PDA

View Full Version : En wat vinden jullie van mijn gear :P



Dezz
25 mei 2004, 09:35
Mijn gitaar:

http://www.angelfire.com/biz3/vermontdrums/newcortimages/S2800LG.gif

http://picserver.org/view_image.php/06676263837Y/p.jpeg

http://members.chello.nl/~h.schennink/pics/webcam3332.jpeg

Een Cort S2800, met Seymour Duncan SSL1 & TB4 Pickups en een Wilkinson VS50 II Tremolo Brug 8-)

Versterker:
http://www.marshallamps.com/images/avt2000/images/Avt100detail1large.jpg

http://www.marshallamps.com/images/avt2000/images/Avt100detail3large.jpg

Een Marshall AVT2000/AVT100. Echt een super geluid geeft dat ding en je kan er echt veel verschillende tonen uitkrijgen :)

Ik ben van plan om binnenkort ook nog een semi-acoustische te kopen maar ik weet zo nog niet welke, daar moet ik nog eens goed over nadenken.

daron_kurt
25 mei 2004, 10:58
leuk, heel leuk, maar k word er niet egt geil van ofzo....

JvD.
25 mei 2004, 11:12
ziet er allemaal smakelijk uit, gebruik je die single coils wel ? wat speel je nog meet naast metallica ?

Dezz
25 mei 2004, 11:22
ziet er allemaal smakelijk uit, gebruik je die single coils wel ? wat speel je nog meer naast metallica ?

Die single coils gebruik ik zeker! Vooral als ik zelf wat aan het bedenken ben om te spelen :)

RHCP
Iron Maiden
The Smiths
Talking Heads
Bruce Dickinson
John Frusciante
Tool
Van Halen
Led Zeppelin
Black Sabbath
etc... :P

BramVersteeg
25 mei 2004, 11:29
Nice :cool:

dejohan
25 mei 2004, 11:53
Hoe komt het toch dat 80% van de gitaristen 10% van de bestaande rockmuziek spelen?

michielv
25 mei 2004, 12:04
Zoals je kunt zien zijn het vaak toch wel de "originele bands" die opduiken. Zelf ben ik vroeger gewoon terug gaan luisteren, dus waar mijn favoriete bandje van toen naar luisterde ook maar eens naar luisteren, die luisterde weer naar iets anders, die persoon speelde weer met een ander die later weer in een derde band opdook enz.

Ga voor de gein maar eens de geschiedenis van The Eagles na en kijk bij wat voor interessante muziek/muzikanten je uitkomt. :D

dejohan
25 mei 2004, 12:21
Dezz valt nog mee: hij speelt ook talking heads, the smiths of frusciante.

Maar hoeveel gasten zijn er niet die vooral Metallica, Led Zeppelin
Black Sabbath, Iron maiden en Van Halen spelen. Komaan zeg, dit is leuke muziek, maar er bestaat meer rock in de wereld hoor. Wil je nu echt een kopie zijn van 80% van de andere gitaristen? Wie wil er nu de tigste gitarist zijn die van hypersnelle mastrubatie hammer-pull solo's probeert te spelen, terwijl er nog honderd andere manieren zijn om gitaar te spelen?

Dezz
25 mei 2004, 12:40
Dezz valt nog mee: hij speelt ook talking heads, the smiths of frusciante.

Maar hoeveel gasten zijn er niet die vooral Metallica, Led Zeppelin
Black Sabbath, Iron maiden en Van Halen spelen. Komaan zeg, dit is leuke muziek, maar er bestaat meer rock in de wereld hoor. Wil je nu echt een kopie zijn van 80% van de andere gitaristen? Wie wil er nu de tigste gitarist zijn die van hypersnelle mastrubatie hammer-pull solo's probeert te spelen, terwijl er nog honderd andere manieren zijn om gitaar te spelen?

Oh ik speel nog veel meer andere muziek hoor. Ik vind het ook totaal niet gaaf om allemaal afgezaagde nummers te spelen.
Ik speel bv ook: Vincent Gallo, Tantric, Whiskeytown, Ben Harper e.d

Ik dacht ik noem snel wat bands op waar ik nummers van speel, en dan denk je snel aan bekendere bands :)

IndiepoprockJesse
25 mei 2004, 13:09
hmm, dat is wel een van de mooiste Corts die ik gezien heb... heb er zelf ook een, maar die ziet er veels te metal uit haha maar goed :P

leuke set, alleen valvestate vind ik vies..

