PDA

View Full Version : sparkle snapper



Rock&Roll
25 mei 2004, 16:00
Wat zijn nou juist de verschillen (en meteen ook voor -en nadelen) tussen een red snapper en een voodoo lab sparkle drive? ik ben van plan om 1 vd twee aan te schaffen en ik ben wel een beetje verrast door de soundfiles op de voodoo lab website. Sash, ik kijk hier even in jouw richting, want jij hebt ze immers allebei gehad (meen ik).

:cool:

jpb
26 mei 2004, 09:00
Het hangt ook af van jouw amp en speelstijl. Met EL34's zul je waarschijnlijk te veel mid krijgen met de Sarkle Drive, terwijl die weer beter gaat met 6L6-amps. Welk geluid wil je? Een mid-hump zoals de Sparkle heeft kan neuzig klinken maar blijft beter overeind in de band.
De snapper heeft wel wat hoog, hoewel ik dat vond meevallen met de bite (?) op 9 uur. Wel erg transparant; meer dan de sparkle drive.
De sparkle heeft soms problemen met de switch. Je hebt wel de mogelijkheid om een clean boost door de OD te mengen. Werkt -vind ik- alleen wanneer je een non-MV amp over de top duwt, anders mengt het signaal niet goed. Denk ook aan verkoop als hij toch niet bevalt; een snapper ben je sneller kwijt.
Beide zijn hele goede pedalen (de sparkle drive is op dit forum wellicht wat ondergewaardeerd; bij de snapper is dat omgekeerd). Probeer een Keeley-modded Sparkle drive te krijgen, dat is een goede verbetering. succes ermee!

sash
26 mei 2004, 12:15
De Sparkle Drive vond ik een zware tegenvaller. De clean pot die erop zit is vrijwel niet te gebruiken icm de overdrive. In principe is het gewoon een TS808 kopie, met een extra clean boost. Laat weinig van je sound over.

De Keeley mod vond ik wel iets beter klinken, maar in principe niet anders dan een Keeley TS9.

De Red Snapper kent iedereen wel m'n mening over: geweldig pedaal!

Zit nu nog ff op school, maar zodra ik thuiskom zal ik een wat uitgebreider verhaal posten over de Snapper, of zoek anders ff op posts van mij op 'snapper' dan vind je vast wat bruikbaars :)