PDA

View Full Version : drank @ live spelen, done or not done ?



glacius
20 mei 2004, 23:21
test

glacius
20 mei 2004, 23:23
vraagje aan de mensen die regelmatig live spelen,

drinken jullie alcoholische dranken tijdens het live spelen ?

zoja wat drink je ?
zonee waarom drink je niet ?

Kjiratsiekoedel
20 mei 2004, 23:30
-ik heb nog nooit opgetreden, maar zou het echt maar bij 1 alcoholisch ding laten

=> ik kan namelijk wel vertellen dat het bij de derde niet meer vloeiend gaat

-ik vind het ook niet echt professioneel staan

-je oefent toch ook niet bezopen??!!

glacius
20 mei 2004, 23:38
-



-je oefent toch ook niet bezopen??!!

is een keer gebeurd maar was niet geweldig...

maargoed, meer mensen ???

dit topic is btw naar aanleiding van een bandje dat ik live zag spelen en ze waren zo dronken als apen ! had wel sfeer en stijl...

slayurrr
20 mei 2004, 23:39
Ligt eraan hoe serieus het zootje in jullie band is denk ik :)

Blijepanda
20 mei 2004, 23:45
Ik verplaats deze even naar muzikanten - diversen, het gaat niet echt over gitaren :)

hoofd
21 mei 2004, 00:48
1 keer opgetreden, paar jaar geleden, 't begon rond 6en, we zouden spelen zo rond 9 uur, en het bier was gratis...ik was dus bezopen toen we begonnen. Ging nog verbazingwekkend goed, alleen viel ik wel telkens wat later dan de rest in omdat ik 't ritme en de akkoorden van de nummers was vergeten :D.

Bij 't oefenen, toen ik nog in een band zat, eindigde dat vaak ook wel onder invloed van het een of ander.

Harry
21 mei 2004, 08:15
1 of 2 biertjes, want ik blijf graag scherp. Erna, als ik naar huis word gereden compenseer ik het wel eens.

Maiden Michiel
21 mei 2004, 09:21
1 of 2 biertjes, want ik blijf graag scherp. Erna, als ik naar huis word gereden compenseer ik het wel eens.

+1

1 a 2 biertjes to calm the nerves

el loco
21 mei 2004, 11:32
Niks, in de eerste plaats omdat ik altijd de bob ben. Daarnaast speel je gewoon veel strakker zonder alcohol!

Set Wenker
21 mei 2004, 11:36
8 a 9 biertjes, to calm the nerves. :D

Wij drinken normaal gesproken wel gewoon bier op het podium. Als we allemaal wat losser zijn is de sfeer vaak een stuk beter. Echt superstrak hoeft onze muziek toch niet te zijn en het publiek valt een gemist nootje meer of minder meestal toch niet op. It's only rock and roll. Echt veel effect op mijn speelstijl heeft het sowieso niet, ik wordt alleen wat roekelozer. Soms pakt dat zeer goed uit en soms wat minder.

We hebben wel eens een optreden gehad waar onze ritme gitarist echt te veel gedronken had. Dat kregen we pas door toen we in 1 keer allerlei gepingel hoorden van de kant waar normaal gesproken een degelijke ritme partij vandaan kwam. Echt alle noten/akkoorden etc van zijn kant zaten volledig naast het ritme. :D Op zich kan zoiets gebeuren. Achteraf ook wel lachen, maar we hebben na die keer wel afgesproken dat er in de toekomst iets voorzichtiger met het vloeibare goud omgesprongen dient te worden.

Verder hangt het ook gewoon veel af van waar je speelt. Ons motto: zolang het publiek zatter is dan ons is er niets aan het handje.

Negative K3 fan
21 mei 2004, 13:00
ik zou zelf denk ik zeker niet te veel drinken, als ik al een paar biertjes ofzo op heb gaat mn spel zo drastisch achteruit dat het niet meer grappig is. MAar als de muziek het toelaat... misschien. hangt er vanaf ehe.

Sjakie
21 mei 2004, 13:01
Voor mij geen probleem zolang ik nuchter blijf.

Feit is dat ik het er toch allemaal uitzweet dus om bezopen te zijn zou ik heel veel moeten drinken.

