PDA

View Full Version : NOS buizen iemand?



cas121
24 mei 2004, 11:12
test

cas121
24 mei 2004, 11:15
ok ik weet het dit lijkt spam maar is het niet, ik heb een kerel ontmoet die bakken vol (nieuwe) philips buizen heeft staan, ook nog wat andere merken veel modellen voor- en eindbuizen. hij heeft geen i-net dus ik dacht, ik post het ff voor eventuele geinteresseerden..
ik ga er zelf nix op verdienen dus nogmaals, het is echt geen spam...

hij had philips el34's voor 15 euro, lijkt me best ok toch?

pm voor info

nicoverduin
24 mei 2004, 12:45
mail mij effe je email adres als je wilt.

Groetjes

Nico

Negative K3 fan
24 mei 2004, 15:09
net wat ik daar heb gezegd, als ik jou was zou ik die hele partij opkopen en met winst doorverkopen, dingen zijn veel meer waard. MAarja, jammer dat ik zelf geen geld heb ik zou wel wat extra buisjes achter de hand hebben.

cas121
25 mei 2004, 14:19
ik jou was zou ik die hele partij opkopen en met winst doorverkopen

ja maar met een banksaldo wat je met 2 cijfers kan opschrijven kan ik niet de hele partij opkopen, anders had ik dat wel gedaan en de zooi gewoon op marktplaats etc gegooid.

serieus, dit leek me gewoon erg interessant voor de vintagefans hier, en niet alles hoeft te draaien om winst..

Ik ga iig een lijst maken van hoeveel en welke buizen men wil en die geef ik dan door aan die gast, kunnen we misschien een nog betere prijsdeal maken.

zoek je iets, mail of pm

eind van de week wil ik inventariseren dan bel ik zaterdag.

Jeroenvanhulsteijn
25 mei 2004, 15:52
nou alsie nog ECC81 of 83 heeft liggen dan wilk wel een paartje denk ik.

jpb
25 mei 2004, 16:47
Ik heb wel belangstelling voor een aantal JAN 12AX7WA buisjes. Zitten die erbij??

cas121
26 mei 2004, 13:24
ik maak morgen een lijst en dan bel ik hem, dus morgen of vrijdag bericht!

Al
27 mei 2004, 16:33
hij had philips el34's voor 15 euro, lijkt me best ok toch?
pm voor info

Dach ut wel --> Handel!

Al

cas121
28 mei 2004, 15:13
nog 1 keer van dat gezeik en ik hou op met dit soort dingen, leg er zelf geen cent bovenop!
als jij ook zulke buizen weet te vinden dan heb je recht van spreken vind ik, toch?

de enige die ik probeer te benadelen is die vent die die dingen verkoopt, en door gewoon een partij af te nemen een echt lage prijs af te dwingen..

regards

Al
28 mei 2004, 15:24
nog 1 keer van dat gezeik en ik hou op met dit soort dingen, leg er zelf geen cent bovenop!
als jij ook zulke buizen weet te vinden dan heb je recht van spreken vind ik, toch?

de enige die ik probeer te benadelen is die vent die die dingen verkoopt, en door gewoon een partij af te nemen een echt lage prijs af te dwingen..

regards

15 Euro voor een NOS EL34 vind ik handel. Sorry als je je daardoor beldedigd voelt. Ik zeg ook niet dat jij er wat op pakt. Ik denk dat die prijs laag is en zo'n partij voor een evt. koper goede handel kan zijn. Die buizen kunnen een stuk meer opbrengen.

