PDA

View Full Version : wah heeft opknapbeurt nodig



Rock&Roll
24 mei 2004, 15:32
test

Rock&Roll
24 mei 2004, 15:35
ik heb een een vox wah op de kop kunnen tikken, maar er zijn een aantal problemen mee. de vorige eigenaar was niet zo'n wah liefhebber en dat ding heeft een tijdje op non-actief gestaan :-D
hij werkt nog, maar het bewegen van de pedaal gaat stroef en gaat gepaard met een piepen en schuren...iemand een ideetje hoe ik dit kan oplossen (een beetje smeren ofzo??)
verder moet ie ook nog true bypass gemaakt worden, dus zoek ik dringend een plaatsje waar ik 3dpt switchen kan vinden...
:cool:

schwantz
24 mei 2004, 16:45
+1 (maar dan een cry baby)

Diedo
24 mei 2004, 17:03
ik denk dat je zonder enige problemen het scharnier van het pedaal kan olien of en wat grafiet op doen.

jpb
2 juni 2004, 08:17
Voor de Vox heb je aan een DPDT (6 pootjes) genoeg; die kun je bij een electonica winkel kopen maar de kwaliteit is dan matig. Carling maakt goede DPDT's, maar ik bestel ze bij smalbear electronics in de VS omdat ik er in nederland moeilijk aan kom. Je kunt er natuurlijk wel een 3PDT (9 pootjes) er in zetten en gebruiken als DPDT. Kijk wel of jouw Vox genoeg ruimte heeft voor een 3DPT. Een DPDT past wel. succes

Nielsje
2 juni 2004, 08:28
gewooon ff met de compressor het scharnierende deel goed schoonspuiten..kom je namelijk goed bij op die manier.

en bij de potmeter gewoon wat vet opsmeren..

Rock&Roll
2 juni 2004, 09:21
ik heb die wah al meerdere malen opgegooid en alles ziet er eigenlijk nogal simpel uit binnenin. er is denk ik wel ruimte genoeg voor een 3pdt schakelaar...ik moet een dezer dagen eens een kijkje gaan nemen in een electronicazaak hier in de buurt.

Btw: onlangs de ts808 mod uit gevoerd op een stoffige ts7 en ja hoor...dat klinkt niet zo gek. het verschil is niet wereldschokkend, maar toch merkbaar als je hem naast een origineel model plaatst.

:cool:

Nielsje
2 juni 2004, 09:56
?!?!?
je bent helemaal geen 3PDT nodig man, of wil je er een led bij kakkken ofzo?

Robbert
2 juni 2004, 10:36
?!?!?
je bent helemaal geen 3PDT nodig man, of wil je er een led bij kakkken ofzo?

Nielsje.. Jij weet toch ook wel dat een 3PDT ondertussen bijna net zoveel kost als een DPDT voetschakelaar.

Nielsje
2 juni 2004, 12:09
ja maar alsog...
wat is het nut?!

Antal
2 juni 2004, 12:34
ja maar alsog...
wat is het nut?!

Nou, op zich zou ik best een ledje willen op m'n wah. Lijkt me wel handig. Zeker op van die momenten dat je aan het optreden bent en je jezelf weer eens niet goed kan horen.

Nielsje
2 juni 2004, 14:32
dan heb je wellicht meer aan een volumepedaal met leds ;)

Antal
2 juni 2004, 14:38
dan heb je wellicht meer aan een volumepedaal met leds ;)

Haha, nee dat wordt hem niet. Met de meeste volume pedalen kun je jezelf trouwens alleen maar zachter zetten.

emeas
2 juni 2004, 21:46
goede schakelaars bij van de haar guitars en bij tube amp doctor te koop

Nielsje
3 juni 2004, 02:32
spam?

Diedo
3 juni 2004, 18:24
wellicht :)