PDA

View Full Version : Steve Vai en Metropole orkest



Casseman
21 mei 2004, 14:50
Hallo iedereen!
Een colega van m`n vader heeft kunnen regelen dat ik, me broer en nog een paar mensen naar de generale repetitie van Steve Vai en het metropole orkest konden.
Ik kom net thuis en ik sta nog steeds versteld van hoe die gast kan spelen zeg!
Flagiolets met z`n tong enzo, z`n handen gekruist, en snel dat die gast kan spelen zeg!
Hij trok ook een paar keer z`n tremelo arm van z`n brug af :lol:
Echt TE gaaf gewoon.

Ohja...hij heeft nog "hey" tegen me gezegt :-D :razz:

Sir Peckerkäse
21 mei 2004, 15:45
hallelujah, de messias bestaat dus echt :???:

SiNiSTRaL
21 mei 2004, 19:56
vai........messias?!
wheheheheheehehehehehheheheheheheheheheheheheheehh ehehe
maar cool voor je man

Pilitev
21 mei 2004, 21:16
Ik was nog achter kaarten aangeweest voor groningen, maarja uitverkocht... :(

Lordhar
24 mei 2004, 13:43
Afgelopen dagen hem 2x gezien, vanavond de laatste voorstelling.

Oh, en die flageolet speelt hij niet met zijn tong hoor :wink:

LordHar.

Casseman
24 mei 2004, 14:28
Afgelopen dagen hem 2x gezien, vanavond de laatste voorstelling.

Oh, en die flageolet speelt hij niet met zijn tong hoor :wink:

LordHar.

wat deed ie dan met z`n tong?

Lordhar
24 mei 2004, 14:33
Hij heeft een sustainer in die gitaar (flo) ingebouwd zitten. Een van de modes waar je die sustainer in kan schakelen is de zogenaamde 'harmonic mode'. Wanneer je die aanzet dan veranderd je toon in een boventoon (flageolet). De schakelaar daarvoor zit bij zijn rechterhand, en op het moment dat hij voor de show met zijn tong in de buurt van zijn snaren komt schakelt hij.

Coolle truuk :D

LordHar

Casseman
24 mei 2004, 16:29
Hij heeft een sustainer in die gitaar (flo) ingebouwd zitten. Een van de modes waar je die sustainer in kan schakelen is de zogenaamde 'harmonic mode'. Wanneer je die aanzet dan veranderd je toon in een boventoon (flageolet). De schakelaar daarvoor zit bij zijn rechterhand, en op het moment dat hij voor de show met zijn tong in de buurt van zijn snaren komt schakelt hij.

Coolle truuk :D

LordHar

die schakelaartjes had ik gezien, maar ik wist niet precies waar het voor was.
Ik dacht dat ie dat echt deed met z`n tong

Pegasus
25 mei 2004, 22:58
Hij heeft een sustainer in die gitaar (flo) ingebouwd zitten. Een van de modes waar je die sustainer in kan schakelen is de zogenaamde 'harmonic mode'. Wanneer je die aanzet dan veranderd je toon in een boventoon (flageolet). De schakelaar daarvoor zit bij zijn rechterhand, en op het moment dat hij voor de show met zijn tong in de buurt van zijn snaren komt schakelt hij.

Coolle truuk :D

LordHar

die schakelaartjes had ik gezien, maar ik wist niet precies waar het voor was.
Ik dacht dat ie dat echt deed met z`n tong


Hoe hij het dan ook mag doen is verder niet interessant, het ziet er wel geinig uit.

Trouwens, wat een geweldig optreden was dat maandagavond. Vooral als je er vlak vooraan staat.

Azagthoth
15 juli 2004, 13:15
Hij heeft een sustainer in die gitaar (flo) ingebouwd zitten. Een van de modes waar je die sustainer in kan schakelen is de zogenaamde 'harmonic mode'. Wanneer je die aanzet dan veranderd je toon in een boventoon (flageolet). De schakelaar daarvoor zit bij zijn rechterhand, en op het moment dat hij voor de show met zijn tong in de buurt van zijn snaren komt schakelt hij.

Coolle truuk :D

LordHar

Hij creert wel degelijk harmonics met zijn tong.

Probeer dit maar eens thuis;
Zet je versterker aan met eenredelijke hoeveelheid gain.
Probeer een trill op de A-snaar tussen de B en C (2 en 3), terwijl je dit doet schuif dan met je vinger heel licht op de A-snaar boven de elementen heen en weer (tussen de brug en hals). JE zult dan merken dat je een soort van flagioletten/harmonics hoort.

Dit kan je ook met je tong doen. :)

Lordhar
15 juli 2004, 18:46
Het kan, maar hij doet het niet :wink:

Ivar
16 juli 2004, 12:46
Op de London DVD zie je het hem heel duidelijk doen.

Exitinside
17 juli 2004, 17:11
Hij heeft een sustainer in die gitaar (flo) ingebouwd zitten. Een van de modes waar je die sustainer in kan schakelen is de zogenaamde 'harmonic mode'. Wanneer je die aanzet dan veranderd je toon in een boventoon (flageolet). De schakelaar daarvoor zit bij zijn rechterhand, en op het moment dat hij voor de show met zijn tong in de buurt van zijn snaren komt schakelt hij.

Coolle truuk :D

LordHar

Is dit iets wat je zelf denkt of heb je dit gelezen in de VIVA ? :wink:

Hij doet dat wel degelijk met zijn tong.
De gitaarbouwer waar ik mijn gitaar wel eens naar toe breng, heeft Vai's gitaren afgesteld tijdens The Aching Hunger(in Nederland). Ik heb het hem nog gevraagd...........

Lordhar
18 juli 2004, 19:50
Hij heeft een sustainer in die gitaar (flo) ingebouwd zitten. Een van de modes waar je die sustainer in kan schakelen is de zogenaamde 'harmonic mode'. Wanneer je die aanzet dan veranderd je toon in een boventoon (flageolet). De schakelaar daarvoor zit bij zijn rechterhand, en op het moment dat hij voor de show met zijn tong in de buurt van zijn snaren komt schakelt hij.

Coolle truuk :D

LordHar

Is dit iets wat je zelf denkt of heb je dit gelezen in de VIVA ? :wink:

Hij doet dat wel degelijk met zijn tong.
De gitaarbouwer waar ik mijn gitaar wel eens naar toe breng, heeft Vai's gitaren afgesteld tijdens The Aching Hunger(in Nederland). Ik heb het hem nog gevraagd...........

Geloof wat je wilt knul, en doe de groeten aan sinterklaas.

Ivar
4 augustus 2004, 14:39
Wat een heerlijke arrogantie toch weer.

Hij kan (en heeft dit ook gedaan) harmonics met zijn tong creeren.

Bij de Aching Hunger heeft Vai over het algemeen alleen FLO gebruikt, in die gitaar zit inderdaad een Fernandes sustainer. Met de sustainer is het OOK mogelijk om (zeer mooie) harmonieen te maken.

Met de sustainer is het niet mogelijk om te wisselen tussen de pitch in de harmonieen, het duurt even voordat de sustainer de boventoon te pakken heeft. (het kan dus wel maar niet zonder kleine pauzes tussen de pitch wisseling)

Wat wel kan is om tijdens de sustain hetzelfde truukje uit te halen die ik (azagthoth) eerder hierboven omschreef. Datzelfde truukje kan ook met je tong en dat is wat ik Vai heb zien doen, zonder sustainer. Het kan ook heel goed waar zijn dat hij het ook met sustainer doet.

Nou groeten aan de kerstman.