Al

Mitch
29 mei 2004, 11:19
Verkeerd opgevat, waarscvhijnlijk dacht cas dat je bedoelde dat hij er handel van maakte....
Anyhow,aan ongematchte EL34's heb ik niet veel, maar wat 12AX7's ben ik niet vies van. Gematchte EL34's ben ik voor te porren.

cas121
30 mei 2004, 12:16
ja ok, no sweat,
tuurlijk is het handel want er word iets gekocht/verkocht, alleen ik beschouw dit meer als een tip, net zoiets als een goeie deal op mp doorgeven..

anyhow de lijst is in de maak

PeeVee
5 juni 2004, 18:55
alleen ik beschouw dit meer als een tip, net zoiets als een goeie deal op mp doorgeven..

Als je even het telefoonnummer van die buizenmeneer zou doorgeven dan zou het wel een "tip" zijn ja. Als je een lijst gaat maken en wij bij jou kunnen bestellen dan neig ik toch een beetje de kant van Al op maargoed, dat kan de moderator zelf ook wel inschatten denk ik.

Franc
8 juni 2004, 11:56
Als je even het telefoonnummer van die buizenmeneer zou doorgeven dan zou het wel een "tip" zijn ja..

Ja dat zal die man leuk vinden.
Heeft geen internet, maar wel een partij buizen en wordt opeens belaagd door een stel forummers die hem zijn buizen afhandig willen maken :(

Er is toch nix mis mee dat cas als tussenpersoon fungeert?
En als Al dit handel vindt moet ie niet zeuren maar gewoon een beslissing nemen en deze thread weghalen.

Als ik cas was zou ik er al geen zin meer in hebben zo :(

PeeVee
8 juni 2004, 15:55
Ja dat zal die man leuk vinden.
Ik denk het wel ja, want dan zou hij waarschijnlijk telefoontje krijgen van iemand die hem in één keer van z'n handel afhelpt.


en wordt opeens belaagd door een stel forummers die hem zijn buizen afhandig willen maken :(
Dat lijkt me vrij normaal als je spul hebt wat je wilt verkopen. Ik begrijp niet waarom Cas er tussen zou gaan zitten, lijkt bijna alsof hij deze meneer wil beschermen, waar is dat voor nodig? Die man kan heus wel voor zichzelf bepalen wat hij wel of niet wil.


Er is toch nix mis mee dat cas als tussenpersoon fungeert?
Dat is wat mij betreft niet maatgevend, de vraag is meer, wat is de toegevoegde waarde van Cas er tussenin? Ik denk dat die er niet is.


En als Al dit handel vindt moet ie niet zeuren maar gewoon een beslissing nemen en deze thread weghalen.
Volgens mij is dat een misverstand. Al bedoelde met zijn opmerking gewoon te zeggen dat €15 voor een EL34 een nette prijs is (ik kocht overigens vorige week op radiomarkt in Friesland nette Philips / Sylvania EL34's voor €10 per stuk) en dat dat mooie handel zou zijn. Daar bedoelde hij verder niets mee. ALS Cas er tussenin gaat zitten dan IS het gewoon handel en gebruikt hij dit forum om in te schatten hoeveel ie van wat moet inslaan. Ook daar heb ik eigenlijk niet zoveel bezwaar tegen hoor, zeker niet als hij de buizen weer voor een redelijke prijs verkoopt. Maar laten we er a.u.b. niet al te schijnheilig over doen, het IS dan handel en zou dus gewoon op www.gitaarmarkt.nl moeten staan en niet in dit forum.


Als ik cas was zou ik er al geen zin meer in hebben zo
Niemand heeft 'm ergens om gevraagd en tot nu toe heeft ie verder ook nog niets van zichzelf laten horen (lijst van buizen, prijzen etc.) dus eerst maar eens even zien voordat we 'm heilig verklaren. Overigens zou dat ook een beetje getuigen van lange tenen (weglopen uit een initiatief dat je zelf bent begonnen).

Nogmaals, ik vind het een prima initiatief en vind het zelfs geen probleem dat iemand er wat wijzer van wordt (vermits ie er ook wat tijd en moeite insteekt), maar laten we dat dan gewoon met open vizier doen zonder al te veel omhaal, da's toch nergens voor nodig?!

