PDA

View Full Version : Verkopen via marktplaats



Quink
24 mei 2004, 19:01
Een potentiële koper is geïnteresseerd, maar vraagt of het onder rembours kan worden verstuurd. In principe heb ik geen enkel bezwaar tegen versturen, maar versturen onder rembours? Is dat verstandig? In principe is het dan toch mogelijk dat de "koper" een adres opgeeft van iemand anders, die dus zegt:"Besteld :???: Ik heb niks besteld". En hopla, ik krijg e.e.a. weer retour en ben wel de kosten van verzenden kwijt.

Heeft iemand al eens iets onder rembours verstuurd? Of weigeren jullie dit? Help!!

BlackSun
24 mei 2004, 19:11
Onder rembours is juist erg velig..en wat is de lol om een ander adres op te geven?? Daar heeft hij helemaal niks aan.
Bovendien kan je dat nagaan als je ook zn telefoonnummer heb.

Mitch
24 mei 2004, 19:19
Onder rembours is niet veiliger dan vantevoren geld overmaken, da's echt een misvatting. Je betaling kun je ook terugdraaien als je wilt.
Rembours is wel duurder. Behoorlijk zelfs. Ik vind het het niet waard.

Als je als verkoper kwaad wil verstuur je een doos met een pak koffie erin..... :D
Koper moet toch aan de postbode betalen, anders krijgt -ie het pak niet.
En dan stort TPG het bedrag minus hun percentage op je rekening.
Als verkoper kun je inderdaad een ander adres opgeven, maar wie is daar bij gebaat :???:

Quink
24 mei 2004, 20:18
.en wat is de lol om een ander adres op te geven?? Daar heeft hij helemaal niks aan.
Bovendien kan je dat nagaan als je ook zn telefoonnummer heb.

Ja, ik ben misschien (veel te) wantrouwig van aard :oops: :oops: Maar het is natuurlijk een klein kunstje om een hotmail account of zo te openen, van daar af te e-mailen, gewoon om een beetje te zieken. Ik zie er zelf ook de lol niet van in, maar goed, er gebeuren wel raardere dingen.
Maar aan de hand van een telefoonnummer kun je inderdaad e.e.a. checken, had ik nog niet aan gedacht.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

alhambra
24 mei 2004, 20:29
Onder rembours is niet veiliger dan vantevoren geld overmaken, da's echt een misvatting. Je betaling kun je ook terugdraaien als je wilt.
Rembours is wel duurder. Behoorlijk zelfs. Ik vind het het niet waard.

Als je als verkoper kwaad wil verstuur je een doos met een pak koffie erin..... :D
Koper moet toch aan de postbode betalen, anders krijgt -ie het pak niet.
En dan stort TPG het bedrag minus hun percentage op je rekening.
Als verkoper kun je inderdaad een ander adres opgeven, maar wie is daar bij gebaat :???:

Je betaling terug draaien (stoneren ???) ik dacht het niet. Stoneren kan alleen met bedragen die ten onrechte van je rekening zijn gehaald niet met iets wat jij ten onrechte overmaakt.

Robbert
24 mei 2004, 20:48
Storneren. Bedrag kan binnen enkele dagen teruggeboekt worden. Leverd altijd veel gezeik op, maar het kan wel.

phx
24 mei 2004, 20:53
rembours? kun je net zogoed een baksteen in een doos versturen, je mag toch pas open maken nadat je getekend hebt..... denk daar maar eens over na

ik heb 2x rembours gestuurd/verstuurd, beide keren goed verlopen


PHX

BartL
24 mei 2004, 21:19
Ik heb al een stuk of 10 keer veilig verzonden & ontvangen op voorafbetaling...je moet een beetje vertrouwen hebben in de mede-mens :)

jaywalker
24 mei 2004, 21:23
+1

Ik heb ooit ook eens wat via rembours gedaan. Bij bedragen boven de +/- 150 euro raad ik je dit toch echt wel aan. Het is alleenmaar nadelig voor de koper. Je moet dan de acceptgiro tekenen bij de postbode.

