PDA

View Full Version : Ebay.com



jaywalker
24 mei 2004, 18:03
test

jaywalker
24 mei 2004, 18:09
Ik ben dus van plan om iets te kopen via ebay.com
Het zal vast al heel vaak besproken zijn.

Ik zie dus nu een dl-4 voor 150 dollar. De veiling duurt nog 1 dag. Ik denk wel dat ik hem win, omdat ik bereid ben veel geld in te zetten.

Nu had ik een paar vraagjes:

Ik heb sinds kort een paypal account (zonder creditcard), maar hoe stuur je geld er naar toe? (ze hebben nog niet naar rekeningnummer gevraagd) Halen ze het van je rekening af ?

Hij komt uit Amerika, wat ben je ongeveer aan verzendkosten en douane kosten kwijt?

Antal
24 mei 2004, 18:41
Je moet zelf storten op hun rekening. Tenzij je een CC hebt.

Mitch
24 mei 2004, 18:47
Hou je er wel rekening mee dat je dan nog een NL adapter moet kopen ? Het Amerikaanse systeem is 110V en heeft andere pinnen.
Verzendkosten voor een L6...tja, die zijn wat groter. Ik zou zeggen $20.
Douane hangt ervan af. Van een particulier, als er 'gift' op staat kun je mazzel hebben, maar koop je van een winkel die 'merchandise' + de waarde vermeldt dan moet je er iets van 15% bijrekenen. Kijk anders eens op de douane site.
Mijn ervaring is wel dat er de laatste tijd meer gecontroleerd wordt dan een paar maanden terug.

Maiden Michiel
24 mei 2004, 18:49
Het is toch gewoon "Send Money" naar een emailadres met Paypal?

Quink
24 mei 2004, 18:52
Ik heb sinds kort een paypal account (zonder creditcard), maar hoe stuur je geld er naar toe? (ze hebben nog niet naar rekeningnummer gevraagd) Halen ze het van je rekening af ?


Je maakt geld over van je bankrekening naar Paypal onder vermelding van een "bank transfer ID".

Ga als je ingelogd bent op de Paypal site naar "Add funds". Klik op "add funds from a Dutch bank account". Je krijgt dan je "bank transfer ID" en de bankgegevens van de Paypal rekening staan er ook op. Na 3-4 dagen staat het geld in je Paypal account.

jaywalker
24 mei 2004, 19:27
bedankt voor jullie reactisch!. Ik begrijp nu hoe ik het moet betalen.
Het pedaal is 2e hands. Ik weet niet of er adapter bij zit, maar zo niet dan heb ik daar wel oplossing voor. ( mijn pa werkt bij de trafo fabriek van nederland).

Niet dat ik van jullie verwacht om er een beslissing over te maken.
Maar tot hoe hoog zou ik ongeveer bieden? Ik heb pedalen verkocht om het bedrag te compenseren. Als ik kan regelen dat die persoon het pedaal opgeeft als "gift"dan ben ik zo'n 25 euro kwijt aan verzenden + verzekering.

I really really want this pedal :D

Quink
24 mei 2004, 19:31
Volgens mij gaan ze op eBay.de voor zo rond de 200-220 euro.
Verzendkosten 8,20 tot 16,50.

Dirk_Hendrik
24 mei 2004, 19:45
Hou er rekening mee dat veel Amerikanen heel gevoelig zijn voor "liegen op douaneformulieren". Is vrij vaak voorbij gekomen op het Amerikaanse ebay forum. Je kunt je verkoper dus eventueel heel pissed krijgen met je "gift" verzoek. Verder is kgift markering geen garantie dat de douane hier er lekker overheen gaat en je alsnog douanekosten en een boete krijgt. Als je dounejongens wilt oplichten moet je verschrikkelijk goed zijn. Ze kennen alle smoezen. Ook die die jij zo origineel bedacht. :wink: Een andere optie is zelf douanier te worden en de "tricks of the trade" te leren kennen.

