PDA

View Full Version : Versterker in flightcase??



BramVersteeg
26 mei 2004, 14:03
Test 1.....2.....

BramVersteeg
26 mei 2004, 14:03
Beste rackbezitters.
Ik loop al een hele tijd met de gedachte om mijn amp+FX in flightcase te (laten) bouwen. Niet alleen voor de veiligheid en vervoebaarheid(geen 20 losse onderdelen) maar ook omdat alles al bekabeld is en zo. Nu heb ik geen losse voor- en eindversterker maar een top. Dit is al wat moeilijker met maten en zo. Nu zie ik vaak dat gitaristen gewoon een rack hebben met hun top op het rack. Mij lijkt het handiger om die top in je rack te bouwen en dat alles er op aangesloten. Anders moet je alsnog alles aan gaan sluiten. :???: Daar begrijp ik niet zo veel van. Mijn vraag is dus:
Wat zijn de voor- en nadelen van een top + FX in een rack ipv rack + losse top?? En wat voor ontwerp van flightcase zou handig zijn?
BVD Bram

Raffel
26 mei 2004, 14:15
Ik vind het ontwerp van Wouter Bloemen's rack wel interessant van V-male. Kwam ik tegen op Paul Lenders site.

Groot nadeel lijkt mij dat het totaal niet te tillen is.

BramVersteeg
26 mei 2004, 14:30
Idd, dat rack heb ik ook gezien. Aan zoiets dacht ik ook. En zwaar zal het zeker worden. Maar ja, dat moet ik er maar voor over hebben :wink:

ieme
27 mei 2004, 14:11
paul lenders....

wimmeltje
27 mei 2004, 14:31
Ik kan ze zelf ook bouwen. Het word idd erg groot en zwaar om te slepen. Als je hem thuis niet op je slaapkamertje gebruikt is het mooi maar als je alles weer naar je slaapkamer moet sjouwen zou ik er toch eens over denken om een los rekje te nemen en daar verder los te top bij te houden.

ieme
27 mei 2004, 14:36
Ja zelfde verhaal voor een 4X12, leuk maar niet te sjouwen!

wimmeltje
27 mei 2004, 14:45
Ja zelfde verhaal voor een 4X12, leuk maar niet te sjouwen!

Als ik dit heb dan wil ik er ook meteen twee sleursletten bij :-D

BramVersteeg
27 mei 2004, 20:36
Het zal wel zwaar worden maar als ik die top los houd moet ik toch nog alles los aansluiten :o

charlie45
28 mei 2004, 00:22
kerel,

als je niet een vrachtwagen of bestelbus hebt zou ik nooit aan zo'n rack beginnen.

maar ja, ik ben een luie donder.

ik zou die paar losse onderdelen gewoon aansluiten.

Analie-G
28 mei 2004, 17:03
euhm , als je een top hebt met een rackje met FX , dan valt er weinig aan te sluiten : 2 kabels voor de send / return loop toch ???
Zet op de ene een rode sticker en de andere een roze :oops: en op je top dezelfde kleuren ....kan niet missen ...

Top + FX in 1 rack zou ik absoluut afraden .....je weet maar nooit wanneer je nog meer 19`` spul erbij wilt of een andere top en dan past het niet meer etc......

Succesos,
Anand

LordRiffenstein
28 mei 2004, 17:47
euhm , als je een top hebt met een rackje met FX , dan valt er weinig aan te sluiten : 2 kabels voor de send / return loop toch ???
Zet op de ene een rode sticker en de andere een roze :oops: en op je top dezelfde kleuren ....kan niet missen ...

Top + FX in 1 rack zou ik absoluut afraden .....je weet maar nooit wanneer je nog meer 19`` spul erbij wilt of een andere top en dan past het niet meer etc......

Succesos,
Anand

Helemaal mee eens. Aparte case voor top en een rack is erg handig. Transporteerbaar. Je kan de case van de top als rack-stand gebruiken!!

http://riffenstein.kingsmeade.net/images/therig.jpg

Rectifier
28 mei 2004, 19:32
He he doe je eindelijk die Toonvreter weg :lol:

Waarom speel je trouwens draadloos als purist?

kokeleko
28 mei 2004, 19:36
Je kan de case van de top als rack-stand gebruiken!!

Of je kan je er achter verstoppen als ze weer es met tomaten gooien :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

LordRiffenstein
29 mei 2004, 09:07
He he doe je eindelijk die Toonvreter weg :lol:

Waarom speel je trouwens draadloos als purist?

LOL Ikke purist??? :o Draadloos is erg makkelijk als je op wat grotere podia staat te raggen, minder kabel gedoe en ik loop wel wat rond op een podium dus lijkt het me logisch.

wimmeltje
29 mei 2004, 09:23
Ik ben het echt helemaal met Youri eens. Een kist met alles erin is gewoon niet meet te tillen en erg onhandelbaar. Een kist voor de FX weegt niks en een losse top is ook niet het probleem om te sjouwen. Alles compleet (zie foto) ziet er erg mooi uit maar ik zou het niet handig vinden voor transport.

http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/wouter.jpg

BramVersteeg
29 mei 2004, 15:38
Ik zie dat ongeveer iedereen het me dus afraad. Gelukkig dat ik het nog even heb gevraagd :razz: . Het kan wel wat meer aansluitwerk zijn dan 2 kabels(3 loops/speaker/stroom) maar aangezien ik geen vrachtwagen en 2 roadies heb :lol: is het misschien toch wel wat te onhandig.
Bedankt voor jullie tips :wink:

wimmeltje
30 mei 2004, 09:57
succes ermee. Hoe ga je het nu verwerken??

BramVersteeg
30 mei 2004, 20:31
Nou, ik ga eerst eens kijken wat ik allemaal aan effecten er in ga hangen enzo. Ik heb nog vrij weinig. Dan eens kijken hoe ik het het handigste kan schakelen(GRX-4 is onderweg) en dan komt die flightcase pas.
Waarschijnlijk een gewoon shockproof rackje naast m'n top+kast.
Ik ga het wel zelf bouwen. Misschien met traanplaat, dat ziet er altijd wel vet uit.
Grz. Bram