PDA

View Full Version : Beste gitaar rond 300 euries??



TKR
25 mei 2004, 19:48
Hey,

Ik wil een nieuwe gitaar, maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Mijn budget zou ong. 300 euries zijn.

Welke zou jij me aanrade? (Top5 oid?)

SiNiSTRaL
25 mei 2004, 19:49
met een beetje mazzel heb je voor 300 tot 350 een japanse fender, die zijn beter als de huidige usa fenders, dus ff marktplaats afstropen, dat is denkik zo'n beetje de beste koop

ben???
25 mei 2004, 19:56
of een tweedehands dean ml he pat?

Thom TK
25 mei 2004, 19:57
Hey,

Ik wil een nieuwe gitaar, maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Mijn budget zou ong. 300 euries zijn.

Welke zou jij me aanrade? (Top5 oid?)


Hee, jouw gebruikersnaam lijkt op die van mij.


met een beetje mazzel heb je voor 300 tot 350 een japanse fender, die zijn beter als de huidige usa fenders, dus ff marktplaats afstropen, dat is denkik zo'n beetje de beste koop

Beter dan de Amerikaans? lijkt me stug hoor.

TKR
25 mei 2004, 19:58
owja, vergeten te zeggen dat ik niet zo een standaart look wil :)
Een les pauls of meer een "metal achtige" look.

Rubenios
25 mei 2004, 20:05
Hey,

Ik wil een nieuwe gitaar, maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Mijn budget zou ong. 300 euries zijn.

Welke zou jij me aanrade? (Top5 oid?)


Hee, jouw gebruikersnaam lijkt op die van mij.


met een beetje mazzel heb je voor 300 tot 350 een japanse fender, die zijn beter als de huidige usa fenders, dus ff marktplaats afstropen, dat is denkik zo'n beetje de beste koop

Beter dan de Amerikaans? lijkt me stug hoor.

lezen drol :P tegenwoordige usa troep is bandwerk bij fend0r. pat heeft gelijk :)

FonZZo
25 mei 2004, 20:06
Een super gitaar om mee te beginnen (en nog heel lang op door te spelen) is de OLP MM1 Lees meer--> http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/OLP/MM1-01.html
Met twee HB pu's veelzijdiger dan je zou verwachten.
Voor c.a. € 360,- heel veel waar voor je geld!

Ik zou zeggen ga hem eens proberen.

TKR
25 mei 2004, 20:13
Ik zoek geen gitaar om mee te beginnen ^_^ speel al ong. 3 jaar

Rubenios
25 mei 2004, 20:17
Ik zoek geen gitaar om mee te beginnen ^_^ speel al ong. 3 jaar

en je verwacht voor 300 euro een super gitaar voor gevorderden :S

hmm...

Thom TK
25 mei 2004, 20:23
Hey,

Ik wil een nieuwe gitaar, maar het liefst zo goedkoop mogelijk.
Mijn budget zou ong. 300 euries zijn.

Welke zou jij me aanrade? (Top5 oid?)


Hee, jouw gebruikersnaam lijkt op die van mij.


met een beetje mazzel heb je voor 300 tot 350 een japanse fender, die zijn beter als de huidige usa fenders, dus ff marktplaats afstropen, dat is denkik zo'n beetje de beste koop

Beter dan de Amerikaans? lijkt me stug hoor.

lezen drol :P tegenwoordige usa troep is bandwerk bij fend0r. pat heeft gelijk :)


En dan nog dat prijsverschil.....

SiNiSTRaL
25 mei 2004, 20:24
is dit niets voor je? http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/23449.htm

FonZZo
25 mei 2004, 20:25
Ik zoek geen gitaar om mee te beginnen ^_^ speel al ong. 3 jaar

en je verwacht voor 300 euro een super gitaar voor gevorderden :S

hmm...
Ik sta er ook een beetje van te kijken.

"Ik wil een nieuwe gitaar, maar het liefst zo goedkoop mogelijk."

Na drie jaar hoor je toch meer iets in de trant van : ' ik wil na drie jaar, zo af en toe een beetje rond gekeken te hebben naar andere gitaren, nu iets anders. Ook helaas vaak duurder.
Ik zei ook niet dat het sowieso een beginners gitaar is maar vanwege de prijs/kwaliteit gewoon een goed ding. Er zijn pro's hoor die 'stiekem' op goedkope dingen spelen omdat sommige gewoon heel goed klinken en spelen.

