PDA

View Full Version : Nieuwe plank



Vai Himself
25 mei 2004, 14:27
eindelijk een toffe plank gevonden, en nog wel een merk wat ik nooit gedacht had te gaan kopen: De LAG AK-100.http://www.lag.fr/images/ak100.jpg Superstrakke plank, mooi geluid, sommigen zullen het een nadeel vinden dat er alleen een volume knop op zit. Verder heeft ie 24 frets en GEEN floyd rose, dat is het meest fijne eraan want ik heb verschillende gitaren gehad met eentje en ik vond het niks :) zelfs de lo pro edge niet. maar goe dde gitaar is niet duur, zeker een keer checken!

IndiepoprockJesse
25 mei 2004, 14:30
ken de gitaar zelf niet, maar ziet er heftig uit toch wel.. ik hou niet zo van metal vormen.. maar deze is wel een uitzondering :)

Jesse//

Vai Himself
25 mei 2004, 14:32
de verf die erop zit is ook een beetje raar, vandaar de goedkope prijs misschien, maar ik ga em toch nog een keer laten airbrushen, een vette spawn erop ofzo :razz:

Bigfoot414
25 mei 2004, 14:39
Best grappig, die schuine elementen. Leuk plankje ja!

Rubenios
25 mei 2004, 14:48
jammer dat er geen floyd op zit mja

Negative K3 fan
25 mei 2004, 14:57
ziet er goed uit dude!

Raffel
25 mei 2004, 15:30
lag rules!

Dit is een nieuw model he? Tenminste, ik kende tot een jaar geleden alle lag gitaren wel dacht ik :-?

jorrit
25 mei 2004, 15:46
Vette gitaar man!

van wat voor materiaal is de body, neck etc.?

issie bolt on, set in of neck through?

ow en waar heb je hm gekocht..

Anders Destium
25 mei 2004, 16:03
Waarom hebben ze hem niet gelijk AK-47 genoemd, wat een bruut wapen man :D

Spacing is een beetje wennen lijkt me, maar alleen een volume knop is wat mij betreft alleen een voordeel :lol:

maarten
25 mei 2004, 16:28
die schuine elementen geven em echt een andere smoel.. zeker niet verkeerd

alleen ben ik niet zo'n fan van zo'n soort headstock maar hij ziet er zeker super uit!

ook die matzwarte finish :o

slayurrr
25 mei 2004, 16:34
Ik vind 'm echt SUPERLELIJK. :)

Rubenios
25 mei 2004, 16:46
hij is wel een beetje ehhh... Nu metal :oops:

Vai Himself
25 mei 2004, 16:57
haha ik weet niet of een van jullie goed in Frans is maar de toets is van palissander geloof ik, en de rest: Corps en aulne massif
en de headstock: ja je moet er van houden, ik vind het zelf heel vet, veel metalcorebands hebben het ook. Das natuurlijk geen argument voor mij maar goed, ik vind em wel bruut, kzal binnenkort eens wat geluidsfiles posten

maylingjv
25 mei 2004, 17:00
vette gitaar 8-)

Vai Himself
25 mei 2004, 17:00
oh ja gekocht bij Big one in zwolle, luttele prijs van 298 uuro. er is ook nog een soort double cutaway broertje van deze gitaar, maar die vond ik niet zo mooi. binnenkort (waarschijnlijk morgen) meer pics...

Anders Destium
25 mei 2004, 17:10
hij is wel een beetje ehhh... Nu metal :oops:

Wannabe nu-metal bashers zijn allemaal homo's, houd gewoon je kop als je niets te melden hebt...

ToolRulez
25 mei 2004, 17:18
Jeej, m'n VWO komt van pas :cool: !!! Aulne is elzen oftewel alder (jaja, 6 jaar frans 1,2 doet wonderen :wink: ).

EDIT: Net ff op de site gekeken, en een "manche erable" is dus een esdoorn (maple) nek.

Rubenios
25 mei 2004, 17:21
hij is wel een beetje ehhh... Nu metal :oops:

Wannabe nu-metal bashers zijn allemaal homo's, houd gewoon je kop als je niets te melden hebt...

waar slaat dat dan weer op sukkel? jezus leg eens uit :-?

edit: zwart matte gitaar typisch metal model, actieve elementen en dan zonder floyd trem = best wel nu metal model

ben???
25 mei 2004, 18:48
oh ja gekocht bij Big one in zwolle, luttele prijs van 298 uuro. er is ook nog een soort double cutaway broertje van deze gitaar, maar die vond ik niet zo mooi. binnenkort (waarschijnlijk morgen) meer pics...

erm... is deze niet double cut dan?

