PDA

View Full Version : welke amp nemen?



Retinite
25 mei 2004, 17:33
Yo, weer de meest gestelde vraag: ik wil een nieuwe amp kopen, maar kan iemand me wat advies geven. Ik heb max 2000 euro te besteden (liever een stuk minder). Ik speel nu een Jackson DXMG met EMG-HZ pickups. Nu wil ik een goede amp die goed metalgeluid (liefst METALLICA) geeft, maar ook goeie clean. Zelf dacht ik een beetje aan de Marshall AVT, is dat een goede keus?

Voor alle andere merken sta ik natuurlijk helemaal open (mesa's?) :) maar dan weet ik ff naar wat voor dingen ik alvast kan gan kijken in winkels

veel thx anywayz :wink:

BartL
25 mei 2004, 18:13
Als je echt het 'tallica geluid wil hebben, moet je een mesa kopen. Ik denk ook dat anderen je ENGL aan zullen raden.

pint
25 mei 2004, 21:03
engl of mesa

jw009
25 mei 2004, 22:11
en neem gelijk normale emg's of duncans ofzo want die HZ dingen
zijn prut

Phyrexian
26 mei 2004, 09:36
Ja, voor 2000 euro heb je serieus wat keuzes. Eerst een vraagje, ben je van plan om in een band te spelen, of doe je dat al??

Lacrymosa
26 mei 2004, 11:15
MESA is zwaar overpriced, maar wel goeie amps
ENGL is TOP maar behoorlijk metal gericht (in jou geval geen probleem dus)
KOCH, Super amps, zeer veelzeidig alleen je moet van et geluid houden.
Marshall, je kan voor 2000 euro een leuke buizentop met cabinet kopen

en als je gaat kijken naar 2dehands dan kan je echt heeeeeel veel kanten uit voor et geld

2000 euro is echt een mooi bedrag voor een amp, kan je echt al goede shit voor kopen

CheerS!!

Raffel
26 mei 2004, 12:20
hoezo Engl metal gericht?

Phyrexian
26 mei 2004, 12:42
hoezo Engl metal gericht?

+1
uit ENGL amps krijg je quasi alle sounds mèt de nodige kwaliteit... clean, crunch, hi-gain voor metal, hi-gain voor solo's, ... echt alles.

Raffel
26 mei 2004, 13:06
beetje vreemd idd om dan het hele merk maar over 1 kam te scheren, maar u zijt vergeven. :)

P****Fred
26 mei 2004, 14:38
ik speel ook echt alles met m'n powerball!

super versterkers, die engl's!!

SBloke
26 mei 2004, 15:23
Is een Ashdown amp niks?

jw009
27 mei 2004, 11:54
neem geen marshall als je metallica wilt spelen, die dingen zijn wel mooi voor crunch maar niet voor echte lekkere metal distortion.

LordRiffenstein
27 mei 2004, 12:03
hoezo Engl metal gericht?

+1

Phyrexian
27 mei 2004, 12:14
neem geen marshall als je metallica wilt spelen, die dingen zijn wel mooi voor crunch maar niet voor echte lekkere metal distortion.

-1 :-D

Guinness
27 mei 2004, 12:20
neem geen marshall als je metallica wilt spelen, die dingen zijn wel mooi voor crunch maar niet voor echte lekkere metal distortion.



:???: :???: :???: Slayer? :???: :???: :???:

PeteRS
27 mei 2004, 12:29
neem geen marshall als je metallica wilt spelen, die dingen zijn wel mooi voor crunch maar niet voor echte lekkere metal distortion.

Quote uit de Metallica song Whiplash: "That Marshall sound is pearcing through your head".
Old Metallica = Marshall
Vanaf pakweg And Justice For All.. idd boogie, maar de serieuze metalliefhebber haakt hier af

Phyrexian
27 mei 2004, 13:00
neem geen marshall als je metallica wilt spelen, die dingen zijn wel mooi voor crunch maar niet voor echte lekkere metal distortion.



:???: :???: :???: Slayer? :???: :???: :???:

My point exactly!

ewoud
27 mei 2004, 15:20
ik speel ook marshall...en die maken uitzichzelf geen vette metal scheur, ik moet met distortion pedaaltjes werken. kheb reeds een nieuwe speaker gekocht en moetm nog uitproberen, want met mijn standaard speaker kon ik niet lekker scheuren, het begon te brommen als we oefenenden, en ik moest mn pedaal minder extreem instellen :cry: :cry: :cry: ik hoop het nu te hebben opgelost, voor een paar 10tjes :D :-D :D en dan lekker door sparen voor een goede set!!

Lacrymosa
27 mei 2004, 15:49
Ik bedoel niet dat ENGL alleen maar metal minded is, maar de sounds lenen zich er uistekend voor

en ik kon geen mooi jazzy clean uit een engl krijgen, die ik uit een koch of mesa wel kreeg

ENGL klinkt wat stugger (meer duitse middentonen) dan MESA of Koch

Altahans, dat zijn mijn ervaringen met ENGL, lekkere bakken, maar ik vin het clean nix

CheerS!!