Jesse//

Raffel
25 mei 2004, 13:16
Wie wil er nu de tigste gitarist zijn die van hypersnelle mastrubatie hammer-pull solo's probeert te spelen, terwijl er nog honderd andere manieren zijn om gitaar te spelen?

ik :-D

Ronald
25 mei 2004, 13:20
je hebt wel een aardige gear hoor :) maar ja je moet toegeven dat het nou ook weer nie erg speciaal is

bert k
25 mei 2004, 13:34
Ja, maar het is wel van hem :D

Dezz
25 mei 2004, 15:33
je hebt wel een aardige gear hoor :) maar ja je moet toegeven dat het nou ook weer nie erg speciaal is

Ik heb ook nergens gezegd dat het erg speciaal is hoor :)

Anders Destium
25 mei 2004, 15:56
Leuk spul Dezz! Inderdaad erg mooie Cort :)



Hoe komt het toch dat 80% van de gitaristen 10% van de bestaande rockmuziek spelen? Wil je nu echt een kopie zijn van 80% van de andere gitaristen?

Wie wil er nu de tigste gitarist zijn die van hypersnelle mastrubatie hammer-pull solo's probeert te spelen, terwijl er nog honderd andere manieren zijn om gitaar te spelen?

Beetje gefrustreerd? Voel je je soms te goed voor die muziek en wil je zonodig de zoveelste elitaire azijnpisgitarist zijn? Zeg je bij concerten ook altijd tegen je vrienden dat je veel beter kunt spelen dan de gitarist op het podium die natuurlijk niets meer is dan een clone van...

Er is ook een reden dat mensen die muziek meespelen, misschien wel omdat het leuk klinkt en relatief makkelijk mee te spelen is :wink:

gerrekat
25 mei 2004, 15:56
Als ik nu zeg dat ik SODOM, OVERKILL, ANTHRAX, TANKARD, KREATOR en EXODUS speel is dat weer heel wat anders maar als ik daar wat over zeg heeft niemand geen idee waar ik het over heb...heeft dus vrij weinig zin om erover te beginnen :-D

het is vaak zo dat je alleen respons krijgt als je echt bekende shit speelt, ik kan me er ook aan ergeren van die figuren die niet verder kijken dan metallica, Iron maiden, Stones, Beatles etc etc....


PS Dezz leuke spullen hoor, ik ben ook met een valvestate begonnen!

Dezz
25 mei 2004, 16:15
Leuk spul Dezz! Inderdaad erg mooie Cort :)



Hoe komt het toch dat 80% van de gitaristen 10% van de bestaande rockmuziek spelen? Wil je nu echt een kopie zijn van 80% van de andere gitaristen?

Wie wil er nu de tigste gitarist zijn die van hypersnelle mastrubatie hammer-pull solo's probeert te spelen, terwijl er nog honderd andere manieren zijn om gitaar te spelen?

Er is ook een reden dat mensen die muziek meespelen, misschien wel omdat het leuk klinkt en relatief makkelijk mee te spelen is :wink:

Nou het zit zo, ik speel sinds kort in een band (sheep in wolfsclothes ;) ) en tja met optredens willen we toch wel pakkende nummers hebben natuurlijk en dat heb je niet met muziek die niemand kent.

Dezz
25 mei 2004, 16:15
Leuk spul Dezz! Inderdaad erg mooie Cort :)



Hoe komt het toch dat 80% van de gitaristen 10% van de bestaande rockmuziek spelen? Wil je nu echt een kopie zijn van 80% van de andere gitaristen?

Wie wil er nu de tigste gitarist zijn die van hypersnelle mastrubatie hammer-pull solo's probeert te spelen, terwijl er nog honderd andere manieren zijn om gitaar te spelen?

Er is ook een reden dat mensen die muziek meespelen, misschien wel omdat het leuk klinkt en relatief makkelijk mee te spelen is :wink:

Nou het zit zo, ik speel sinds kort in een band (sheep in wolfsclothes ;) ) en tja met optredens willen we toch wel pakkende nummers hebben natuurlijk en dat heb je niet met muziek die niemand kent.

prs
25 mei 2004, 16:26
Die Cort vind ik vreselijk lelijk, sorry.
Die Marshall gaat nog wel.

