PDA

View Full Version : Versterker reviseren (geen buizen)



Fuubjuh
21 mei 2004, 18:04
Mn crate G160 XL heeft nogal wat ruis. :(
Ook in een geaard stopkontakt en zonder iets erin geplugd.

Heeft iemand suggesties of tips wat ik hieraan kan doen.

Zoals waar ik em kan laten nakijken/reviseren of wat ik er aan zou moeten vervangen.

Alvast bedankt voor jullie hulp "gitaarcommunity" van nederland.

Groeten van Fuubjuh

aad
24 mei 2004, 20:42
Mn crate G160 XL heeft nogal wat ruis. :(
Ook in een geaard stopkontakt en zonder iets erin geplugd.

Heeft iemand suggesties of tips wat ik hieraan kan doen.

Zoals waar ik em kan laten nakijken/reviseren of wat ik er aan zou moeten vervangen.

Alvast bedankt voor jullie hulp "gitaarcommunity" van nederland.

Groeten van Fuubjuh

Kan van alles zijn, slechte opamps of transistoren bijvoorbeeld. Als er een distortion opzit kan dat ook een oorzaak zijn. Distortions geven vaak ruis en bijgeluid omdat de versterking extreem hoog is.

Fuubjuh
24 mei 2004, 23:36
Hij is al aardig oud dus het zal wel iets zijn wat in de loop der jaren oud is geworden

Fuubjuh
25 mei 2004, 14:24
Die Op-amps
Kan ik die vervangen (laten vervangen) en hoe weet ik wat ik hebben moet ? :???:
Heb er namelijk egt de ballen verstand van. :D

aad
25 mei 2004, 20:49
Die Op-amps
Kan ik die vervangen (laten vervangen) en hoe weet ik wat ik hebben moet ? :???:
Heb er namelijk egt de ballen verstand van. :D

Open maken en kijken wat er in zit. Als die amp al behoorlijk oud is kan het zijn dat er alleen maar transitoren inzitten. De ruis die die kunnen geven kun je als konstant beschouwen, d.w.z. dat die ruis er vanaf het begin al inzat en dat kan dus niet opeens gaan storen (kwa gehoor dan).
Het lijkt mij het belangrijkst om eens naar je potmeters te (laten) kijken en de aansluiting van je input plug. Het kan ook zijn dat bijv. je voedingselco aan het vergaan is.