Momenteel drink ik 1 biertje voordat ik begin; 1 tijdens de eerste set, dan weer 1 in de pauze; 1 tijdens de tweede set; etc etc etc

Ik heb nog nooit iemand gezien die beter speelt door alcohol. Integendeel...

Oh ja, 1 Witte van Hoegaarden alsjeblieft! :D

IndiepoprockJesse
21 mei 2004, 14:37
ja je moet gewoon strak spelen.. ik drink al weinig bier, alleen rook ik ff een jointje van te voren om ff relaxed te worden.. zodat ik er tegenaan kan.. maar onze drummer had laatst 1 of 2 biertjes voor optreden gedronken.. maar aan het end van het optreden zakte hij compleet in dus ik heb hem afgeraden voor optredens bier te drinken.. na het spelen mag je je bezatten :P

en tijdens het spelen drink ik meestal gewoon thee of wat fris..


Jesse//

defecto
21 mei 2004, 16:45
Lol.. Kai van z'n stokje

Ik denk dat ik als ik op ga treden niet zal drinken... Ik speel namelijk vooral solo's (in onze band die nu voor de helft bestaat overigens :D) en dat gaat dan denk ik niet meer zo goed.

andy
21 mei 2004, 18:59
Ik drink er altijd wel een paar, stuk of 3, 4. Dan met een fles spa op het podium.
We hebben wel eens total loss op het podium gestaan, maar dat was tijdens een muzikantenfeest in onze repetitieruimte. Dat hadden we namelijk altijd een keer willen doen. :razz: Maar toen hadden we nog een imago van: "Wij zijn niet serieus en neem ons niet serieus". Maar dat is verleden tijd.

Bigfoot414
21 mei 2004, 19:39
Ik neem meestal wel een of twee pilsjes voordat ik de planken op ga. Afgelopen keer was onze toetsenist best wel aangeschoten, maar zijn spel leed er niet echt onder, gelukkig.

sash
22 mei 2004, 00:52
Wij hebben altijd standaard een krat Hertog Jan op het podium staan.

Believe it or not, maar na een paar biertjes speel ik altijd beter.

Bigfoot414
24 mei 2004, 11:57
Een beetje alcohol mag best hoor, om het gezellig te houden.

sickpunk
24 mei 2004, 16:04
dronk altijd bier, wij allemaal trouwens..... en dat ging eigenlijk wel altijd goed! soms wat vergeten(titel nr ofzo) maar niet dat het compleet fout gaat ofzo...... maar drink nu helemaal niet meer(ben straight edge geworden) en dat bevalt me nog veeeeeeeel meer:D weet nu alles nog na en van een optreden en het is super leuk om nuchter daar te staan en alsnog zoveel(zoniet meer) lol te hebben..... :-D

FNaRK
24 mei 2004, 17:03
afhankelijk van of ik terug moet rijden of niet.....lekker bieren, 2 of 3 voor het optreden, tijdens het optreden meestal 1 of 2 en afhankelijk van de stemming daarna nog wel wat....

wat ik nooit meer doe is een blowtje voor een show, dat ging dus effe niet goed :oops:

pimmetje
24 mei 2004, 22:17
Ik pak ook altijd een paar biertjes voor het spelen. Heeft niet per se (meer) met losser worden of zo te maken. Gewoon... 't is lekker en we drinken dan met de band ff gezellig een pintje.

Echt zuipen met optreden is er voor mij nu even niet meer bij... eerst weer alles wat beter oefenen.
Vroeger wel met de hele band heel veel gezopen en ook heel vaak na een TE dronken optreden afgesproken dat we er een beetje op zouden letten. Meestal betekende dat dat we dan één optreden er heeeeel even op letten om dan toch weer strontlazarus te worden.

Blowen is idd geen goed plan: van die 10-minuten lange solo's die kant nog wal raken :D.

hoofd
24 mei 2004, 22:28
van die 10-minuten lange solo's die kant nog wal raken :D.

