PDA

View Full Version : metal top+kast



ewoud
24 mei 2004, 22:57
hey,

ik ben zoekende naar een topdeel dat goed is voor metal met veel gain en veel bottom. mijn budget hiervoor is ongeveer 1500 euro(dan moet ik toch wel wat goeds kunnen krijgen?)
en natuurlijk een bijpassende kast! dit niet meer als 1000euro...

andy
24 mei 2004, 23:16
Engl Powerball met bijbehorend standaard of Vintage cab. :wink:
Powerball staat in Groningen voor 1600 euro, het cab (standaard) voor 700 euro. Zit je nog 200 euro onder je budget. Maar in Duitsland zal het nog wel wat goedkoper zijn.

ewoud
25 mei 2004, 00:00
bij musik produktiv zijn deze 1400 nogwat en 588 geloof ik. scheelt alweer zown 300 euro!! tog wel weer bijna 700 gulden!!!!!!!!!!daarvoor kun je er wel heen rijden, en ook wel per onderdeel heen en weer :roll: :razz:

Negative K3 fan
25 mei 2004, 08:24
mogelijkheden te over met zon budget, dus ik zou maar wat gaan testen en niet achter meningen van anderen aanlopen! dingen die je kunt testen:

engl powerball met engl (=redelijkgoedkoop) cab
engl fireball met dure cab (bogner, diezel ofzo)
(gemodificeerde) 5150 (II) met erg dure cab
koch powertone met cab (geen idee hoe duur die dingen precies zijn?)
brunetti misschien?
marshall jcm800 met boost pedaaltje en dure cab

meer kan ik er zo niet bedenken op dit moment.

Phyrexian
25 mei 2004, 09:41
• Framus Cobra
• ENGL Savage 120 (all-rounder wil die ook metal aankan)

ewoud
25 mei 2004, 12:08
ik wil wel een topdeel waar ik geen metal zone of metal master pedaal meer bij nodig heb.

helleke
25 mei 2004, 12:25
Yep, dan wordt het de Powerball!! :D

ewoud
25 mei 2004, 12:44
ow oke, kzal hem eens testen!! en dan een engl kast erbij??? welke, de ss sg vs vg???ss+sg is de v60 type en de vg en sg zijn de kasten vintage 30 speakers?

Phyrexian
25 mei 2004, 12:49
ik wil wel een topdeel waar ik geen metal zone of metal master pedaal meer bij nodig heb.

Die pedaaltjes zal je bij geen van de genoemde modellen meer nodig hebben.

Baco
25 mei 2004, 13:02
Persoonlijk zou ik voor een Powerball met een Vintage 30 cab gaan. Kijk anders eens bij Beyers na wat je dat zou kosten. Vraag het Christian effe, mailt meestal snel terug.

helleke
25 mei 2004, 13:07
Als je gek bent op een brute scheur dan kom je met de Fireball niet ver dacht ik.Of heb ik het fout?

Persoonlijk vind ik de cab met V30's het mooiste klinken maar ik zou meerdere cab's uitproberen als je de kans krijgt.

gerrekat
25 mei 2004, 13:27
Een FIREBALL scheurt als een beest komt makkelijk Death Metal uit!


Ik vind V30's veelte donker en modderig..geef mij maar G75T's

Phyrexian
25 mei 2004, 13:32
Een FIREBALL scheurt als een beest komt makkelijk Death Metal uit!

Ik vind V30's veelte donker en modderig..geef mij maar G75T's

Een Ritchie Blackmore van ENGL is ook een aanrader voor metal. Je moet wel van de gedeelde EQ houden natuurlijk.

Negative K3 fan
25 mei 2004, 13:36
ik wil wel een topdeel waar ik geen metal zone of metal master pedaal meer bij nodig heb.

ik bedoel een jcm800 met alleen een colume boost om hem over zn nek te laten gaan, net wat metallica vroeger deed en wat zakk wylde en anderen nu nog steeds doen.

Raffel
25 mei 2004, 13:44
duidelijk voor v30's cab gaan van Engl, dynamisch...

Voor onder de 2200 euro heb je al de v30's cab met een powerball top. (2170 toen ik hem bij Beyers haalde)

Negative K3 fan
25 mei 2004, 13:48
over die engl cabs, ik ben er zelf helemala niet over te spreken, ik vind het geluid echt wat missen, vooral in het hoog. Anderen vinden ze wel vet, maarja, zelf proberen dus!

gerrekat
25 mei 2004, 14:32
Jij hebt natuurlijk 10 cabs thuis staan.....