(P.S die foto waar jezelf opstaat is ook vreselijk :-D ) *grapje*

Anders Destium
25 mei 2004, 16:56
Als ik nu zeg dat ik SODOM, OVERKILL, ANTHRAX, TANKARD, KREATOR en EXODUS speel is dat weer heel wat anders maar als ik daar wat over zeg heeft niemand geen idee waar ik het over heb...heeft dus vrij weinig zin om erover te beginnen :-D
!

:lol:

Ik zeg altijd gelijk: dat kennen jullie toch niet... Antwoord: Noem eens wat namen dan: En dan begin je met Dissection, At The Gates, Hypocrisy, Death (toch bekende bands allemaal :wink: ) en dan staan ze je een beetje glazig aan te kijken.

abbys
25 mei 2004, 17:15
glazig! das nou het smakelijkste woord dat ik al gevonden heb voor de maffe kop die ik trek als ik zulke namen hoor! moet ek onthouden.

Ja, zie, waarom IK die namen niet ken, de meeste klinken toch zo verschrikkelijk ik-ram-wat-op-men-gitaar-voor-teveel-distortion....
no offence hoor! Ik insinueer niets want ik ken de groepen niet, maar ik ken ze niet omdat ze commerciele (of hoe je het wilt noemen) namen hebben en....tsja, omdat je nooit iets hoort/leest over die groepjes...

:-? nouja, zo kan ik elke naam commercieel noemen....maarja, je snapt men punt wel he

gerrekat
25 mei 2004, 17:40
Tja inderdaad ik noem nu ook alleen nog een paar namen die nog enigszins tot de verbeelding moeten spreken kan je nagaan als ik het echt over "insider" bands ga hebben...

Zo geijkt om over Metallica te beginnen....vind ze niet eens zo goed trouwens, heb hun eerste vier CD's alleen uit historisch besef, en vind de eerste drie best aardig...

PeteRS
25 mei 2004, 17:52
Als ik nu zeg dat ik SODOM, OVERKILL, ANTHRAX, TANKARD, KREATOR en EXODUS speel is dat weer heel wat anders maar als ik daar wat over zeg heeft niemand geen idee waar ik het over heb...heeft dus vrij weinig zin om erover te beginnen :-D


Ha ha ouwe Duitse Trasher, je bent DESTRUCTION nog vergeten :wink:

Dezz
25 mei 2004, 18:33
Als ik nu zeg dat ik SODOM, OVERKILL, ANTHRAX, TANKARD, KREATOR en EXODUS speel is dat weer heel wat anders maar als ik daar wat over zeg heeft niemand geen idee waar ik het over heb...heeft dus vrij weinig zin om erover te beginnen :-D

het is vaak zo dat je alleen respons krijgt als je echt bekende shit speelt, ik kan me er ook aan ergeren van die figuren die niet verder kijken dan metallica, Iron maiden, Stones, Beatles etc etc....


PS Dezz leuke spullen hoor, ik ben ook met een valvestate begonnen!

Die bands ken ik dus wel maar ik vind er echt niets aan, het doet me niets. Dus dan ga ik die ook niet spelen.

gerrekat
26 mei 2004, 07:51
Als ik nu zeg dat ik SODOM, OVERKILL, ANTHRAX, TANKARD, KREATOR en EXODUS speel is dat weer heel wat anders maar als ik daar wat over zeg heeft niemand geen idee waar ik het over heb...heeft dus vrij weinig zin om erover te beginnen :-D


Ha ha ouwe Duitse Trasher, je bent DESTRUCTION nog vergeten :wink:

Kikke ja DESTRUCTION is werelds inderdaad, om maar over PROTECTOR, VENDETTA, HOLY MOSES, POISON (GER!!!), WARRANT (GER!!) etc. te zwijgen

skabouter
26 mei 2004, 12:25
kvind het een mooie gitaar (hoewel niet mijn ding)
je amps is niet cool............

Shaggy
26 mei 2004, 12:33
Leuke gitaar man en een leuke amp. Waarschijnlijk had je een budget van ca 900 euro ofzo en dan heb je wel een aardige setje gekozen.

dejohan
26 mei 2004, 14:59
Leuk spul Dezz! Inderdaad erg mooie Cort :)



Hoe komt het toch dat 80% van de gitaristen 10% van de bestaande rockmuziek spelen? Wil je nu echt een kopie zijn van 80% van de andere gitaristen?