PeeVee
8 juni 2004, 15:56
Ja dat zal die man leuk vinden.
Ik denk het wel ja, want dan zou hij waarschijnlijk telefoontje krijgen van iemand die hem in één keer van z'n handel afhelpt.


en wordt opeens belaagd door een stel forummers die hem zijn buizen afhandig willen maken :(
Dat lijkt me vrij normaal als je spul hebt wat je wilt verkopen. Ik begrijp niet waarom Cas er tussen zou gaan zitten, lijkt bijna alsof hij deze meneer wil beschermen, waar is dat voor nodig? Die man kan heus wel voor zichzelf bepalen wat hij wel of niet wil.


Er is toch nix mis mee dat cas als tussenpersoon fungeert?
Dat is wat mij betreft niet maatgevend, de vraag is meer, wat is de toegevoegde waarde van Cas er tussenin? Ik denk dat die er niet is.


En als Al dit handel vindt moet ie niet zeuren maar gewoon een beslissing nemen en deze thread weghalen.
Volgens mij is dat een misverstand. Al bedoelde met zijn opmerking gewoon te zeggen dat €15 voor een EL34 een nette prijs is (ik kocht overigens vorige week op radiomarkt in Friesland nette Philips / Sylvania EL34's voor €10 per stuk) en dat dat mooie handel zou zijn. Daar bedoelde hij verder niets mee. ALS Cas er tussenin gaat zitten dan IS het gewoon handel en gebruikt hij dit forum om in te schatten hoeveel ie van wat moet inslaan. Ook daar heb ik eigenlijk niet zoveel bezwaar tegen hoor, zeker niet als hij de buizen weer voor een redelijke prijs verkoopt. Maar laten we er a.u.b. niet al te schijnheilig over doen, het IS dan handel en zou dus gewoon op www.gitaarmarkt.nl moeten staan en niet in dit forum.


Als ik cas was zou ik er al geen zin meer in hebben zo
Niemand heeft 'm ergens om gevraagd en tot nu toe heeft ie verder ook nog niets van zichzelf laten horen (lijst van buizen, prijzen etc.) dus eerst maar eens even zien voordat we 'm heilig verklaren. Overigens zou dat ook een beetje getuigen van lange tenen (weglopen uit een initiatief dat je zelf bent begonnen).

Nogmaals, ik vind het een prima initiatief en vind het zelfs geen probleem dat iemand er wat wijzer van wordt (vermits ie er ook wat tijd en moeite insteekt), maar laten we dat dan gewoon met open vizier doen zonder al te veel omhaal, da's toch nergens voor nodig?!

Al
9 juni 2004, 01:32
Er is toch nix mis mee dat cas als tussenpersoon fungeert?
En als Al dit handel vindt moet ie niet zeuren maar gewoon een beslissing nemen en deze thread weghalen.

Als ik cas was zou ik er al geen zin meer in hebben zo :(

Sorry maar dat is een misverstend. Ik heb nergens moeite mee, integendeel --> juist bedankt voor de tip en het posten!

Geschreven tekst blijft uitkijken.......

Al

Franc
9 juni 2004, 16:53
Kijk, op zich ben ik het met Al eens (al bedoelt hij het dan wsch niet zo):
wat Cas doet is handelen, al is het spul niet van hemzelf...(sorry cas)
maar dan moet hij gewoon verwezen worden naar de gitaarmarkt en hooguit hier vermelden van 'joh er staat wat leuks op gitaarmarkt' en meer niet.

Ik zie dat op Plexi Palace ook gebeuren met verwijzingen naar eBay items.
Zodra iemand zelf iets begint te verkopen op dat forum is het foute boel (en terecht denk ik).