Maar daar speel je ook blues voor :D.

offtopic: leuk je weer 's hier te zien pimmetje, we missen je in al die politieke en religieuze "discussies" in offtopic :D.

moretel
25 mei 2004, 02:08
Ik hou ook wel van een lekker biertje, 2 tot 3 meestal tijdens het eten vooraf, altijd gezellig zo met de band.
Tijdens optreden nog zo'n 3 met veel water erbij.

X-Pensive Wino
25 mei 2004, 16:47
Wij hebben altijd standaard een krat Hertog Jan op het podium staan
oh vergeet je nou gewoon me fles Jack?

Fatal Fairytale
25 mei 2004, 23:57
een biertje of 2 voor het optreden, tijdens het optreden water(moet mijn strot een beetje vochtig houden, moet ook nog in een microfoon brullen) en daarna aan het bier, werkt prima

Bins
26 mei 2004, 16:17
Ik drink er altijd wel 2 of 3 (liefst flesjes jan) en dan 1 of 2 tijdens het optreden. Dat is gewoon "normaal drinkgedrag" doe ik niet express ofzo.
Het komt wel eens voor dat we heel lang moeten wachten voordat we "mogen" en dan wil het wel eens voorkomen dat we gaan klieren, zuipen, gek doen, vervelen, nog meer zuipen... Met als gevolg dat we rommelig en onstrak staan te spelen (niet dramatisch, maar gewoon ondermaats). Imo kan dat gewoon niet, dan kan je net zo goed thuis blijven. We hebben ook na de laatste keer (afgelopen vrijdag :) ) afgesproken dat dit niet meer gaat gebeuren. Beetje discipline is echt geen schande.

Als je lam kan spelen, prima. Maar ik vind niet dat je express moet gaan zuipen voor een optreden, dat kan net zo goed erna.

Bins
26 mei 2004, 16:18
dubbelpost..

ED BOB
28 mei 2004, 20:41
Onze band heet BOB (Band op Bezoek) maar we drinken allemaal gewoon bier behalve diegene die de BOB is (bus moet rijden) en onze zangeres.
We hebben al 16 jaar podium-ervaring en het is nog nooit echt fout gegaan. Op een of ander manier als jr moet spelen, blijf je op een of andere manier toch wel geconcentreerd. Als je er niet echt aan toegeeft, wordt je volgens mij ook niet zo snel dronken...tenminste zo ervaar ik dat...
Ikzelf heb ook het idee dat ik iets beter ga spelen. Ik wordt iig wat 'losser' of vrijer...


greetz, Ed

Javaca
28 mei 2004, 22:08
1 á 2. Meer niet. Killt tone en je wordt serieus trager. (niet altijd erg)

wimmeltje
3 juni 2004, 12:34
mmm, als ik dit zo lees drink ik volgens mij toch wel erg veel. Voor het spelen meestal toch wel een glas of 4. Onder het spelen altijd spa blauw en in pauzes meestal 2 a 3 glazen bier. Soms kan er nog wel eens een dropshot voorbij komen maar meer ook niet. Ik ben er ook wat losser door. Ik ben dan niet meer zo nerveus. Verder roken de bassist en ik nog wel eens samen voor het spelen een jointje. Ieder een half en eigenlijk en het altijd nog goed gegaan. Ik sta nooit zat of al flink aangeschoten op het podium, maar ik ben zeker wel losser als wat ik normaal ben.

t0n3h^
13 juni 2004, 13:35
Ik vind het wel kunnen....Jimi kon het Stronken... Gitaar spelen ja...:P ikke na 2/3 pilsjes wordt ik wel relax van ja....en ik denk da het mijn spelen niet beinvloed...maar dat pilsje komt niet OP mn amp te staan ;)

Shaggy
14 juni 2004, 00:17
2 tot 3 whiskey voor het spelen en 2 in de pauze.

bvk

jack daniels
black label (jhonny walker)

bloodboiler
15 juni 2004, 01:03
Je kan het eigenlijk niet maken om stomdronken op het podium te staan. Het getuigd niet echt van respect tegenover het publiek dat is komen kijken en vaak veel geld heeft moeten betalen voor een kaarjte.

Zelf heb ik ook wel meer dan eens kutzat op het podium gestaan (ik moest eens voor een optreden naar een bruiloft van een vriend), zo zat was ik dat ik niet eens wist wat de voor of achterkant van mijn gitaar was :???: .