Kjiratsiekoedel
24 mei 2004, 21:31
bij zulke hoge bedragen ga ik liever persoonlijk langs/laten afhalen

Trocar
24 mei 2004, 21:38
Het kan nooit kwaad wat argwanend te zijn.

Als de koper het onder rembours wil, laat je hem/haar dat betalen, weet hij tenminste zeker dat hij iets krijgt. En jij bent natuurlijk zo eerlijk om er geen baksteen/pak koffie in te stoppen. :wink:

Storneren is volgens mij alleen mogelijk bij incasso's, een doorlopende machtiging, niet wanneer je het zelf over maakt naar een ander. En dan met een hoop gedoe.

Zelf via marktplaats meerdere malen verzonden/ontvangen zonder problemen.

BartL
24 mei 2004, 21:56
bij zulke hoge bedragen ga ik liever persoonlijk langs/laten afhalen
Juist, maar dat gaat dus niet zo makkelijk voor iedereen.

vinni
24 mei 2004, 23:23
Hoi,

Tot op heden ca. 25 items onder rembours verzonden.
Een paar keer zelf onder rembours ontvangen.
Nooit problemen gehad!

Vergeet één ding niet!
Naast de rembourskosten brengt TPG nog eens 0,6% in rekening
om het geld op je rekening bij te schrijven (jaja....)
T'is maar dat je het weet.

Groet,
Vinni

Antal
25 mei 2004, 01:49
Ik zou me er niet te druk om maken, en niet te wantrouwig zijn. Als hij wil dat je onder rembours verzend, en hij betaald de kosten daarvan, prima dan toch? En als je het niet vertrouwd bel je hem eerst even.

Fuhgawz
25 mei 2004, 19:50
Gewoon versturen kost 5 euro en 50 eurocent als ik me niet vergis, maar onder rembours kost alweer gelijk 12 euro 25. Ik persoonlijk vind het het ook niet waard, maar goed...

BartL
25 mei 2004, 23:52
Hoi,

Tot op heden ca. 25 items onder rembours verzonden.
Een paar keer zelf onder rembours ontvangen.
Nooit problemen gehad!

Vergeet één ding niet!
Naast de rembourskosten brengt TPG nog eens 0,6% in rekening
om het geld op je rekening bij te schrijven (jaja....)
T'is maar dat je het weet.

Groet,
Vinni
Leugenaar! Leugenaar! Leugenaar! :razz:
Het is 0,8% niet 0,6. Dat scheelt op een zending van 500 euro toch zeker 1 hele euro :-D :-D :-D

SteavisSmokin
26 mei 2004, 13:04
Ik heb al vaker dingen via marktplaats gekocht en onder rembours op laten sturen. Als het dingen zijn die niet veel kosten prefereer ik dit omdat je anders om het op te halen en tijd en benzine kwijt bent waarmee je uiteindelijk duurder uit bent, dus vandaar dat ik af en toe het risico neem.

Ik heb zojuist nog een vacuummeter ontvangen, gekocht via marktplaats en onder rembours op laten sturen. Had het tel. nr. van die man niet, hij had ook een hotmail adres. Ik heb hem gemaild of hij de vacuummeter nog had -> antwoord was 1 zinnetje dat hij hem nog had. Toen heb ik geantwoord dat hij hem maar onder rembours op moest sturen. En gelukkig zat er geen pak koffie in het pakket dat ik vandaag ontving maar wel de vacuummeter die ik had besteld... ;)

Steven

idno
26 mei 2004, 13:33
ik ben toch meer voor persoonlijk op komen halen. kun je gelijk zien of er schade e.d. is

BartL
26 mei 2004, 15:00
bij zulke hoge bedragen ga ik liever persoonlijk langs/laten afhalen
Juist, maar dat gaat dus niet zo makkelijk voor iedereen.