PDA

View Full Version : Seymour Duncan Vraag



Chroxy
25 mei 2004, 20:05
Ik zou graag voor mij 'rag'gitaar die ik had gekocht voor een 100 euro's een nieuw element zetten. Mijn oog is gevallen op een Seymour Duncan Performer Detonator. Alleen ik kan hem nergens vinden en hem bestellen.

Weet iemand misschien waar er 1tje te koop staat?

Fuhgawz
25 mei 2004, 20:25
Meestal is het wel te bestellen als je het in een muziekwinkel vraagt die andere SD elementen verkoopt. Anders zou je misschien voor een ander element kunnen kiezen. Seymour Duncan maakt meer rag-elementen en je kunt ook bij andere merken als bijvoorbeeld Dimarzio kijken.

Chroxy
25 mei 2004, 20:38
ik ga zeker komende week dan eens kijken in een muziekwinkel hier in de buurt..

en ik wilde de detonator zo graag (ipv. een andere seymour duncan of bijv. een dimarzio) omdat de detonator een erg goedkoop element is (zag advies prijzen van 30 dollar) en omdat ik zo'n goedkope gitaar heb en toch punk speel wil ik geen 100 euro gaan uitgeven aan een ander element.

EmgMaster
25 mei 2004, 21:41
de detonator is volgens mij van duncan design, soort b-merk van seymour duncan, en dus van aanzienlijk mindere kwaliteit

NeeraDJ
25 mei 2004, 21:50
Tja je kunt een goedkope gitaar goedkoop laten, of er verbetering in brengen. Ik zou kiezen voor het tweede. Ik denk dat wanneer je toch verbetering in je sound wil, je het dan ook echt meteen goed moet doen. De originele Invader (SH-8) zou dan iig een stuk behoorlijker klinken. De Duncan Designed pups heb ik eigenlijk nooit top gevonden, de meeste mensen (waaronder ik natuurlijk) krijgen dan het "net niet" gevoel.

Laat ik niet teveel afdwalen; Probeer meteen een juiste verandering aan te brengen, volgens mij zul je veel enthousiaster over het resultaat zijn.

Als je op ebay.de kijkt dan kun je vast wel een behoorlijke Invader op de kop tikken, zo niet dan heeft ebay.com zeker wel wat. Een Invader zal vaak niet meer dan 50-60 dollar/euro zijn, voor een tientje meer heb je namelijk een gloednieuwe in de USA. Verzenden zal ook niet meer dan een tientje mogen bedragen

Negative K3 fan
25 mei 2004, 22:04
net wat neeradj zegt, op ebay.de staat een heel ruim aanbod aan goede elementen, een invader bijvoorbeeld, zie je vrij vaak en is ideaal voor een rag gitaartje!

EmgMaster
25 mei 2004, 22:36
Of probeer een EMG ergens op te sprokkelen, klinkt ook wel ruig IMO

SiNiSTRaL
25 mei 2004, 22:42
ff kijken op www.universaljems.com

NeeraDJ
25 mei 2004, 22:50
ff kijken op www.universaljems.com

Verkopen geen Duncans en mogen niet (meer) naar Europa shippen... :roll:

SiNiSTRaL
25 mei 2004, 22:55
ff kijken op www.universaljems.com

Verkopen geen Duncans en mogen niet (meer) naar Europa shippen... :roll:
uh dude....DUNCUNT EN DIMARZIO ZIJN FUCKING CRAP (afgezien van dimarzio x2n dan ;) ) dus t boeit me geen fuck eerlijk gezegd...ik gaf die site alleen als mogelijkheid waar ie ze mischien kan vinden...

Phyrexian
26 mei 2004, 09:52
uh dude....DUNCUNT EN DIMARZIO ZIJN FUCKING CRAP (afgezien van dimarzio x2n dan ;) ) dus t boeit me geen fuck eerlijk gezegd...ik gaf die site alleen als mogelijkheid waar ie ze mischien kan vinden...

:roll: geef de topicstarter dan even een alternatief, eventueel? :roll:

gerrekat
26 mei 2004, 09:58
bij www.thomann.de hebben ze aardig goede prijzen..

Ik weet een dealer in de USA die naar Europa verscheept maar met alle shit erbij ben je praktisch net zoveel kwijt.

www.musik-produktiv.de misschien?

of www.music-town.de zijn allemaal goede dealer heb met allemaal zaken gedaan tot tevredenheid en de prijzen zijn OK!


Duncans en Dimarzio maken beide zeer goede elementen, voor metal moet jegewoon de Duncans: Distortion, Invader, Custom en eventueel Dimebucker (L 500 XL ripoff) checken en van DIMarzio de: Super Distortion, Super II, Super 3, X2N, Tone Zone of Evolution

dat zijn allemala goede bakken voor in de brug van een metal gitaar.

Chroxy
26 mei 2004, 13:07
bedankt voor de sites,
maar nu begin ik misschien toch wel te twijfelen welk element ik moet kopen.

Ik was dus in de detonator geinteresseerd omdat ik zelf met name punk speel (metal doe ik op mn andere gitaar), toen zag ik dat tom delonge een invader had en dat een goedkopere alternatief daarvan een detonator was wilde ik die hebben, want ik wil wel ongeveer een blink geluid.

maar zijn er misschien nog andere opties buiten die elementen die gerrekat gaf..?

Negative K3 fan
26 mei 2004, 15:03
tweedehands invader dan.

Iced Dragon
27 mei 2004, 18:29
wist niet dat je duncan designed gewoon kon kopen?

Mitch
27 mei 2004, 22:38
Waarschijnlijk de Duncan Designed troep die mensen uit hun gitaar gooien op het moment dat ze er een echte Seymour Duncan inzetten :D

JV
28 mei 2004, 01:05
ff kijken op www.universaljems.com

Verkopen geen Duncans en mogen niet (meer) naar Europa shippen... :roll:

ik heb vorige week daar nog besteld en het is ook nog binnengekomen

NeeraDJ
28 mei 2004, 18:49
Wat DiMarzios of Duncans? Er staat toch echt duidelijk op de site dat ze niet buiten de USA shippen, bovendien was Anders Destium de eerste die dit bij mij bevestigde in een oude topic van mij. Anders had ik ze allang daar besteld, de prijzen zijn echt ongelooflijk!

SilverFoo
29 mei 2004, 12:19
Items highlighted in Yellow USA Sales only (these products are not available for international Shipping)


Zoek dus items die niet in het geel zijn :razz: