PDA

View Full Version : footswitch



thijsov
21 mei 2004, 13:55
hallo, ik wil er binnenkort 2 hebben, 1 voor clean/lead en 1 voor effects on /off, voor mijn roland cube 30
dit kan allemaal volgens het schema in de handleiding, en daar staat in dat je er 2 kan aansluiten.
maar hoeveel kosten die dingen nou, en welke moet ik hebben?
op internet kon ik er weinig over vinden...


dank u

BLOK182
21 mei 2004, 14:08
Je hebt gewoon een simpele aan/uit switch nodig, heeft elke muziekzaak, kosten misschien en euro of 15-20.

BlackSun
21 mei 2004, 14:25
Toen ik op zoek was naar een dubbele aan-uit switch viel dit me nog vies tegen. Muziekzaken bleken er amper van gehoord te hebben(hier in de buurt dan), of ze hadden alleen met maar 1 knop. Waar je er dan 2 van nodig hebt, maar die weer samen moet voegen tot 1 aansluiting(soldeerwerk)
Uiteindelijk heb ik een 2ehands marshall 2 knops switch kunnen kopen. enig nadeel van deze switch is dat je 2 keer moet trappen om te switchen(iets met latching/non-latching).

thijsov
21 mei 2004, 14:41
in mijn handleiding staat dat je een boss kabeltje nodig hebt, waarmee je 2 switchen los van elkaar, in de inplug van je versterker kan doen...

andy
21 mei 2004, 15:00
in mijn handleiding staat dat je een boss kabeltje nodig hebt, waarmee je 2 switchen los van elkaar, in de inplug van je versterker kan doen...

Dat zegt Roland, omdat Boss van Roland is. Een ander, vast en zeker goedkoper kabeltje zal ook wel voldoen.

thijsov
24 mei 2004, 18:06
okee dank je. maar gewoon 2 losse footswitchen kopen?
zijn er goedkope merken die het gewoon doen, of is het aan te raden mijn versterker mee te nemen?
en dus gewoon kijken bij de muziekhandel dan...

bedankt!

thijsov
25 mei 2004, 18:45
geen reactie? :-(

maxiator7
7 juni 2004, 23:17
ik had een boss FS5U gekocht toen ik er een nodig had voor m'n cube.

er zijn ook nog andere dingetjes die werken, maar op de meeste pedalen moet je 2 keer drukken wat heel irritant is

Fuhgawz
8 juni 2004, 01:03
Ik heb een simpele Behringer switch met twee knoppen geprobeerd op mijn Cube 30 en dat werkte perfect! Helaas kon de EMI hem niet los bestellen. Ik heb ook de H&K twee-knops footswitch geprobeerd maar die werkte niet. Die konden ze uiteraard wel los bestellen... :roll:

urezna
8 juni 2004, 13:55
ik heb wel es een voetschakelaar voor een staande lamp voor in de woonkamer gebruikt, om een effect aan of uit mee te schakelen....
gewoon bij de bouwmarkt, werkte ook prima.....
en goedkoooop!!!!! 8-)