SiNiSTRaL
24 mei 2004, 19:51
heb ook net een paypal account geopend, en gelijk via internet geld naar ze overgemaakt (t is wel naar the bank of america, maar het amsterdams filliaal, dus je kan t met je gewone overschrijfkaartjes overmaken (of je girotel) )
maar duurt t dan nog zo lang, of staat t er dan morgen al bij op de site?

Quink
24 mei 2004, 20:14
heb ook net een paypal account geopend, en gelijk via internet geld naar ze overgemaakt (t is wel naar the bank of america, maar het amsterdams filliaal, dus je kan t met je gewone overschrijfkaartjes overmaken (of je girotel) )
maar duurt t dan nog zo lang, of staat t er dan morgen al bij op de site?

Ik heb tot nu toe twee maal (ja ja, de stem van ervaring spreekt :D) via internet geld overgemaakt. Duurde eenmaal twee en eenmaal vier werkdagen voor het was bijgeschreven.

SiNiSTRaL
24 mei 2004, 20:38
krijg je een mailtje als t is bijgeschreven?

jaywalker
24 mei 2004, 20:40
Hou er rekening mee dat veel Amerikanen heel gevoelig zijn voor "liegen op douaneformulieren". Is vrij vaak voorbij gekomen op het Amerikaanse ebay forum. Je kunt je verkoper dus eventueel heel pissed krijgen met je "gift" verzoek. Verder is kgift markering geen garantie dat de douane hier er lekker overheen gaat en je alsnog douanekosten en een boete krijgt. Als je dounejongens wilt oplichten moet je verschrikkelijk goed zijn. Ze kennen alle smoezen. Ook die die jij zo origineel bedacht. :wink: Een andere optie is zelf douanier te worden en de "tricks of the trade" te leren kennen.

bedacht ik een smoes dan??
Maar hoe gaat het betalen als je de veiling hebt gewonnen. Als die persoon namelijk het geld van me paypal heeft afgehaald. En er komen douane kosten bij (onbekend). Hoe wordt dat dan betaald.

Damn ik vind het maar een vaag gebeuren, maar tis dat ik dat ding graag wil hebben

jaywalker
24 mei 2004, 20:45
Hou er rekening mee dat veel Amerikanen heel gevoelig zijn voor "liegen op douaneformulieren". Is vrij vaak voorbij gekomen op het Amerikaanse ebay forum. Je kunt je verkoper dus eventueel heel pissed krijgen met je "gift" verzoek. Verder is kgift markering geen garantie dat de douane hier er lekker overheen gaat en je alsnog douanekosten en een boete krijgt. Als je dounejongens wilt oplichten moet je verschrikkelijk goed zijn. Ze kennen alle smoezen. Ook die die jij zo origineel bedacht. :wink: Een andere optie is zelf douanier te worden en de "tricks of the trade" te leren kennen.

bedacht ik een smoes dan??
Maar hoe gaat het betalen als je de veiling hebt gewonnen. Als die persoon namelijk het geld van me paypal heeft afgehaald. En er komen douane kosten bij (onbekend). Hoe wordt dat dan betaald.

Damn ik vind het maar een vaag gebeuren, maar tis dat ik dat ding graag wil hebben

Dirk_Hendrik
24 mei 2004, 21:19
Sorry, nog niet :wink:


Die smoes die jij binnenkort gaat bedenken




Damn! Smilies in je quotes werkt! :o

Quink
24 mei 2004, 21:31
krijg je een mailtje als t is bijgeschreven?

Jawel, als volgt:

"The electronic funds transfer from your bank account to your PayPal account for the amount of xx.xx EUR has been completed. The funds are now reflected in your PayPal account balance.

In addition, your total PayPal Sending Limit has been increased by xx.xx
EUR. Please log in to your PayPal account for more information.

Thank you for using PayPal!
The PayPal Team"

Quink
24 mei 2004, 21:43
Maar hoe gaat het betalen als je de veiling hebt gewonnen. Als die persoon namelijk het geld van me paypal heeft afgehaald. En er komen douane kosten bij (onbekend). Hoe wordt dat dan betaald.

