PDA

View Full Version : Behringer



sebass
13 april 2002, 12:53
Heeft iemand ervaring met de Behringer DSP1024P? Deze is namelijk erg goedkoop en volgens mij ook nog eens van een redelijk hoge qualiteit. Het is een 19" effecten processor. Ik heb even op de site http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=DSP1024P&lang=eng de manuals gelezen en de specificaties. De software heb ik ook gedownload en deze is erg goed. Ik heb hem alleen nog nooit gehoord dus dat is natuurlijk het belnagrijkst dit ga ik dus zeker doen.
Hoe zit dat trouwens bij 19" effecten processoren, kan ik deze achter mijn korg ax1500g plaatsen? En hoe zit het met de schakeling naar amp? Kan ik de hele zooi in serie schakelen guitaar -> korg ax1500g -> behringer dsp1024p -> amp. Moet er per se een midi pedaal aan vast want anders lijkt het me erg moeilijk schakelen.
Maar mijn belangrijkste vraag is dus of deze achter mjin korg kan die ook al wat versterkt.
Zijn 19" kasten handig?

AllodoX
14 april 2002, 11:50
Een 19" ding moet je normaliter in je effects-loop frotten. dat heeft te maken met het +4dB / -10dB gedoe.

over die DSP1024.. je kunt i.d.d. beter een midi pendaal eraan hebben, anders moet je continu naar je rack lopen om van patch te wisselen.

ze klinken i.i.g zeer goed, zelfs met de lage-B op een bass.. dus dan moet ie een gitaartje ook wel aankunnen d8 ik zo :smile:

Voor die lage prijs heb je een zeer fatsoenlijk ding hoor.. daar kan geen multi-fx pendaaltje tegenop. Behringer is goed spul, 't is zo goedkoop omdat het in china gemaakt wordt, maar kwalitatief (sp?) zeer goed in orde.

Je kunt hem met midi zelfs aan je computer hangen, dat is wel koel.. kun je heel gemakkelijk patches maken :smile:

sebass
14 april 2002, 20:09
Bedankt voor je reactie, maar kan ik hem nu achter mijn korg ax1500g zetten?? Want ik vind het zonde om die niet meer te gebruiken.

sebass
15 april 2002, 11:05
Weet niemand het?? Morgen ga ik naar feedback dus dan kom ik er ook wel achter, maar het zou me wat tijd en geld (treinkaartje) besparen als ik het van te voren zou weten.
En al zou het kunnen klinkt het dan een beetje. Want bij die 19" multi effecten kun je wel alles mixen onderling ook van andere merken maar ik weet niet hoe het gaatklinken als ik die behringer tussen mijn versterker en mijn korg effectenbakje gooi.

AllodoX
19 april 2002, 22:04
gooi die behringer in je FX-loop en die Korg tussen je tennisracket en je versterker..

problem solved :smile:

en anders stop je die Korg in de fx-loop van die behringer.. :smile: