PDA

View Full Version : Compresoor vraagje



niels_r
24 mei 2004, 22:27
Hoi,

Een paar dagen geleden heb ik een Marshall ED-1 compressor gekocht. In de winkel heb ik dat ding met een willekeurige bas die daar stond geprobeerd en hij klonk echt helemaal ok. Ding meegenomen en thuis meteen even spelen. Mijn (actieve) bas heeft echter een veel hogere output dan de bas waarmee ik hem uitgeprobeerd heb en dat ding compressed nu eigenlijk alleen maar.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit probleempje op kan lossen, want zo kan ik hem niet gebruiken met deze bas. Met mijn andere (passieve, fretloze) bas doet ie het prima, maar daarbij heb ik geen compressor nodig. Op het pedaaltje zit een 'emphasize', 'volume', 'attack' en 'compression' knopjes.

Wat wel werkt is om er een pedaaltje tussen te zetten dat het volume flink naar beneden haalt (daar misbruik ik mijn Boss ODB-3 voor ;)) en hem dan in de passieve input van mijn versterker te stoppen, maar dit is geen ideale oplossing.

Ik hoop dat er iets aan te doen is anders verwacht ik dat er zeer binnenkort een compressortje te koop staat :-(

Alvast bedankt!