Wie wil er nu de tigste gitarist zijn die van hypersnelle mastrubatie hammer-pull solo's probeert te spelen, terwijl er nog honderd andere manieren zijn om gitaar te spelen?

Beetje gefrustreerd? Voel je je soms te goed voor die muziek en wil je zonodig de zoveelste elitaire azijnpisgitarist zijn? Zeg je bij concerten ook altijd tegen je vrienden dat je veel beter kunt spelen dan de gitarist op het podium die natuurlijk niets meer is dan een clone van...

Er is ook een reden dat mensen die muziek meespelen, misschien wel omdat het leuk klinkt en relatief makkelijk mee te spelen is :wink:

Nee hoor, ik ben een absolute kutgitarist, vraag me niet om pakweg een Van Halen solo te spelen, want dat kan ik technisch gewoon niet aan. Maar ik probeer wel eens iets anders dan een snelle bluesriff of een pentatonic solo die 5 jaar duurt te spelen.

Maar ja, ik begrijp het ergens wel hoor, het IS ook gewoon superleuk om Metallica ofzo spelen. Maar soms is het gewoon teveel, kom je iemand tegen die ook gitaar speelt, denk je, leuk, kan ik eens mee jammen. En dan vraag ja wat ze spelen, is het antwoord steevast "Metallica", tja... zo ken ik er honderd.

Ik vind het helemaal niet erg als een gitarist zijn idool naspeelt, maar ik vind het wel erg dat iedereen blijkbaar dezelfde idolen neemt. Dat toch zo ontiegelijk saai. Terwijl er in andere stijlen ook enorm leuke gitaarnummers zijn, in Punk, Pop, Funk, Surf, Garage, Indie, Wave en zelfs Folk heb je mega gitaarnummers. Maar ja, iedereen wil blijkbaar meelopen met de kudde en Metal en aanverwanten spelen. Kijk maar eens in de mp3 secties van gitaarforums, allemaal Metal en Hard Rock. Niet dat ik er iets tegen heb, heb thuis nog genoeg metal liggen, maar ik vind het van zo'n bekrompen kuddegeest getuigen om je net als iedereen te gaan toespisten op 10% van de gitaarmuziek.

Zo het is er uit, nu ga ik stoppen met gefrustreerd gemekker ;-).

Mitch
26 mei 2004, 17:05
Meest relaxte reactie ooit op een pissige Anders Destium reply :D

Dezz:simpel maar doeltreffend setje hoor ! Het forum raakt een beetje verwend met mooie amps en luxe gitaren, maar Cort en Marshalls AVT serie zijn echt de beroerdste niet !

Veel plezier ermee :)

Anders Destium
26 mei 2004, 17:19
En dan zeg ik als AD. Ja, zo kan het dus ook :lol:

Zo pissig was mijn reply toch ook weer niet, je moet het altijd met een korreltje zout nemen dit soort dingen :)

Dezz
27 mei 2004, 15:02
Leuke gitaar man en een leuke amp. Waarschijnlijk had je een budget van ca 900 euro ofzo en dan heb je wel een aardige setje gekozen.

Klopt idd, ben student he.

VooDoo
12 februari 2005, 13:54
Mooie gitaar!
Vette kleur :cool:

up-guitarman
12 februari 2005, 14:09
Leuke gitaar man en een leuke amp. Waarschijnlijk had je een budget van ca 900 euro ofzo en dan heb je wel een aardige setje gekozen.

Klopt idd, ben student he.

Ik ken het gevoel student-zijn :) Zit ook met een valvestate en zo van die dingen, maar wat is er mis mee, ooit heb je werk, koop je beter materiaal e dan wil je weer meer (zo gaat het bij mij toch verlopen vrees ik :lol: )

Kasper
12 februari 2005, 14:21
Hopsa, weer een 9maand oud topic de lucht in zonder enige meerwaarde :roll:

Fumi SG
12 februari 2005, 14:38
Hopsa, weer een 9maand oud topic de lucht in zonder enige meerwaarde :roll:

strak gezien hoor :wink: :o