De laatste jaren drink ik niet veel voor een optreden, de schade haal ik erna wel ik :wink:
En geloof me nuchter speel je een flink stuk strakker!!!

bloodboiler
15 juni 2004, 01:06
Je kan het eigenlijk niet maken om stomdronken op het podium te staan. Het getuigd niet echt van respect tegenover het publiek dat is komen kijken en vaak veel geld heeft moeten betalen voor een kaarjte.

Zelf heb ik ook wel meer dan eens kutzat op het podium gestaan (ik moest eens voor een optreden naar een bruiloft van een vriend), zo zat was ik dat ik niet eens wist wat de voor of achterkant van mijn gitaar was :???: .

De laatste jaren drink ik niet veel voor een optreden, de schade haal ik erna wel ik :wink:
En geloof me nuchter speel je een flink stuk strakker!!!

Shaggy
15 juni 2004, 11:01
Je kan het eigenlijk niet maken om stomdronken bla bla
En geloof me nuchter speel je een flink stuk strakker!!!

Dronken op de podium gaan is zeker slecht.. Nuchter speel ik niet zo los en strak als dat ik 1 lichte joint of 2 a 3 wiskhey op heb. Je bent gewoon losser en durft meer dan dat je nuchter bent. Misschien verschilt het per persoon maar dat is iig bij mij wel het geval.

SiNiSTRaL
15 juni 2004, 11:18
ik denk dat het ook wel per muziekstijl verschilt...
als je in een band met allemaal riffjes ala oude sepultura/at the gates etc zit of in een of andere BB king coverband maakt heel wat uit, de eerste moet t allemaal strak en snel zijn en de laatste is meer laidback en kan je wel wat jiontjes/biertjes etc ophebben...
(denk ik dan)

guitarmonk
27 juni 2004, 15:15
ik heb ook wel eens een optreden gehad op een zolder van een kantoor vet zuipen en eten maar dat was gewoon voor de lol maar als je in het weekend om 2 uur snachts met bier naast je bed gitaar zit te spelen wen je er wel aan hehe

blueshade
28 juni 2004, 20:50
Ik heb 1 keer de fout begaan flink aan het bier te gaan voor een optreden...



Ik kan je vertellen dat je dat als violiste beter niet kan doen :)

IndiepoprockJesse
29 juni 2004, 03:32
Ik heb 1 keer de fout begaan flink aan het bier te gaan voor een optreden...



Ik kan je vertellen dat je dat als violiste beter niet kan doen :)

hahaha,

was dat toevallig laatst in amsterdam op een improvisatie avond met allemaal psychologie studenten?! (iets met een M heette die tent)

Jesse//

Bigfoot414
29 juni 2004, 10:17
Ik had dat en ker op het feestje van mijn zusje. Ik had net gerepeteerd, en voor de gezelligheid pak ik ff een paar mixdrankjes. Dat werden er dus meer dan een paar. Zat als een aap strompel ik naar boven, probeer wat gitaar te spelen, ik kon die fokking snaren niet uit elkaar houden. Dat doe ik dus nooit meer. Maar een of twee goudgele rakkers tegen de zenuwen is niks verkeerd mee.

bobdieleman
2 juli 2004, 17:09
tequila, bier en sigaretten. voor, tijdens en na. klote dat je dan zo weinig verdient uiteindelijk. wel gezellig..

BLOK182
2 juli 2004, 17:35
Ik drink altijd 1, max 2 biertjes voor het spelen, en dan gewoon op het podium een flesje erbij. Heb echt een hekel aan bands die ladderzat gewoon maar wat staan aan te kutten op een podium, vind ik totaal niet professioneel en een beetje loserig staan...

www.vanafvandaag.tk
16 juli 2004, 08:35
Er zit wat mij betreft nogal wat verschil tussen een paar biertjes drinken en ladderzat op het podium staan.

Vaak drinken we (de hele band) voor het optreden een paar biertjes en ook op het podium gaat er nog wel wat door. Overigens laten we ons wel altijd rijden, drank en verkeer gaan minder goed samen als drank en muziek maken.