Negative K3 fan
25 mei 2004, 14:59
nee, maar musik produktiv wel! www.musik-produktiv.de

gerrekat
25 mei 2004, 15:07
ja je kan een cab echt beoordelen op 15 minuten over een top waar je ook net 20 minuten ervaring mee hebt...

Raffel
25 mei 2004, 15:21
mee eens, maar ik hoorde zonder ervaring met de pb toentertijd wel het verschil tussen de v30's en v60's cab. Na aankoop de v60's cab nog wel eens geprobeerd MET ervaring, maar ik ben toch blij dat ik toen de v30's heb gekocht.

jorrit
25 mei 2004, 15:53
is het niet een beetje stom om 1500 euro te besteden zonder alles uit te testen wat je kan testen???

maarten
25 mei 2004, 16:33
ja je kan een cab echt beoordelen op 15 minuten over een top waar je ook net 20 minuten ervaring mee hebt...

kindertjes..kappen... :roll:

Negative K3 fan
25 mei 2004, 17:33
ja oké gerrekat hier vindt dus dat je de powerball ongezien kunt kopen want in een winkel kun je geen ervaring genoeg opdoen om daarover te beslissen :roll:

gerrekat
25 mei 2004, 18:02
laat maar

Negative K3 fan
25 mei 2004, 18:12
HAP

ewoud
26 mei 2004, 21:17
haha, oke. maar is het het beste om bij een engl(of watvoor merk dan ook)een bijpassende kast te kopen van gelijknamige merk? omdat ze daarop getest of afgestemd zijn?

Negative K3 fan
26 mei 2004, 21:44
niet per sé, kies wat jij goed vindt klinken!

Ronald
26 mei 2004, 21:48
ik wil wel een topdeel waar ik geen metal zone of metal master pedaal meer bij nodig heb.

Die pedaaltjes zal je bij geen van de genoemde modellen meer nodig hebben.

ligt het nou aan mij of wa? :-? het lijkt me nou nie bepaald de bedoeling als je een nieuwe versterker koopt dat je nog een distortion pedaal nodig hebt, dan is de scheur van de versterker gewoon nie goed genoeg en moet je dus voor een andere gaan.


maar goed ff iets meer ontopic , ik heb de bovengenoemde engl combinatie nog nie zo lang geleden gehoort bij een optreden en ik vond dat die gitarist een zeer strak geluid had. tis echt wel mooi spul dat engl

andy
26 mei 2004, 22:02
niet per sé, kies wat jij goed vindt klinken!

Dat wilde ik net zeggen....... :-D

skabouter
27 mei 2004, 00:09
andy, ik vond die powerball niet zo geweldig, zaterdag. heb hem al 2 keer eerder getest. de eerste keer globaal, en was ik enthousiast. 2e keer diepgaand, en toen vond ik het tegenvallen. zowel de sound als de mogelijkheden. maar zaterdag in bandverband vond ik het ook nie zoo best. kwam op de 1 of andere manier niet goed door de mix, was niet zo vol, en beetje op de achtergrond. zeker bij solo`s, die vielen gewoon wat weg.

meer mensen die dat vonden ?

wimmeltje
27 mei 2004, 08:23
Ik heb laatst op een Randall Cyclone zitten spelen met een randall Speakerkast eronder. Dit was een met V30 speakers en dat was er bruut. Het was dan wel geen buizen versterker maar het klonk erg goed. De Randall speaker kasten zijn erg duur maar de versterker is ongeveer 1200 euro ofzo. Misschien een Cyclone met ENGL Cab...

Phyrexian
27 mei 2004, 10:07
andy, ik vond die powerball niet zo geweldig, zaterdag. heb hem al 2 keer eerder getest. de eerste keer globaal, en was ik enthousiast. 2e keer diepgaand, en toen vond ik het tegenvallen. zowel de sound als de mogelijkheden. maar zaterdag in bandverband vond ik het ook nie zoo best. kwam op de 1 of andere manier niet goed door de mix, was niet zo vol, en beetje op de achtergrond. zeker bij solo`s, die vielen gewoon wat weg.

meer mensen die dat vonden ?

