PDA

View Full Version : welke LP Standard???



P****Fred
21 mei 2004, 10:27
hey,


Het zou wel es kunnen dat ik binnen niet zo lange tijd over een redelijke som geld zal beschikken. Ik ben van plan me daar een Gibson LP Standard mee aan te schaffen, maar ik kom er niet uit de welke!!
Ik twijfel tussen: Desert Burst, Goldtop, Honey Burst of Root Beer

Wat vinden jullie de mooiste of wat zouden jullie kiezen?

http://users.pandora.be/fschutyser/Foto's/welke%20LES%20PAUL.JPG

soup
21 mei 2004, 10:32
hier vind ik de Desert Burst het mooiste maar is er ook geen trans amber want die vind ik erg mooi zoals hier bij de gibson supreme
http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/images/lpsutagh_wall.jpg

hoofd
21 mei 2004, 10:39
Desert Burst

P****Fred
21 mei 2004, 10:48
er is wel een trans amber, maar m'n wolfgang is ook al een "Ambertje"
en ik wil toch wel wat diversiteit :-D

IndiepoprockJesse
21 mei 2004, 11:06
Dude, geloof me.. het gaat niet om de kleur bij een gitaar.. het gaat ten eerste (voor mij dan) om het geluid en de feeling en speelbaarheid van de gitaar.. Je zal merken dat als je in de winkel LP's gaat uitproberen, geen enkele gitaar hetzelfde voelt of klinkt.. Ze zijn allemaal anders..
Kleur of vorm is pas als laatste misschien nog interessant..

Ik heb dan de mazzel gehad dat die van mij er ook nog eens mooi uitzag :-D :

http://members.ams.chello.nl/h.muller5/gibson/2.jpg

Kleur doet er in eerste instantie gewoon niet toe..

Jesse//

Swan
21 mei 2004, 11:18
desert burst!

prs
21 mei 2004, 11:35
Absoluut de honey burst!

EmgMaster
21 mei 2004, 11:49
Root beer!!!!! :-D

EmgMaster
21 mei 2004, 11:51
nee geintje, ik zou voor de goldtop of honey burst gaan, maar dat kunnen wij toch niet voor jou beslissen, over smaak valt nou eenmaal niet te twisten :o

P****Fred
21 mei 2004, 11:53
nee, ik weet het, maar ik bedoel eigenlijk:

wie kan mij naar een bepaald kleur laten neigen...


want ik weet het ECHT niet...

Root Beer vind ik mooi, omdat het es wat anders is dan een burst.
Desert Burst vind ik mooi omdatie er zo warm uitziet
Honey Burst vinnek mooi, omdatie er zo 'classic' uitziet
Goldtop ... nu ja Goldtop...hmmm, dat weet ik niet, vinnek gewoon mooi... :-)

cas121
21 mei 2004, 12:20
kijk eerst even aan hoe ze in het echt uitvallen, dat kan dusdanig veel verschillen dat een root beer een desertburst lijkt en andersom, daar zit echt variatie in (gelukkig maar dat houdt het wel enigszins uniek..

zelf zou ik zeggen desert burst, lijkt het meest op een vintage sunburst wat nog altijd de vetste is IMO

kokteejl
21 mei 2004, 13:21
ik had net hetzelfde keuzeprobleem dus heb ik gewoon zwart genomen
Maar in jouw geval: honey burst, denk ek

P****Fred
21 mei 2004, 13:39
kijk eerst even aan hoe ze in het echt uitvallen, dat kan dusdanig veel verschillen dat een root beer een desertburst lijkt en andersom, daar zit echt variatie in (gelukkig maar dat houdt het wel enigszins uniek..

zelf zou ik zeggen desert burst, lijkt het meest op een vintage sunburst wat nog altijd de vetste is IMO

de desert, honey, en de goldtop heb ik al in het echt gezien, alle drie cool!

en de root beer doet me denken aan het "tortoise" van PRS.
wat ook een super kleur is... :-?

IndiepoprockJesse
21 mei 2004, 14:26
niemand die vind dat hij eerst naar de gitaar zelf moet luisteren alvorens een kleur te kiezen?! :???:

kleur is toch een kwestie van smaak, en dan kunnen we wel allemaal roepen wat wij een mooie kleur vinden, maar heb ie daar wat aan dan?!