EmgMaster
25 mei 2004, 18:59
best een mooi ding, zal ook weer eens een keer bij big-one kijken, zit er honderd meter vandaan op school, maar kom er eigenlijk nooit, ben niet zo weg van die zaak :oops: :oops:

iam
25 mei 2004, 19:29
oh ja gekocht bij Big one in zwolle, luttele prijs van 298 uuro. er is ook nog een soort double cutaway broertje van deze gitaar, maar die vond ik niet zo mooi. binnenkort (waarschijnlijk morgen) meer pics...

erm... is deze niet double cut dan?

http://www.lag.fr/images/rx-100.jpg

dit is het dubbelcut model...

dit zijn trouwens chinese(correct me if i'm wrong) versies van de handgemaakte franse gitaarn

ssj3goku
25 mei 2004, 20:07
Vette rockstok man! Er zitten EMG's in als ik het goed zie (toch?)... heeft LAG een site oid? Ik vind em vet, en ik wil net een nieuwe plank halen :)

ben???
25 mei 2004, 20:13
ah op die fiets

jorrit
26 mei 2004, 09:41
nu metal en string through wat een onzin en wat een sukkel die het schrijft.

heb je gezien hoeveel nu metal bands met een gitaar met een floyd spelen....? kijk voor de grap eens hoeveel ibanezzen er rond gaan in dat wereldje

k wordt zowiezo ziek van mensen die gaan zitten zeiken over nu metal.
niet dat ik fan ben of het leuk vind maar het niveau ligt minstens zo hoog al de gemiddelde punk en daar hoor ik ook niemand over zeuren.

gerrekat
26 mei 2004, 09:50
Zijn dat EMG's? grappig dat ze onder een hoek staan...

coole plank.

Lacrymosa
26 mei 2004, 10:42
net scheurijzer man

wat heb je er voor betaald?
ik hoor steeds meer goede verhalen over LAG, nette gitaren

CheerS!!

Baco
26 mei 2004, 11:18
Knappe gitaar, man. Vind die matzwarte finish wel wat hebben. Die headstock is ook wel knap. Congrats :wink:

Vai Himself
26 mei 2004, 12:13
he bedankt voor alle coole reacties, ik denk dat ik vandaag nog wel ff wat eigen fotos maak en in mn msn group zet, maar dat komt later wel. Ik heb voor de gitaar 298 euro betaald, das niet echt veel dus, de pickups zijn dus geen emg's :lol: er staat lag op dus van een afstandje zou je het wel gaan denken. De hals speelt heel snel, of tenminste, zo snel als ik probeer :razz: de frets zijn niet zo groot als die van ibanez en daar ben ik ook wel blij om, daar kon ik niet zo mee overweg. Hij ontstemd helemaal NIET snel, ik stem em bijna nooit en nog klinkt ie goed. de body is wel zo gemaakt dat je makkelijker bij de hoge frets kan komen, alleen niet zoals bij ibanez, maar het is beter als zo'n heel blok in je handen (les paul anyone) 8-) maar goed sound clips en fotos dus later

Rubenios
26 mei 2004, 12:34
nu metal en string through wat een onzin en wat een sukkel die het schrijft.

heb je gezien hoeveel nu metal bands met een gitaar met een floyd spelen....? kijk voor de grap eens hoeveel ibanezzen er rond gaan in dat wereldje

k wordt zowiezo ziek van mensen die gaan zitten zeiken over nu metal.
niet dat ik fan ben of het leuk vind maar het niveau ligt minstens zo hoog al de gemiddelde punk en daar hoor ik ook niemand over zeuren.

ik onderbouw mijn mening tenminste sukkel

Raffel
26 mei 2004, 13:36
ja net zoiets als mensen n00bs noemen. Jullie zijn allemaal n00bs trouwens :D Maak je toch niet zo druk allemaal, ga je alleen maar eerder dood. :)

De lag doet me een beetje aan de Schecter C-7 denken. Wacht ff, speelt Jimmy Horton (heet ie zo) van Papa Roach daar niet op? Wacht ff is dat niet nu-.....

Vai Himself
26 mei 2004, 14:37
haha en so what what dat et een nu-metal ding als ( als het dan al is) zou ik em daarom niet mogen kopen? :wink: de meerderheid van de reacties vinden em tot nu toe mooi (of tenminste niet lelijk :lol: ) ik hou me niet zo bezig met dat indelen in hokjes

Baco
26 mei 2004, 15:02
haha en so what what dat et een nu-metal ding als ( als het dan al is) zou ik em daarom niet mogen kopen? :wink: de meerderheid van de reacties vinden em tot nu toe mooi (of tenminste niet lelijk :lol: ) ik hou me niet zo bezig met dat indelen in hokjes

Groot gelijk, geen bal van aantrekken. Man, man, iedereen speelt toch met de gitaar(en) die hij zelf wil? Of die gitaar nu een metal uiterlijk of zo heeft, so what, belangrijk is dat jij er zelf graag op speelt. En dat er nu een van een of andere band met (ongeveer) dezelfde gitaar speelt, tja, da's dan goed voor hem, hé. Pff, heb een hekel aan hokjesmentaliteit... :evil:
Anyway, veel plezier met je nieuwe gitaar, want daar ging het toch over, niet? :wink:

Raffel
26 mei 2004, 15:17
mee eens, ik zou gitaren hooguit catergoriseren als 'modern', 'vintage' e.d. :D

jorrit
26 mei 2004, 15:38
ik onderbouw mijn mening tenminste sukkel

als je goed leest zie je eerst 2 zinnen met mn mening en daarna komt mijn argumentatie...of voor jou onderbouwing