Op de eerste plaats: controleer of de verkopende partij Paypal accepteert (zul je al wel gedaan hebben, maar goed ik zeg het toch maar).
Het is niet zo dat de verkoper geld van jouw pp acc afhaalt. Vraag de verkoper naar het totaalbedrag (dus incl. verzendkosten), en dan stuur jij het geld naar de verkoper. Je geeft (onder de "send money" tab) aan naar welk email adres het geld moet worden gestuurd, welke hoeveelheid, en of het euros of dollars moeten zijn. Je kunt ook nog aangeven of het om bijv. een eBay transactie gaat, en eventuele opmerkingen intypen. Klik op continue en de rest wijst zich vanzelf.

PeArLjAm
24 mei 2004, 21:48
krijg je een mailtje als t is bijgeschreven?

jup

@ jaywalker

de douanekosten worden achteraf berekend, dus als je het pedaal al binnen heb. Maar ik heb al zoveel dingen in de USA gekocht, nooit importbelasting hoeven te betalen, gewoon altijd de waarde van 40 of 30 dollar en wel of niet gift op het pakketje laten zetten. En dat waren ook gewoon pedalen in de prijsklasse van die Delay.

jaywalker
25 mei 2004, 16:53
Schrok me vanochtend de tering
DIe lui begonnen als wilde koeien opeens op dat ding te bieden. Bedrag liep tot 220 dollar.

Toen zag ik opeens een gast die ook een dl-4 aanbood en je kan de "buy it know for 200 dollar" optie indrukken. Dus heb ik dat maar gedaan. Aangezien die pedalen allemaal voor boven de 200 dollar weg gaan. En deze is nog meer compleet ook. Heb nu overlegd met de verkoper die goed meewerkt. De verzendkosten zijn iets van 30 dollar.

Dus tom is blij.

SiNiSTRaL
26 mei 2004, 08:53
ff over paypal: eergisteravond geld ernaar overgemaakt, en vanochtend stond er een mailtje in mijn inbox dat t erbij staat, redelijk snel dus (alleen kwam ik erachter dat ik precies 1 euro te weinig had overgemaakt, omdat er van dat bedrijf waar ik wat kocht (absinth, yum) extra fees bijkwamen van 1 euro, dus gister ff snel 1 euro overgemaakt, hoop dat dat er ook morgen ofzo bijstaat...

Dirk_Hendrik
26 mei 2004, 09:30
Schrok me vanochtend de tering
DIe lui begonnen als wilde koeien opeens op dat ding te bieden. Bedrag liep tot 220 dollar.


Welkom in het fenomeen Ebay. Er zijn maar twee zaken die er toe doen. De startprijs en de laatste 3 minuten. OP het moment dat je over de looptijd van de veiling gaat lopen bieden gaat de prijs alleen maar omhoog. De meeste potentiele kopers houden een item dus alleen maar in de gaten en gaan pas in de laatste minuten (of beter seconden) bieden. Minder kans dat je wordt overboden als je hoogste bieder bent. Dit fenomeen heet snipen en is (IMHO) het mooiste aspect van Ebay.

jaywalker
26 mei 2004, 10:47
Schrok me vanochtend de tering
DIe lui begonnen als wilde koeien opeens op dat ding te bieden. Bedrag liep tot 220 dollar.


Welkom in het fenomeen Ebay. Er zijn maar twee zaken die er toe doen. De startprijs en de laatste 3 minuten. OP het moment dat je over de looptijd van de veiling gaat lopen bieden gaat de prijs alleen maar omhoog. De meeste potentiele kopers houden een item dus alleen maar in de gaten en gaan pas in de laatste minuten (of beter seconden) bieden. Minder kans dat je wordt overboden als je hoogste bieder bent. Dit fenomeen heet snipen en is (IMHO) het mooiste aspect van Ebay.

ja weet ik... Ik was het van plan bij hun te gaan doen, maar toen werd het bedrag iets te hoog.
Maar met een beetje geluk ben ik 235 dollar kwijt.
Verzendkosten zijn 35 dollar (inclusief verzekering). Hij wou de waarde wel als 40 dollar en gift opgeven. "I have no problems with that".
Als het goed is krijg ik rond 4 uur (mijn tijd) de rekening
.