Pauze doen we vaak niet aan, we spelen gewoon 2.5 a 3 uur achter elkaar. Dan worden er zo nu en dan wat biertjes gebracht, maar verder drink ik tijdens een optreden gemiddeld 3 liter water (2 1.5 liter flessen Spa Blauw), ik verbaas me iedere keer weer dat het zo heet kan worden op een podium. Enige ellende is dat ik zo nu en dan van het podium afspring tijdens een drumsolo om heel hard naar de wc te rennen... mijn blaas houdt het niet altijd :-D

Het wordt anders als je ladderzat op het podium staat, ook al denk je dat je zelf fantastisch staat te spelen en dat de rest van de band (en het publiek) kennelijk geen ritmegevoel heeft, waarschijnlijk sta je gewoon zelf te kloten... (dat is mij ook al eens overgekomen, vroeger, lang lang geleden met mijn eerste schoolbandje)

Nou ja, kortom : Geniet, maar drink met mate(n) ;-)

www.vanafvandaag.tk
16 juli 2004, 08:35
Nou ja, kortom : Geniet, maar drink met mate(n) ;-)

en... zet inderdaad NOOIT je bier op je amp neer! Is bij ons een keer een heel erg kort optreden geworden.. Podium wiebelde een beetje, ik stond wat te springen, bier viel om, loopt zo mijn versterker in..

(les 2: zekering meenemen naar een gig is ook geen overdreven luxe)

ijzerbroot1
19 juli 2004, 16:34
Goh....warr blijft Gerrekat? Beermetal tenslotte.... :lol:

sunday violence
21 juli 2004, 15:08
ik drink altijd vet veel breezers

Svenson
7 augustus 2004, 17:33
Hmm, omdat ik ook moet zingen drink ik voor een optreden over het algemeen geen alcohol, omdat de kwaliteit van je stem er ook door achteruit gaat. Na een optreden haal ik het wel in, mits het volgende optreden minstens 5 dagen later is. De rest van de band drinkt wel, maar mogen van mij ( :) ) niet meer dan 3 biertjes vóór het spelen drinken.

Shaggy
8 augustus 2004, 10:25
ik drink altijd vet veel breezers

:roll:

stewartfan
3 oktober 2004, 20:46
drink meestal 3 baco`s of 3 smirlofs gewoon elke set een drankje moet kunnen toch, verder hou ik t altijd wel binnen de perken. vaak heb ik dat we optredens buiten de provincie hebben en dan zit je toch nog vaak een uur in de bandbus dus dan moet je geen kots taferelen hebben want geloof me dat kost punten zeker in mijn band hahahah
maar heb nog nooit dronken op het podium gestaan

Neals
6 oktober 2004, 23:13
Zelf drink ik 2/3 biertjes voor een optreden, daarna hou ik de tel doorgaans niet bij.

Meestal weet ik ook meer van de show zelf dan wat er na gebeurt.

Een keer echt strontjeladderzat op het podium gestaan, we hadden een dikke lol, flink wat bier naar binnengewerkt! De kroegbaas vond het een wonder dat we nog het podium opkwamen, geweldige ervaring, dat zeker, maar voor een show waar entree word geven zou ik het niet doen.[/i]

Neals
6 oktober 2004, 23:14
Zelf drink ik 2/3 biertjes voor een optreden, daarna hou ik de tel doorgaans niet bij.

Meestal weet ik ook meer van de show zelf dan wat er na gebeurt.

Een keer echt strontjeladderzat op het podium gestaan, we hadden een dikke lol, flink wat bier naar binnengewerkt! De kroegbaas vond het een wonder dat we nog het podium opkwamen, geweldige ervaring, dat zeker, maar voor een show waar entree word geven zou ik het niet doen.[/i]

dejohan
13 oktober 2004, 10:02
Van Guided By Voices wordt gezegd dat ze meester zijn in het bereiken van de ideale mate van dronkenschap voordat ze op het podium gaan.

Ik drink zo'n 2-3 biertjes, om te relaxen.

