben ik etc.), maar die uitvoering van Vai vind ik echt alleen maar afbreuk aan het origineel doen.

hoofd
28 juli 2004, 07:53
wie ben ik

Stratman70!
WAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
:o

Stratman70
28 juli 2004, 08:08
Maar goed... graag on topic of anders ergens anders een thread openen over het nummer Little Wing, anders wordt mijn versie onnodig lang omhooggehouden, terwijl er niet over mijn versie gepraat wordt. Niet dat ik dat zo heel erg vind, maar toch... er staat hier in Sounds nog een hoop andere goede muziek en vaak luisteren mensen alleen maar naar het bovenste nummer, zo lijkt het.

Dus deze graag weer laten zakken, tenzij het echt over mijn Little Wing gaat s.v.p., want commentaar is natuurlijk altijd welkom!!!

sash
28 juli 2004, 15:00
Yo Stratman!



Klinkt ERG ERG ERG ERG LEKKER!!! :) Waar heb je die backingtrack vandaan? Ik zou em ook graag willen hebben. Heb je een linkje ofzo?
Als ie alleen op je pc staat zou je em dan willen mailen naar s.deknoop@wanadoo.nl ? Thanks a lot

jaywalker
28 juli 2004, 15:06
Ik heb ook interesse.

nirvana
28 juli 2004, 15:28
Yo Stratman!



Klinkt ERG ERG ERG ERG LEKKER!!! :) Waar heb je die backingtrack vandaan? Ik zou em ook graag willen hebben. Heb je een linkje ofzo?
Als ie alleen op je pc staat zou je em dan willen mailen naar s.deknoop@wanadoo.nl ? Thanks a lot

volgens mij heeft hij hem hier http://nergal.nosdns.com/~guitarba/bt/data/ vandaan

The_RockeR13
28 juli 2004, 19:41
Het intro kun je het beste spelen zoals Vai @ live at the astoria.

Nounounounounounounounou.......ZEG!!!!! Als Vai iets NIET moet doen is het blues en Little Wing spelen.

Sorry (wie ben ik etc.), maar die uitvoering van Vai vind ik echt alleen maar afbreuk aan het origineel doen.

Nounounounounounounounou.......ZEG!!!!! Spot niet met vai, ik vind het juist super hoe hij little wing speelt, zo veel gevoel, helemaal in z'n eigen stijl gezet, ik vind zijn versie super!

Stratman70
29 juli 2004, 09:51
Inderdaad Nirvana, daar kun je de backingtrack vinden. Je kunt m ook op eDonkey vinden: Little wing backingtrack.

Nogmaals dank voor jullie reacties!!!!

soup
31 juli 2004, 19:54
wow stratman erg gaaf, ik ga echt vaker naar het nummer luisteren :) en ik vind het stuk vanaf 1:41 tot het einde echt stoer!!!

Stratman70
3 augustus 2004, 17:43
Dank je!!!!!

rambe029
11 augustus 2004, 10:14
hoe lang speel jij al gitaar , WOW!! echt het einde. Als ik 10 jaar verder ben kan ik het nog ne spelen zoals jouw.

http://www.freewebs.com/alles-over-gitaar/little%20wing%20intro.mp3

Mijn intro

Powerslider
11 augustus 2004, 20:02
klinkt cool :D
ik houd wel erg van hendrix :)

Stratman70
14 augustus 2004, 16:24
dank u! :)

@ Rambe029; Ik heb m gehoord, je intro. Blijven oefenen, je komt er heus wel.

spanky_franky
14 augustus 2004, 20:04
Leuk gedaan Stratman, maar ik vind dat het te snel is, beetje dan santana achtige gepiel, en dat zou ik nooit over een Hendrix nummer spelen. Eigen keus. Verder het intro zitten duidelijk foutjes (afwijkingen van het origineel) in, althans als je ambieert om het origineel zo precies mogelijk na te spelen. Verder lekkere tone, toch leuk dat je zulke dingen gewoon met een POD kan maken toch?
:P

Axl Rose
21 augustus 2004, 20:13
ik vind em geweldig! :D


vraagje over de backingtrack. De backingtracks die ik heb kunnen vinden zijn gewoon allemaal normaal gestemd. Maar kzou graag eentje hebben die in Es is zoals 't orgineel...iemand??