amon
25 mei 2004, 20:26
hehe :D
en dan kun je bij mij pedalen kopen.... :-D

Bins
25 mei 2004, 20:33
Nog een stem voor de OLP mm1.. Ik heb em voor 265 gekocht (nieuw), reken daar pak em beet 5 tientjes bij voor grafiete topkam en zadeltjes en je bent helemaal het mannetje. (ok, ok, je bent helemaal het mannetje voor rond de 300 euro :) )
Ik ben trouwens ook geen beginner meer, en was eigenlijk op zoek naar een "duurdere" gitaar. Deze speelt/klinkt gewoon lekker, dan is de prijs alleen maar mooi meegenomen.

abbys
25 mei 2004, 21:02
hehe, discriminatie van low-budgetters, middeleeuwen iemand? the cheapos are rising to power, ik zeg het je, eens hun kwaliteiten ( kijk maar naar bv cort, de topper op dat vlak ) wereldwijd geaccepteerd zijn en de merken niet meer scheef bekeken worden zullen fender en gibson hun prijzen moeten verlagen of niemand koopt ze meer, zal wel lang duren, maar ik zeg het je, het ZAL gebeuren, naambekendheid of niet, hun prijs/kwaliteit verhouding begint langzaamaan soms wel belachelijk te worden

lupoloco
25 mei 2004, 21:15
niets is beter dan een tweedehandse charvel qua prijs/kwaliteit :P :D

TKR
25 mei 2004, 21:35
kheb t ook niet over een supergitaar ^_^
Maar mijn gitaar heeft zo een standaart look, dus gaat mij er nu om dat ik eentje heb die er beter uitziet.
Ik wil dan geen beginnerdingetje, maar voor gevorderde hoeft hij ook niet te zijn.

@ sinistral: ben had je al wat gevraagd op msn, ik denk dat je t best via hem iets met mij kan regelen (of niet)

Rubenios
25 mei 2004, 21:40
hmmm iets van bc rich?

maarja face it 300 pleuro is gewoon bijna geen budget :S

EmgMaster
25 mei 2004, 21:46
nee idd, maar probeer ook eens iets tweedehands, Jackson of Charvel ofzo, is ook erg leuk natuurlijk

RS-Rik
26 mei 2004, 22:51
Ik had 300 euro betaald voor mn eerste hands Jackson, een DX1

Zal niet het beste zijn voor 300 maar zeker niet het slechtste, ben ik tot de conclusie gekomen na wat commentaar.

De mijne ontstemt echt bijna niet, je komt overal bij, en lekker dunne hals.

Er zit geen slagplat op en alleen een volume knop en een master tone knoppie, ik post wel ff een plaatje

De mijne heeft zilverkleurige knopjes en deze op het plaatje zwarte, maar goed.



http://wistom.myetang.com/guitarchoose/jackson/jackson_dx1.jpg


Ik hebbem trouwens gekauft bij EMI (in eindhoven dus)

SiNiSTRaL
26 mei 2004, 23:06
dan heb je ook wel het belachelijkste wat voor gitaar door moet gaan met een jackson logo erop....die is echt geen 300 waard...op mp zie je ze soms voor minder als 150, wat een crapgitaartjes zijn die dx-1...

BartL
26 mei 2004, 23:48
Ik denk dat je, als je je budget met 150 - 200 euri omhoog doet, al veel beter waar voor je geld kan krijgen (op de 2dehandse markt zeker!)

defecto
26 mei 2004, 23:59
Dit waren toch wel goede gitaren voor rond de €300 dacht ik? Ik wil de eerste wel.. en de tweede eigenlijk ook 8)

http://www.silvertoneguitar.com/sv/images/zoom-sovereignsp.jpg http://www.silvertoneguitar.com/sv/images/zoom-apocalypsesp.jpg

http://www.silvertoneguitar.com

jules
27 mei 2004, 10:58
ik heb ook een olp mm1 en dit is dus echt veel gitaar voor weinig geld wat mij betreft

P****Fred
27 mei 2004, 11:18
agile les paul custom...? :-D

Fuhgawz
27 mei 2004, 11:30
Cort maakt best leuke gitaren voor het geld. Zeker als je tweedehands kijkt.

PeteRS
27 mei 2004, 12:41
Ik zeg Ibanez RG550 8-)

Fluffy
27 mei 2004, 14:45
OMFG !!! ga toch eens na eens muzikzaak en ga ze allemaal eens lekker proberen of gebruik die zoekfunties. miljoenen topics met zon onderwerp

AART
27 mei 2004, 16:34
Kan er nu niet eens een sticky komen voor dit soort dingen?
er zijn idd al miljoenen topics over dit onderwerp geweest in de afgelopen week. :-?