Had je genoeg 'mids' in je sound?

gerrekat
27 mei 2004, 10:19
Ik heb laatst op een Randall Cyclone zitten spelen met een randall Speakerkast eronder. Dit was een met V30 speakers en dat was er bruut. Het was dan wel geen buizen versterker maar het klonk erg goed. De Randall speaker kasten zijn erg duur maar de versterker is ongeveer 1200 euro ofzo. Misschien een Cyclone met ENGL Cab...


ik heb 7 maanden een Cyclone gehad en dat was de slechtst klinkende versterker die ik ooit heb gehad..

RANDALL kasten zijn wel goed maar dan alleen de duurdere!

gerrekat
27 mei 2004, 10:21
andy, ik vond die powerball niet zo geweldig, zaterdag. heb hem al 2 keer eerder getest. de eerste keer globaal, en was ik enthousiast. 2e keer diepgaand, en toen vond ik het tegenvallen. zowel de sound als de mogelijkheden. maar zaterdag in bandverband vond ik het ook nie zoo best. kwam op de 1 of andere manier niet goed door de mix, was niet zo vol, en beetje op de achtergrond. zeker bij solo`s, die vielen gewoon wat weg.

meer mensen die dat vonden ?


dan heb je iets niet goed gedaan....ik speel elke week met dat ding in de band en gebruik hem altijd live maar heb nog nooit zo'n goede live sound of in de oefenruimte gehad..OK de SAVAGE 120 voldoet ook prima.

Hij snijdt jjuist erg goed, heb je niet je mids laag gezet of weggedraaid, dat zou het kunnen zijn...

Negative K3 fan
27 mei 2004, 12:56
ik vond de powerball op de meeting ook neit erg lekker doorkomen, maar ik heb zelf niet aan de knoppen gezeten of uberhaupt ernaar gekeken dus daar kan ik geen oordeel op baseren.

andy
27 mei 2004, 13:22
Niet goed door de mix :???:
Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen. Het viel me wel op dat de Powerball niet erg hard stond.
Ik zat denk ik ook wat te vaak in de bar zat om de volumeknop ff lekker open te schroeven. :-D
Anyway. Ik heb met die monsterdrummer van ons en die vette Hartke/Marshall bas bak geen enkel probleem om er boven uit te komen.

ewoud
27 mei 2004, 15:14
ik hoorde laatst dat jebij een engl powerball, ook een engl kast met vintage 30 speakers moet hebben, of in ieder geval v30'ers...waarom geen g12T??

Phyrexian
27 mei 2004, 16:06
ik hoorde laatst dat jebij een engl powerball, ook een engl kast met vintage 30 speakers moet hebben, of in ieder geval v30'ers...waarom geen g12T??

Niks moet hé. Je neemt best de kast die voor jou't beste klinkt. Wat maakt het uit of er nu Greenbacks, Vintage 30's of van die G12T's inzitten.
V30's zijn wat strakker in't laag meestal, en gezien de Powerball nogal goed is in metalsounds zijn die daar ideaal voor, maar je kan gerust een andere speakerkast gebruiken.

gerrekat
27 mei 2004, 16:10
ik hoorde laatst dat jebij een engl powerball, ook een engl kast met vintage 30 speakers moet hebben, of in ieder geval v30'ers...waarom geen g12T??


gelul ik vind V30's helemaal niet lekker klinken en gebruik altijd G12T's of V60's

ewoud
27 mei 2004, 17:21
wat is eigenlijk het verschil tussen een g12t-75 en een g12e-50??? het vermogen alleen?? of verder ook nog iets?

Dennis
28 mei 2004, 12:18
idd,

ik heb wel eens gejammed met een powerball, het band geluid wordt heel vol, maar de solo's snijden niet echt zoals een peavy 5150. voor de rest is het een fantastische amp.

een mesa 50/50 en een triaxis, voldoet altijd...maar da's een ander forum.

Marc Oblivian
28 mei 2004, 12:48
Pffff....solo'tje op de Powerball die ook goed te horen is?
Piece of cake hoor: bijvoorbeeld overschakelen naar de 2de master die wat hoger in volume staat of tussen de leadkanalen onderling schakelen, of tussen de elementen van je gitaar, of met een eq. werken.
Als je het op de 1 of andere manier echt niet voor elkaar krijgt om goed te horen te zijn, dan ligt dat echt niet aan de versterker, maar aan degene die hem gebruikt (of beter gezegd: niet gebruikt...) :-D

Toaster
28 mei 2004, 14:38
www.klundertmuziek.nl ENGL is daar goedkoop.