Jax
22 augustus 2004, 08:38
Hee Stratman,

Erg mooi gedaan man, die kleine afwijkingen van het origineel vind ik zeker niet fout klinken. De solo is in mijn ogen perfect uitgevoerd, lekker schel maar niet te agressief, met een mooie shred-intro. Nou is mijn vraag net als Rambe, hoelang speel je al, want dit is zeker een niveau dat ik zou willen bereiken (en misschien zelfs overtreffen :wink: , maar dat zal er denk ik niet snel in zitten). En hoelang oefen je per dag? Gewoon als indicatie hoelang ik nog te gaan heb.

Stratman70
22 augustus 2004, 11:56
Ik ben 20 jaar geleden begonnen met gitaarspelen. De eerste drie jaar dat ik speelde, speelde ik zo'n 1 tot 2 uur per dag, toen heb ik hem enkele jaren nog maar nauwelijks aangeraakt en sinds een jaar of acht speel ik elke dag wel weer even, maar kom nauwelijks aan een uur spelen.

Maar bovenstaande zou ik maar niet als indicatie gebruiken hoor. :wink:
Ieder zijn eigen tempo en methode.

Maar dank voor jullie toffe reacties!!!!

JeroenZ
4 januari 2005, 19:41
Sprakeloos

*geeft topic kick omhoog*

rambe029
4 januari 2005, 19:48
ik doe mee , zo'n goed nummer moet iedereen horen 8-)

supermagneet
5 januari 2005, 00:43
die is echt goed nagespeeld, en je hebt t toch je eigen stijl aan gegeven.

ik heb ook een hopeloze poging ondergaan
http://members.home.nl/freddie.s/little2.mp3

Stratman70
6 januari 2005, 15:54
Hey mannen, bedankt voor de BUMP. Ik ben vereerd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ondertussen al een veel gavere versie heb gespeeld dan deze. Deze is erg rommelig en het geluid is niet mooi. Misschien neem ik hem ooit opnieuw op. Ik sta er echt van te kijken hoeveel (positieve) aandacht dit nummer hier heeft en ben daarom erg gevleid, maar ik vind zelf dat ik betere dingen heb gepost. o.a. mijn laatste post samen met Luc-O, waar ik nog steeds heel erg trots op ben.

Maar nogmaals bedankt mannen!!!!!

VHsologitarist
7 januari 2005, 03:37
Hey stratman leuke post joh!

Het is misschien al eerder gezegd hier mijn mening:

begin klinkt me heel bekend in de oren (vooral veel stukjes gepakt van stevie ray vaughan en ook in de solo hoor ik af en toe stukjes die hij ook gebruikte).
Intro is oke!! maar de solo is inderdaad een beetje rommelig en niet strak (te veel gain/sustain)... zie dit als opbouwende kritiek
Na het intro begin je met een totaal andere sound (*wanneer de backing mee begint), dit vind ik jammer (ik vind hem te neuzig klinken).

Maar je speelt goed joh!
lekkere improvisatie en let niet op die mierenneukerij van mij ... ;)

p.s. einde vind ik vet! (steve vai doet dat ook veel) ;)

groeten
ferry

VHsologitarist
7 januari 2005, 03:39
oops... zie nu pas dat er al 5 pagina's meer waren ;) dan zal mijn post cker overbodig zijn
sorry ;)

greetz

Ome Henk
8 januari 2005, 18:04
De link uit de eerste post doet het helaas niet (meer).

JeroenZ
9 januari 2005, 03:53
Hee Stratman,

niet het makkelijkste nummer wat je uitkiest om te spelen, oefening baart kinderen zullen we zeggen, in iedergeval, sommige stukjes zijn OK.

De meesten van jullie kennen de allermooiste versie van Hendrix dus niet van Little Wing, die van het album 'In the West'. Ik weet niet of dit ooit op CD is uitgebracht, ik heb hem nog op LP kun je nagaan ........

Volgens mij is de uitvoering van SRV gewoon een jam die ooit is opgenomen in de studio, die CD is ook na zijn dood uitgebracht en dan moet je altijd wat twijfelen vind ik. Niettemin natuurlijk ook een heerlijke versie, heb het altijd jammer gevonden dat daar geen zang op staat. Zeker SRV die had een dijk van een stem

gr
Phil
www.philbee.com


Met zang van SRV was natuurlijk geweldig geweest om eens te horen, maar ik vind zijn versie zo zonder zanger veel meer kararkter en lading hebben ......Maar het blijft het beste gitaarintro ooit geschreven !!