Lacrymosa
27 mei 2004, 15:49
Ik bedoel niet dat ENGL alleen maar metal minded is, maar de sounds lenen zich er uistekend voor

en ik kon geen mooi jazzy clean uit een engl krijgen, die ik uit een koch of mesa wel kreeg

ENGL klinkt wat stugger (meer duitse middentonen) dan MESA of Koch

Altahans, dat zijn mijn ervaringen met ENGL, lekkere bakken, maar ik vin het clean nix

CheerS!!

Lacrymosa
27 mei 2004, 15:49
Ik bedoel niet dat ENGL alleen maar metal minded is, maar de sounds lenen zich er uistekend voor

en ik kon geen mooi jazzy clean uit een engl krijgen, die ik uit een koch of mesa wel kreeg

ENGL klinkt wat stugger (meer duitse middentonen) dan MESA of Koch

Altahans, dat zijn mijn ervaringen met ENGL, lekkere bakken, maar ik vin het clean nix

CheerS!!

ewoud
27 mei 2004, 17:12
3x je lult(of met n d :???: ) te veel!!! :razz: :lol: :D :)

Punt
27 mei 2004, 23:54
Tweedehandse Bogner ecstacy...

ewoud
28 mei 2004, 09:48
owja, jullie hadden het over marshall en slayer, maar kerry king(van slayer)die speelt over een marshall 1960 cabinet, maar hij gebruikt marshall niet als versterker, hij heeft wel een mxr equallizer(ja toevallig weet ik dat :razz: ) en ik zelf heb over de tsl122 gespeeld, en deze gaf wel wat scheur, maar ze zijn niet zo duister, ze geven een heel heldere vredige scheur...

Phyrexian
28 mei 2004, 10:58
... maar hij gebruikt marshall niet als versterker, hij heeft wel een mxr equallizer(ja toevallig weet ik dat :razz: ) ...

Toch wel hoor: Kerry King speelt al meer dan tien jaar over JCM800 100 watters.
Die MXR 10 band EQ gebruikt hij om z'n toon een beetje anders te EQ-en. Hij heeft/had ook nog zo'n oude 10-band EQ van Boss (half-rack space).

BlackSun
28 mei 2004, 11:12
Gebruikt hij ook wat om zn geluid te boosten? Want hoe krijgt hij er die vette palmmutes dan uit?
Mij lukt het niet met een JCM800...

Phyrexian
28 mei 2004, 11:47
Gebruikt hij ook wat om zn geluid te boosten? Want hoe krijgt hij er die vette palmmutes dan uit?
Mij lukt het niet met een JCM800...

EMG Pickups en hééél véél mids in z'n geluid.
Ben niet zeker of hij een aparte boost gebruikt (naast die actieve pickups) maar die EQ's kan je ook laten boosten (door de output/input slider te verhogen).

Retinite
28 mei 2004, 16:32
yo iig al thx voor alle replies (ik d8 dat t topic niet gestart was, maar toch...)
Ik ga morgen wat kijken denk ik, hier wordt ook ENGL en MESA aangeraden, heeft iemand dan wat medolnamen?
en antw op de vraag of ik in een band ermee wilde spelen, ja ik zou er mee in een band willen spelen, maar t liefst geen top en cabinet... :roll: ja t is vreemd, maar ik moet m ook nog in mn kamer kunnen stallen :D

Shaggy
28 mei 2004, 17:17
als je 'liever minder' besteed kun je ook voor 5150 peavey gaan .. scheurt als een tierelier en is ook nog echte metalsound

lupoloco
28 mei 2004, 17:54
neem geen marshall als je metallica wilt spelen, die dingen zijn wel mooi voor crunch maar niet voor echte lekkere metal distortion.

Quote uit de Metallica song Whiplash: "That Marshall sound is pearcing through your head".
Old Metallica = Marshall
Vanaf pakweg And Justice For All.. idd boogie, maar de serieuze metalliefhebber haakt hier af

oude testament is ook marshall, ook de jcm 800

jw009
28 mei 2004, 18:02
ik speel ook marshall...en die maken uitzichzelf geen vette metal scheur, ik moet met distortion pedaaltjes werken


+1


Quote uit de Metallica song Whiplash: "That Marshall sound is pearcing through your head".
Old Metallica = Marshall
Vanaf pakweg And Justice For All.. idd boogie, maar de serieuze metalliefhebber haakt hier af

Altijd zat er wel een pedaaltje voor...

http://www.montyjay.com/metgear.html

EmgMaster
28 mei 2004, 19:46
Het verschil marshall - boogie hoor je bij de verschillende albums van metallica heel goed, ride the lightning marshall, master of puppets en later op de boogie, maar natuurlijk zijn er ook veel andere merken gebruikt, vooral in de studio

mmrizio
30 mei 2004, 16:58
Het verschil marshall - boogie hoor je bij de verschillende albums van metallica heel goed, ride the lightning marshall, master of puppets en later op de boogie, maar natuurlijk zijn er ook veel andere merken gebruikt, vooral in de studio

Inderdaad: vroegah was Marshall de top voor metal, maar vanaf eind jaren '80 werd dat minder. Het moderne metal geluid met weinig mid is Marshall minder goed in dan de concurrenten. Slayer heeft ook niet zo'n modern metal geluid, maar juist veel mid.

Maurice