Shaggy
27 mei 2004, 17:34
owja, vergeten te zeggen dat ik niet zo een standaart look wil :)
Een les pauls of meer een "metal achtige" look.



dat is hetzelfde als een ferrari met een fiat panda motor erin!! speel je voor de looks of voor de muziek (of beetje van beide?)

defecto
27 mei 2004, 17:40
Voor rond de €300 kan je toch best een mooie gitaar kopen? Of verkijk ik me hierop? Ik wil namelijk wat serieuzer gitaar gaan spelen, dwz dat ik tzt (afkortingen zijn vet.. :P) in een bandje ga enzo, en dan ga ik dus ook ee nieuwe gitaar kopen. Maar moet het er dan meteen eentje van €800 ofzo zijn om mee op te treden?

TKR van robotwars of niet?

Diedo
27 mei 2004, 17:58
Kan er nu niet eens een sticky komen voor dit soort dingen?
er zijn idd al miljoenen topics over dit onderwerp geweest in de afgelopen week. :-?

NEEE niet nog een sticky! ik vind het echt zo irritant dat er ook 2 FAQ sticky´s zijn... en dan ook nog 3 van de gitaarontwerpshit... dat mag zolangzamerhand wel weer teruggebracht worden tot een nette 2 sticky´s vind ik...

Rubenios
27 mei 2004, 19:20
OMFG !!! ga toch eens na eens muzikzaak en ga ze allemaal eens lekker proberen of gebruik die zoekfunties. miljoenen topics met zon onderwerp

hee fluffy lang niet gezien hoe is ie? :)

AART
28 mei 2004, 18:56
OMFG !!! ga toch eens na eens muzikzaak en ga ze allemaal eens lekker proberen of gebruik die zoekfunties. miljoenen topics met zon onderwerp

hee fluffy lang niet gezien hoe is ie? :)

waarschijnlijk vind ie het forum verneukt :razz:

TKR
28 mei 2004, 22:56
@ defecto: ja klopt, maar daar hou ik me momenteel ff buite.

@ Shaggy: Het gaat met vooral om de muziek, maar als je een gitaar wilt die best klinkt dan zijn ze er ook wel die er wat anders uit zien als standaart.

RS-Rik
29 mei 2004, 00:20
Wat is er allemaal kut aan? leg maar uit serieus.

Ik had eerst een squier (geleent) en dit is toch wel een verbetering.

Fluffy
29 juni 2004, 17:12
OMFG !!! ga toch eens na eens muzikzaak en ga ze allemaal eens lekker proberen of gebruik die zoekfunties. miljoenen topics met zon onderwerp

hee fluffy lang niet gezien hoe is ie? :)

waarschijnlijk vind ie het forum verneukt :razz:

he n00bje met mij goed, het forum is echt veel meer aan sinds die hele verbouwing en chat nee :(

spanky_franky
29 juni 2004, 18:59
een stagg les paul! lijkt behoorlijk (qua uiterlijk dan) :lol:

THW
29 juni 2004, 19:58
Iets van DEAN misschien????

downpaymentblues
1 juli 2004, 19:08
ik heb zelf een plank met snaren maar als ik zo de prijzen kijk van de shops hier op gitaar net zakt me broek van me reet die prijzen worden maar kunst matig hoog gehouden door winkeliers met veel te veel voorraad en te dure winkelruimte kijk maar eens op www.musicyo.com daar kost volgens de reviews een kramer focus vt 111s 80$ dat is tenminste een knappe prijs voor een instap model daar heb je hier nog geen afgeragte jap indo mexicaan koreaan of andere planken met snaren voor dus hou die euries maar in je zak en bestellen via musicyo maar ik zeg altijd niet de gitaar maakt het geluid maar degene die hem vast houd want in gitaar land barst het van de snobs jimi deed het op een omgekeerde stratocaster denk daar maar aan :razz:

Hempo
1 juli 2004, 20:17
2e hands Talman van Ibanez :cool:

AlterEgo
1 juli 2004, 20:25
http://www.musicyo.com/product_specs.asp?pf_id=342 Is dit niet wat? Wel op het moment sold out, maar misschien komt ie terug. Lijkt me leuk gitaartje en ziet er HiP uit :)

BartL
1 juli 2004, 21:13
HiP om overheen te kotsen? :-?

soup
1 juli 2004, 21:30
ik vind deze kramers best wel cool

http://www.musicyo.com/product_specs.asp?pf_id=985
http://www.musicyo.com/product_images/985_full.jpg
dan zou ik graag de bovenste willen hebben met die , vierkante blokjes 8-)

Bluesbreaker
1 juli 2004, 21:31
die jp stingray kerl verkoopt geloof ik die kramers ook, maar weet ik zo niet zeker, staat wel in een van die honderden advertenties op marktplaats van hem

jaywalker
2 juli 2004, 21:25
met een beetje mazzel heb je voor 300 tot 350 een japanse fender, die zijn beter als de huidige usa fenders, dus ff marktplaats afstropen, dat is denkik zo'n beetje de beste koop

Ik ben het wel meet sinis eens.