Jesse//

defecto
21 mei 2004, 15:43
Ik zou voor zwart gaan... Vind ik een van de mooiste kleuren voor op een gitaar. Maar ga inderdaad eens naar een winkel toe en luister. Je wilt niet met een kut gitaar eindigen maar die wel in je kleur is.. toch?

P****Fred
21 mei 2004, 16:24
tuurlijk niet!!

uiteraard gaan bespeelbaarheid en klank voor maar ik vind dat het visuele aspect toch ook een niet verwaarloosbare rol speelt!

Mocht ik een gitaar vinden die goed speelt, maar niet mooi is,
dan zou ik ze niet kopen, maar zoeken tot ik een andere vind die even goed speelt EN ook nog es mooi is ;-)

defecto
21 mei 2004, 16:27
Ja, maar als je nu een kleur 'kiest' en dan blijkt dat je er geen kan vinden die je ook nog mooi vindt klinken.. Je kan het beter omgekeerd doen.

En als ik tussen die vier moest kiezen zou het overigens het derde plaatje worden..

V!N
22 mei 2004, 01:00
De desertburst vind ik persoonlijk foeilelijk. Niet zozeer vanwege de kleur, maar vooral vanwege de "nieuwe" manier van spuiten.

Bij deserbursts wordt een preciese afstand gehanteerd ten opzichte van de rand van de body, daardoor loopt het rond mee. Dit zie je vooral duidelijk in het gedeelte rondon de elementkeuze-schakelaar.

Een traditionele burst is als het ware gespoten in een druppelvorm. Een punt bovenaan en rond van onder.

Je houdt zo te zien van de wat donkerdere bursts, probeer eens een Tobacco sunburst te vinden. Dit is een donkere bursts die wél op de traditionele manier is gespoten, misschien spreekt dit je aan.

http://www.wildwoodguitars.com/electrics/gibson/us/lp/standard/lp_02033516/lp_02033516_top.jpghttp://www.wildwoodguitars.com/electrics/gibson/historic/lp/59/lpr_94112/lpr_94112_top.jpg
Links Desertburst op een Standard Premium Plus, rechts Faded Tobacco Sunburst op een '59 re-issue.


En als je echt persé een uit die vier wilt hebben, doe dan maar de Root Beer, dat was een limited edition. De flames (of quilts) hierop zijn extreem, dankzij een bepaald vloeistofje, "Flame Enhancer" in de mond van de bouwers.
Toch vind ik de gitaar het plaatje dat je hebt gevonden een beetje tegenvallen. Zelfs de kalmste bij Wildwood is nog extremer.

http://www.wildwoodguitars.com/electrics/gibson/us/lp/standard/prem_plus/lp_03393428/lp_03393428_side-l.jpg

http://www.wildwoodguitars.com/electrics/gibson/us/lp/standard/prem_plus/std_prem_plus_home.html

De kleur is voor je dus belangrijker dan de toon en gevoel .. een limited edition heeft altijd een hogere inruilwaarde.
Maar houd wel in je achterhoofd dat er op deze gitaren alleen leverbaar zijn met een zogenaamde "50's neck". Deze boomstam is dikker dan de takjes die Gibson "Slim Taper" noemt en niet iedereen vindt dit een prettig gevoel.

P****Fred
24 mei 2004, 13:20
kleur is niet belangrijkER, maar wel heel belangrijk!

de tone moet al EXTREEEM goed zijn vooraleer ik een (in mijn ogen) lelijke gitaar ga kopen...


btw, die root beers die je toont zijn wel standard premium plussen...
ik ga voor een gewone standaard gaan...

als ik al voor een lp kies... twijfel namelijk momenteel tussen les paul en prs mccarty... :oops:

V!N
24 mei 2004, 19:42
btw, die root beers die je toont zijn wel standard premium plussen...
ik ga voor een gewone standaard gaan...

Ga jij maar voor een gewone standaard gaan ja .. :-D

Ik wist niet dat rootbeer ook op goedkope Les Pauls te verkrijgen is, weer wat geleerd.

birt
24 mei 2004, 20:45
root beer! de eerste keer dat ik die kleur zie maar ze is mooooi :)

ieme
24 mei 2004, 20:50
Ey fred kom op man! gewoon GOLDTOP Natuurlijk!

sandman4justice
25 mei 2004, 20:17
Root beer!!! niet dat ik ooit een lp zou kopen.