1 ding weet ik wel zeker: weed maakt je ritmegevoel kapot. Als je Reggea of trage blues ofzo speelt maakt het niet veel uit of je stoned bent, maar als je iets strak speelt kan je het vergeten. Probleem is dat je het zelf vaak niet doorhebt, dat je denkt dat je geweldig staat te spelen, maar ik heb genoeg met stonede muzikanten samengewerkt om te weten dat je er serieus naast gaat zitten spelen.
Ik blow dus nooit voor een optreden. Ook omdat ik er soms zenuwachtig van word, ga zitten piekeren op het podium, ik ga dan letten op hoe ik op het podium sta en of ik wel cool speel enzo: niet ech goed voor je concentratie.

guitardude
13 oktober 2004, 17:16
1-2 biertjes of 3 moet nog wel kunnen jah om gewoon beetje relaxt te zijn. Lijkt mij ook wel handig als je zenuwachtig bent. :)

Van Dattum
26 november 2004, 23:48
Van te voren 1 of 2 tapjes om de zenuwen wat tot bedaren te brengen. Meestal is er op het podium geen tijd om te drinken. Na verloop van tijd staat er bij ons dan ook een hele batterij verschraalde pilzen op de vloer... Tussen de sets door een biertje/colaatje om het zweet aan te vullen. Na het opruimen nog ff een paar achteroverslaan, maarja, je moet ook nog naar huis....

Neals
28 november 2004, 23:17
Blowende muzikanten gaan bij mij standaard van de monitor

headbang
29 november 2004, 17:05
toen wij op tournee waren met spider crew was de bassist op een optreden in hamme zo zat van de duvel dat we zijn basversterker uitgezet hebben en hem laten playbacken hebben en een 2de gitarist de ritmesectie heeft overgepakt :D (btw een oosterse oostenrijker komt nooit goed met duvel en dat was al een vervanger van de vorige bassist)

Azrael
29 november 2004, 17:37
Nog nooit live opgetreden.....zit helaas niet in een band......

dejohan
29 november 2004, 17:39
Blowende muzikanten gaan bij mij standaard van de monitor

Dat is nu eens een goeie aanpak. Ik heb niks tegen blowen, doe het zelf ook, maar een stonede muzikant gaat zo rommelig spelen, dat is een hel. En ze beseffen het vaak zelf niet.

pimmetje
29 november 2004, 18:47
Blowen is idd kut. Bij het slordig spelen komt ook dat de communicatie bij blowen nog veel sneller achteruit holt dan bij zuipen... stonede muzikanten zijn vaak echt van die eilandjes binnen de band.

Svenson
5 december 2004, 13:46
ik drink altijd vet veel breezers

Hmm, en lukken die covers van Boy George & The Culture Club dan nog??

Breezers... :-?

Neals
16 februari 2005, 23:48
Blowende muzikanten gaan bij mij standaard van de monitor

Dat is nu eens een goeie aanpak. Ik heb niks tegen blowen, doe het zelf ook, maar een stonede muzikant gaat zo rommelig spelen, dat is een hel. En ze beseffen het vaak zelf niet.

En als het een stoned gitarist is valt het nog mee, maar als we het over een stonede bassist hebben, dan wordt het anders

Dionysius de Areopagiet
28 februari 2005, 21:57
Ben indertijd als puber zelf met een groepje begonnen om een excuus te hebben om pinten te kunnen gaan drinken, nu gaat het er wel wat serieuzer aan toe maar het blijft uiteindelijk voor de lol.
Heb met dat vroegere groepje verschillende keren strontzat op het podium gestaan maar geheel in the spirit of rock & roll interesseerde ons dat niks, we speelden immers voor gratis drank 8-)

Nu bezig met twee serieuzere groepjes maar tijdens de repetitie wordt er gewoon naar hartelust gedronken en als we gaan optreden idem dito.
Als je repeteert met drank ben je toch niet meer anders gewoon...

Roy K.
2 maart 2005, 16:28
Done!

pimmetje
2 maart 2005, 16:56
Kolere... iemand op 't forum die misschien wel aangeschoten met de negen engelenkoren mee-blèrt :D.

Dionysius de Areopagiet
2 maart 2005, 18:57
Kolere... iemand op 't forum die misschien wel aangeschoten met de negen engelenkoren mee-blèrt :D.