PeeVee
10 juni 2004, 10:27
Laat ik ook nog maar even een duit in het zakje doen... Er is een zeker een grijs gebied. Ik vind "handel" helemaal geen vies woord en het is Cas' z'n "mannetje" dus ik zou er geen probleem mee hebben als hij er zelf ook wat mee opschiet (sterker nog, hij zou stom zijn als ie dat niet zou doen). Kortom, niets mis met "handel" en zeker niet als zowel Cas als forum leden er baat bij hebben. Waar ik wel voor ben is om de dingen gewoon bij zo'n naam te noemen en er niet om de hete brei heen te draaien. Kortom, Cas weet een "buizenmannetje", als wij nu allemaal even aangeven wat we willen hebben dan kan Cas inschatten wat ie in moet kopen en zal dat ongetwijfeld voor een redelijke collegamuzikanten c.q. mede-tube-o-holic prijs aanbieden. Zo is iederen d'r bij gebaat. Als Cas nog wat spul over heeft, dan kan ie het op gitaarmarkt.nl aanbieden.

Cas, mocht je een "sponsor" zoeken om een partij op te kopen, stuur me dan even een persoonlijke reactie. Als ik jou was, zou ik nl. gewoon alle EL34's, EL84's, 6V6, 6L6, EF86, 12AX7, 12AT7, 12AY7, 12AU7, 6SL7 en soortgelijken opkopen. Is voor die meneer ook wel prettig want dan is ie gewoon van z'n zooi af. Eventuele andere vette power pentodes of triodes en ook HF buizen wil ik er ook nog wel bij. Laat maar even weten. Zoals gezegd, het is jou adresje dus ik denk dat niemand er een probleem mee heeft dat jij er ook wat beter van wordt. Buizen kan ik uitgebreid meten en matchen op buizentester en in proefcircuit. Er zijn hier nog wel wat mensen die een "portie" voor hun rekening kunnen nemen. Je zou dan mooie gematchte setjes aan kunnen bieden etc.

cas121
10 juni 2004, 16:52
hela, ok een tijd niet gelezen en meteen een hele thread :)


lijst was af maar het is allemaal een beetje lastig naast mijn co-schappen te organiseren.



ik zal iedereen die me gemaild/pm'd heeft zsm zelf het telnr geven, kan je er mee doen wat je wil.

PeeVee
11 juni 2004, 17:29
Ik heb die meneer gebeld, aardige man, is ook radiozendamateur net als ik. Heb even gezellig zitten babbelen maar heb niet de indruk dat hij dozen vol heeft liggen, "een paar eindbuizen" (ik geloof een kwartetje EL34's en moest nog kijken naar 6L6'en). Zijn prijzen zijn "redelijk" maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat ie nu precies wel of niet heeft, heeft me weinig concrete merken, types, aantallen en prijzen kunnen noemen. Hij zou e.e.a. eens gaan inventariseren, ik bel 'm volgende week een keer terug, ik moet nog een keer die kant op dus ga er dan misschien wel een keertje langs. Wat ik begreep is dat hij regelmatig wat (buizen)versterkers repareerde o.a. voor plaatselijke muziekzaak en daarom altijd wel wat buizen heeft liggen. Hij weet niet precies wat het allemaal is en heeft zeker geen schappen vol. Verder wel een sympathieke man, ga er wel een keer een bakkie doen, zendamateurs onder elkaar raken niet snel uitgepraat ;-)

Firebird
1 juli 2004, 14:30
ik heb hier een JAN Phillips 12AT7WC buisje. Mogen jullie me even uitleggen waarom dit zo anders is dan een 'normaal' buisje. Kortom: wat betekend NOS???

Negative K3 fan
1 juli 2004, 17:19
new old stock

nieuw uit een oude voorraad, tegenwoordig worden de buizen gemaakt met een rampzalige kwaliteit in lageloonlanden. Vroeger werd er veel zorg besteed aan kwaliteit enzo en die buizen zijn dus vrij goed.

je hebt ook JAN dat betekent dat ze voor militaire doeleinden zijn geproduceerd ofzo.