SmartyMarti
28 mei 2004, 08:27
Wat een belachelijke vraag, Als je niet weet welke kleur, zet ze dan alle vier op een rij, doe een blinddoek voor, laat ze door iemand in willekeurige volgorde aanreiken, en die het beste klinkt (naar jou eigen oordeel) koop je dan. Je gaat toch geen gitaar selecteren op kleur.

Yo

P****Fred
28 mei 2004, 09:12
wat een belachelijk antwoord, wie gaat er nu met een blinddoek in een muziekzaak gaan zitten...

trouwens, ik ga em waarschijnlijk toch in de states bestellen (let the flaming begin!!!)

als hij me tegenvalt, verkoop ik 'm wel terug en bestel ik een andere!

SmartyMarti
28 mei 2004, 09:39
Ja hallo ik ga zelf natuurlijk ook niet als zorro :cool: de gitaarwinkel in, maar wat ik zeggen wil is dat als je niet kunt kiezen tussen de uitvoering, je moet laten leiden door de klank. Je gaat er toch muziek mee maken? Of gebruik je hem alleen voor foto sessies :lp:

But what the heck, veel plezier ermee (ze zien er natuurlijk ook alle vier verdomd goed uit)

P****Fred
28 mei 2004, 09:45
tuurlijk is het voor muziek te maken...


en stel ik bestel hem, en hij klinkt (imo) niet goed, dan staatie op 123 op ebay of marktplaats of weet ik veel...



en ze zijn idd alle 4 mooi, dat maakt het net zo moeilijk!


moet eigenlijk wel eerst de les paul nog vergelijken met prs hoor,
want daar ben ik ook nog niet uit... :???:

PeteRS
28 mei 2004, 12:44
Ik stem voor honey, maar aangezien je ook een PRS gaat testen zal het geen LP worden :razz: .

P****Fred
28 mei 2004, 13:35
ik zie dat jij ook prs hebt...?

FOTO? :-)



als het een les paul wordt, zal het idd honey burst worden denk ik...

Anders Destium
28 mei 2004, 14:33
BLUE MATTEO :razz:

Ik zou zelf voor de rootbeer gaan, dat is tenminste een wat aparter kleurtje dan die doorsnee bursts :wink:

P****Fred
28 mei 2004, 14:36
de prs waar ik m'n oog heb op laten vallen is idd in blue matteo...

een mccarty met birds...

met de huidige dollarkoers zou het me 1990 € kosten om hem hierheen te halen INCL douane en BTW... 8-)

de les paul trouwens aan de zelfde prijs...

dit weekend wordt de eventuele schenking van m'n grootmoeder besproken :D

Anders Destium
28 mei 2004, 14:39
Succes dan maar dit weekend :lol:

PS Waarvandaan haal je die PRS vandaan dan? Als je het niet open en bloot wilt vertellen kun je me ook een privébericht sturen hoor, voordat iemand anders ermee vandoor gaat. Als je voor dat geld een mooie mccarty kunt halen ben ik erg benieuwd wat voor gitaren ze hebben met een rosewood neck en/of natural finish :)

BTW Deze zomer ga ik misschien deze gitaar bestellen, maar die kost E3200 voordat ik hem thuis heb..:

http://www.magdonmusic.com/guitarsPics/bigPics/CURWAPFBCWT3Wb.jpg

BLOK182
28 mei 2004, 17:31
Mag je mij ook ff een privemailtje sturen fred, heb ook wel interesse :wink:

Josdevos
28 mei 2004, 18:04
Mijn LP is deze week gearriveerd uit the States...
Is echt splinternieuw, heb alles inbegrepen €1575 betaald...
Kben persoonlijk erg tevreden van de kleur... word je nooit beu hé... al die sunbursts vind ik nogal klassiek... nuja, tis ook om metal op te spelen eh...

http://users.pandora.be/josdevos/CTM/lp.jpg

P****Fred
28 mei 2004, 18:18
waar heb je'm gehaald als ik vragen mag?

de ebonies zijn altijd wel een stukje goedkoper dan de andere kleuren dacht ik?


edit: omg die foto's van die Eclipse zijn °~~lEkkAaaAAaaaAAAAhhHhHH~~°

Josdevos
28 mei 2004, 18:22
Ja zijn iets goedkoper omdat de maple top lelijk mag zijn...

Heb hem via Ebay gekocht, komt uit een faillisement...