Maar dan kleine verbetering. Ze zijn kwa kwaliteit ongeveer gelijk. Alleen in de USA modellen zitten betere pu's. Ik heb nu bijna een jaar een Japanse Fender Strat (voor 250 euro iemand afgezet). Ik speel best vaak op USA modellen, maar die bieden naar mijn mening niet veel nieuws en dan moet je der ook nog eens ruim duizend euro meer voor betalen.

jaywalker
2 juli 2004, 21:29
Ik ben het met sinis eens. Al wil ik wel een kleine verbetering op zijn uitspraak doen. Ik vind de kwaliteit van de Japanse Fenders ongeveer gelijk aan de kwaliteit van de USA fenders. Alleen daar betaal je ruim 1000 euro meer voor. Wat er aand e Japanse Fenders ontbreekt zijn de pu's, maar als je die vervangt heb je al snel een super gitaar.

Ik heb zelf bijna een jaar terug een 2e handse 10 jaar oude Jap Fender gekocht voor 250 euro (mij = afzetter). Dit ding speelt echt heerlijk met zijn maple hals. Ik speel regelmatig op USA fenders, maar die bieden in mijn ogen op de elementen na de zelfde kwaliteit

jaywalker
2 juli 2004, 21:30
Ik ben het met sinis eens. Al wil ik wel een kleine verbetering op zijn uitspraak doen. Ik vind de kwaliteit van de Japanse Fenders ongeveer gelijk aan de kwaliteit van de USA fenders. Alleen daar betaal je ruim 1000 euro meer voor. Wat er aand e Japanse Fenders ontbreekt zijn de pu's, maar als je die vervangt heb je al snel een super gitaar.

Ik heb zelf bijna een jaar terug een 2e handse 10 jaar oude Jap Fender gekocht voor 250 euro (mij = afzetter). Dit ding speelt echt heerlijk met zijn maple hals. Ik speel regelmatig op USA fenders, maar die bieden in mijn ogen op de elementen na de zelfde kwaliteit

jaywalker
2 juli 2004, 21:31
Ik ben het met sinis eens. Al wil ik wel een kleine verbetering op zijn uitspraak doen. Ik vind de kwaliteit van de Japanse Fenders ongeveer gelijk aan de kwaliteit van de USA fenders. Alleen daar betaal je ruim 1000 euro meer voor. Wat er aand e Japanse Fenders ontbreekt zijn de pu's, maar als je die vervangt heb je al snel een super gitaar.

Ik heb zelf bijna een jaar terug een 2e handse 10 jaar oude Jap Fender gekocht voor 250 euro (mij = afzetter). Dit ding speelt echt heerlijk met zijn maple hals. Ik speel regelmatig op USA fenders, maar die bieden in mijn ogen op de elementen na de zelfde kwaliteit

jaywalker
2 juli 2004, 21:31
Ik ben het met sinis eens. Al wil ik wel een kleine verbetering op zijn uitspraak doen. Ik vind de kwaliteit van de Japanse Fenders ongeveer gelijk aan de kwaliteit van de USA fenders. Alleen daar betaal je ruim 1000 euro meer voor. Wat er aand e Japanse Fenders ontbreekt zijn de pu's, maar als je die vervangt heb je al snel een super gitaar.

Ik heb zelf bijna een jaar terug een 2e handse 10 jaar oude Jap Fender gekocht voor 250 euro (mij = afzetter). Dit ding speelt echt heerlijk met zijn maple hals. Ik speel regelmatig op USA fenders, maar die bieden in mijn ogen op de elementen na de zelfde kwaliteit

jaywalker
2 juli 2004, 21:31
Ik ben het met sinis eens. Al wil ik wel een kleine verbetering op zijn uitspraak doen. Ik vind de kwaliteit van de Japanse Fenders ongeveer gelijk aan de kwaliteit van de USA fenders. Alleen daar betaal je ruim 1000 euro meer voor. Wat er aand e Japanse Fenders ontbreekt zijn de pu's, maar als je die vervangt heb je al snel een super gitaar.

Ik heb zelf bijna een jaar terug een 2e handse 10 jaar oude Jap Fender gekocht voor 250 euro (mij = afzetter). Dit ding speelt echt heerlijk met zijn maple hals. Ik speel regelmatig op USA fenders, maar die bieden in mijn ogen op de elementen na de zelfde kwaliteit