Hey, er bestaan blijkbaar nog mensen wier wereld niet groter is dan hun gitaar, hun café en het middeleeuwse geestesleven :o :-D

vinni
11 april 2005, 16:06
Toch maar effe reageren...al is het laat.

Als ik zo alle reacties lees....
"Godomme zeg.....wat een brave koorknaapjes allemaal"

Enne...."Sex, drugs & Rock'n roll"......nou niet dus.....

Ik heb jaren in een allround band gezeten....keurig op tijd, nummers die iedereen aanspreken...eindigen met "You never walk alone"
Daar was ik zo zat van. IK SPEEL VOOR MIJN PLEZIER!!!!!

Nu zit ik in een rockband. We zuipen ons echt niet altijd te pletter. Maar als er iemand zin in bier heeft of wat anders.....moet die gewoon doen.
Je leeft maar één keer en ik zit voor mn lol in die band.

Zo zette ik een keer een nummer in....."Waar blijft de bassist nou?"
Nergens te bekennen.....die was ergens in de zaal met de dames...
Oorzaak....het bier was erg lekker die avond.

Mag je zeggen "Da's niet goed voor je reputatie".....
Valt wel mee.....publiek merkt het meestal niet eens...en als er iets
gebeurd...."Ach ...het zijn muzikanten".....vaak zijn ze zelf jaloers dat zij niet de muzikant kunnen uithangen.

Vinni

Hempo
12 april 2005, 14:07
aparte maar leuke mening:D

Thom TK
12 april 2005, 14:46
Ja ik kan me wel enigszins vinden in de mening van Vinni.

Voor een optreden drink ik gewoon stuk of 3 bier, ik heb er geen last van tijdens het optreden.
Anyway, alcohol kan ook goed zijn: je hebt minder last van zenuwen (al heb ik dat sowieso niet), en je performance wordt vaak wat minder stijf.

Wicked Willy
12 april 2005, 20:46
2 biertjes en ik raak geen noot meer, niet echt rock 'n roll maar het is niet anders........bier dus alleen na het optreden.

Firebird
13 april 2005, 14:42
haha...wat een mooie verjalen allemaal weer!!

Meestal drink ik 1 of 2 biertjes voor het optreden, en verder tijdens de set zet ik 4 biertjes neer en die gaan meestal ook wel op.

Heb wel een keer een optreden in Waganingen gehad, waarbij we 4 uur moesten wachten omdat de zaal nog helemaal leeg was (was op de finale-avond van Idols - leve onze manager! -). Wij dus onwijs aan de zuip en om half 1 stonden een handjevol mensen in de zaal. Wij het podium op waggelen en toch best nog wel een behoorlijke set neergezet. Alleen tijdens een nummer ipv de reverb het volume helemaal op 10 gedraaid. Das ff schrikken!!

Was op zich geen slechte ervaring, maar ik doe het voortaan toch maar ff wat rustigere aan :D

vinni
26 april 2005, 16:15
Heb wel een keer een optreden in Waganingen gehad, waarbij we 4 uur moesten wachten omdat de zaal nog helemaal leeg was (was op de finale-avond van Idols - leve onze manager! -).


Hee....Dat was op 1 mei 2004!
Toen stond ik ook voor een lege zaal!!!! :-( :-(

Vinni

vulvasonic
1 mei 2005, 23:06
Vroegah......... (o mijn God! :roll: ), er zijn momenten geweest in mijn leven dat ik me helemaal het schompes zoop voor, maar vooral tijdens een optreden. Nu niet meer. Ik stond vlak naast de bar te spelen en de barman bleef mijn whiskeyglas maar bijvullen. De toegift hebben we moeten afblazen. Ik had enige momenten daarvoor mijn gitaar door de benen van de bassist geragd en alle stemmechaniekjes stonden daardoor keurig in een rij waardoor de hele gitaar ontstemd was. En ik kreeg het niet meer voor elkaar de gitaar te stemmen. Sterker, ik was eigenlijk helemaal nergens meer toe in staat.
Ik heb me toen voorgenomen dat als me dat NOG een keer zou overkomen....

Volgende optreden was het weer raak. En toen heb ik maar besloten me te beperken tot twee of drie bier voor en twee of drie bier tijdens het optreden. En dat werkt wel goed.