Hehe, de Eclipse is idd de max hé, ik vrees dat die beter gaat zijn als de LP. (In zoverre je ze kan vergelijken door de verschillende pickups...) Ben ook benieuwd hoe die zich gaat verhouden tot de EC-1000.
ESP lijkt me alleszinds meer value for money dan Gibbie...

Nuja, heb wel enkele gitaren verkocht, m'n Ibanez 7 string is weg (Ibanez=toch een beetje brandhout... ik kan het weten heb er het laatste 3 jaar zeker 5 gehad) en m'n SG 61 koopt een maat over, is goeie gitaar, maar LPs zijn meer m'n ding...

Blijven dus over vanaf binnekort... Schecter 007, Les Paul Standard en ESP Eclipse CTM...

gerrekat
28 mei 2004, 18:50
ben er steeds meer van overtuigd dat EMG's zuigen....

probeer eens wat lekkere DiMarzio's in die Eclipse..ik heb nu 4 gitaren met EMG's gehad en vond er geeen echt lekker klinken!

het klinkt wel maar asl ik dan een van mij passieve axen inplug dan is het toch weer "tja, dit klinkt gewoon beter, strakker en gedefinieerder"

Josdevos
28 mei 2004, 19:01
Ik vond de 81 bij de brug in de LTD Deluxe anders wel beestig klinken... is een andere sound dan passives hé. Klonk zelfs op mijn Savage SE die normaal niet zo EMG vriendelijk is. Kanaal 3, gain op 2u, mid helemaal open en gaaaaaaan... :lp: Jammer dat de stringspacing op de LTD zo klein was anders had ik hem zeker niet weggedaan. (grote handen)
Vond enkel de 81 in de neck geen goeie move voor clean, maar dat zou beter moeten zijn met die 60.

P****Fred
28 mei 2004, 19:02
ga je die sg serieus wegdoen....?????!!!

damn, daar zou ik zooo spijt van krijgen...


in zwart vind ik die lp eigenlijk ook wel cool...
zou wel de slagplaat eraf halen denk ik 8-)

Josdevos
28 mei 2004, 19:06
Jep, maar is aan medegitarist in band dus hij is nooit helemaal weg... :lol: Moet me er €1225 voor, mooi prijsje toch?

Zonder slagplaat is hij idd ook heel mooi , heb het al geprobeerd, maar het is zo jammer van de gaatjes hé... als ze er nog niet op had gestaan had ik ze er niet opgezet. Heb ooit ergens een foto gezien van een ebony waar ze alle creme vervangen hadden door zwart, en en de slagplaat door eentje van een LP Custom, dat was pas vet... ;)

gerrekat
28 mei 2004, 19:54
ja maar je kan een EMG PU natuurlijk niet vergelijken met een Gibson stock PU die zijn vitage georienteerd, dan moet je eens een DiMarzio Super Distortion of X2N erin pleuren (de X2N schijnt als passieve tegenhanger van de EMG 81 te gelden)....

Ik weet niet de EMG's in mijn Viper klinken niet slecht maar ook zeker niet dat ik er echt van uit mijn dak ga, er blijft dat fuzzy top end in zitten, en ze hebben minder "attack" dan een passive..

Ik vinde ze raar genoeg niet slecht klinken clean, maar ben ook geen clean gitarist dus eigenlijk geef ik daar geen reet om!

Voor leads vind ik een EMG 81 in de nek erg lekker maar rhythm hmmm...hgeef mij maar een passive.


wel een hele mooie Eclipse Jos!

P****Fred
29 mei 2004, 09:44
Zonder slagplaat is hij idd ook heel mooi , heb het al geprobeerd, maar het is zo jammer van de gaatjes hé...

en als je de schroefjes in de gaatjes plaatst?
heb dit bij m'n epi gedaan, en vin d het wel goed meevallen zo...

je ziet maar!

Josdevos
29 mei 2004, 11:38
Gerrekat heb je al eens met je Viper op een andere amp gespeeld dan je PB of SAVAGE120? Van de PB weet ik het niet, maar heb op de 120 nog geen enkele gitaar met EMG's (Jackson 7 string met 707, Ibanez RG7620 met 707, LTD EC-1000 met 81, Wayne Charvel met 85) goed weten klinken omdat die uit zichzelf al vrij aggressief klinkt. Der zat altijd iets irritant in het hoog. Op mijn Savage SE die iets smoother klinkt klinken ze allemaal beestig.