PDA

View Full Version : welke amp?



justin007
26 mei 2004, 15:50
hi.
ik wil graag een nieuwe amp kopen maar weet nog niet welke. ik speel op een fender strat (mexicaans) en een Vox pathfinder 15r. ik zoek een amp die lekker vintage klinkt (met een clean die ook al wat dikker is) of een goede buizenversterker. ik wil er ook een fuzz pedaal op aansluiten, daar moet hij dus ook goed mee klinken. hij moet 30 watt of meer zijn en het liefst niet meer dan ± €750 kosten. heeft iemand een ideetje? het liefst een fender, marshall of vox.
Justin

AART
26 mei 2004, 15:51
jcm 800 combo of dsl 201/401, klinken zeer goed, tweedehands ong. 500-600 euro denk ik, misschien goedkoper.

Toaster
26 mei 2004, 16:26
Zoek een Music man combootje.

Tweedehands. Zijn gemaakt door Leo Fender. Kun je zeker voor die prijs vinden.

treblemaster
26 mei 2004, 17:11
Fuzz pedalen klinken erg goed met non-master volume versterkers (zijn ze oorspronkelijk ook voor gemaakt). Deze versterkers klinken ook nog eens erg vintage ;). Ik weet niet wat je eisen zijn qua overdrive/distortion, want daarvoor moet je zulke versterkers wel enorm hard zetten (lees TE hard). Dus meeste mensen gebruiken hier ook een pedaal (bosst/overdrive/distortion) voor (of een loadbox oid, zodat je de versterker wel helemaal kunt opendraaien, maar het volume gereduceerd wordt).
Veel van die oude versterkers kun je vrij goedkoop tegenkomen (bijv. Soundcity, Fender bassman [silverface]. Dit zijn overigens tops, géén combo's. Voor combo's bijv. oude Ampeg, Marshall JMP).
Nadeel is dat die versterkers wel vrij oud zijn en dus eerder gebreken kunnen gaan vertonen.

justin007
27 mei 2004, 18:07
oke thanx. ik heb even gekeken en die marshalls lijken me wel goed. weet iemand toevallig ook of die jmp en jcm800 master volume hebben? en klinken ze ook nog mooi als ze zacht staan? en zitten er buizen in? Justin

Fuhgawz
27 mei 2004, 20:00
Fender Hot Rod misschien!?

justin007
27 mei 2004, 21:55
ja, ik zat ook wel aan een hot rod te denken. klinken die wel een beetje vintage en klinkt een fuzz pedaal (fulltone) er goed op? weet iemand dat?

maylingjv
27 mei 2004, 21:58
marble mischien,boutique tweed amps gemaakt in holland,

justin007
27 mei 2004, 22:13
ja, ik zat ook wel aan een hot rod te denken. klinken die wel een beetje vintage en klinkt een fuzz pedaal (fulltone) er goed op? weet iemand dat?