PDA

View Full Version : versterker voor rock/metal



THW
20 mei 2004, 18:41
Ik zoek een versterker voor rock/metal

vereiste:
-Goeie overdrive :roll:
-Aparte regeling voor clean en overdrive
-Moet 50w zijn
-Moet niet duurder zijn dan 500E
-Mag 2e hands zijn (als je met marktplaats of gitaarmarkt advertenties aan komt zetten moet het wel in N-Holland zijn)
-Mag eventueel buizenamp zijn maar is geen vereiste

Alvast bedankt

Mitch
20 mei 2004, 19:03
Apart clean en overdrive en onder de 500E....beperkte keuze.
Ik denk aan Laney, Hughes and Kettner en Peavey.

Moeilijke prijsklasse hoor. Qua buizen is er niet veel soeps eerlijk gezegd.

BartL
20 mei 2004, 20:33
...pfff, waarom 50 watt?
Als je dat nou al eens met 30 verlaagd, heb je een leuke buizencombo. Bijvorbeeld een Marshall DSL401 (40 watt).

Dus: Koop (imo) liever een buizenamp van 20 watt, dan een transistoramp van 50 watt.

josh.vandenberg
20 mei 2004, 20:45
50 watt high gain dual reverb

Mitch
20 mei 2004, 21:28
Als je echt clean wil heb je weinig aan 20W, gaat al gauw in oversturing.

JCM SL-X kost meer dan zijn budget toelaat.

doncker
20 mei 2004, 22:50
een jcm 900 niet , als je een beetje zoekt heb je er zo een.

josh.vandenberg
20 mei 2004, 22:57
voor 500, lukt makkelijk.

aanbod genoeg.Ik zag er aatst nog een voor 300.

slx heeft geen clean geluid,.Maar is erg goed voor rock geluiden

BartL
21 mei 2004, 00:40
Als je echt clean wil heb je weinig aan 20W, gaat al gauw in oversturing.
Maar daar vroeg hij toch niet om? :) Dus kan makkelijk, een 20-watter...kan ie ook lekker ver open. Alhoewel...master op 5/10 = bijna doof :o

THW
21 mei 2004, 08:59
ik heb al een 20w en daar kan ik hoeveel combinaties ik maak niet bij een goed geluid komen
Ik heb zelf nog gekeken op internet en deze Marshall lijkt me wel wat:
Marshall MG50DFX:
http://www.marshallamps.com/images/products/mg/images/mg50dfxunit.jpg
http://www.marshallamps.com/images/products/mg/images/mg50dfxfrontpanellarge.jpg

En de Session Sessionette 75
http://www.gitaarnet.nl/photos/35/6109.jpg

Lijkt me allebij wel wat
Maar is het wel goed voor rock/metal

andoni
21 mei 2004, 09:32
Die Sessionette ken ik niet, maar neem alsjeblief geen Marshaal uit de MG-reeks :o

Voor een (niet erg goede) transistorbak betaal je dan immers veel te veel.

Ik zou als ik jouw was een JCM800 (= vette rock crunch) of 900 (= wat dunner geluid, maar tonnen gain) 2e hands proberen op de kop te tikken.
En je mag ook niet de modeling amps vergeten (hoewel ik nu waarschijnlijk heel het forum op mijn dak krijg :razz: ). Een Line6 Flextone durft ook wel eens 2e hands voor 500€ te vinden zijn, en kan zeker door goede speakers erg goed klinken imo.

BartL
21 mei 2004, 10:50
ik heb al een 20w en daar kan ik hoeveel combinaties ik maak niet bij een goed geluid komen
Maar je hebt vast geen 20 watt buizen... :roll:
Ga nou gewoon eens zo een buizenamp van 20 watt ofzo testen (niet meteen voor het kopen, maar om informatie in te winnen)

AART
21 mei 2004, 12:16
Die Sessionette ken ik niet, maar neem alsjeblief geen Marshaal uit de MG-reeks :o

Voor een (niet erg goede) transistorbak betaal je dan immers veel te veel.

Ik zou als ik jouw was een JCM800 (= vette rock crunch) of 900 (= wat dunner geluid, maar tonnen gain) 2e hands proberen op de kop te tikken.
En je mag ook niet de modeling amps vergeten (hoewel ik nu waarschijnlijk heel het forum op mijn dak krijg :razz: ). Een Line6 Flextone durft ook wel eens 2e hands voor 500€ te vinden zijn, en kan zeker door goede speakers erg goed klinken imo.


Kan je uit een jcm 800 wel een soort van zware gain(geen deathmetal ofzo, maar iets richting punk) krijgen?

THW
21 mei 2004, 15:08
Als ik deze adviesen kijk kom ik hier op uit:
http://www.marshallamps.com/images/products/dsl/images/dsl201unit.jpg
Is deze goed? (nee ik heb geen verstand van amps :roll: )

IndiepoprockJesse
21 mei 2004, 15:21
ja die is goed.. heb zelf ook een dsl.. maar dan de 40 watter.. als je wilt rocken zou ik voor de 401 gaan, maar goed.. als je budget er niet is dan de 201

maar het mooie hieraan is dus 3 channels.. de 1ste OD is goed voor rock en de 2e OD is een booster en kan je dus meer metal mee spelen..

Jesse//

andoni
21 mei 2004, 17:10
Als je van een moderne punk sound houdt met vaal saturation en low end moet je met pedaaltjes werken voor die DSL201. Of je moest een gitaar met enorme output hebben (bvb EMG 81 pu's). Je moet geen high gain verwachten van doe DSL201 en DSl401, wel een lekker aangename rock crunch, dus voor zeg maar de klassieke punk sound zal je niet veel beters vinden. Persoonlijk zou ik dan toch voor een JCM800 gaan indien je voor een vettige, bruine crunch wilt gaan. Voor de high gain toestanden zou ik iets anders zoeken of je moest van pedaaltjes houden.

BartL
21 mei 2004, 18:14
Als je van een moderne punk sound houdt met vaal saturation en low end moet je met pedaaltjes werken voor die DSL201. Of je moest een gitaar met enorme output hebben (bvb EMG 81 pu's). Je moet geen high gain verwachten van doe DSL201.
HAHAHAHAHAHA!!

Metal up your ass :evil: :-D

Je moest eens weten. Ik heb hem (de dsl201) nu een jaar...en ben er erg tevreden over. 20 wattjes...ik treed er ook mee op. :) Bij een lekkere rock-sound staat de gain op 3/10

Edit: thajan, weer de fuck ligt Ilpendam? Je mag hem wel eens proberen, maar is misschien een beetje uit de buurt. De kans dat je een dsl201 tegen het lijf loopt is trouwens erg klein.

Mitch
21 mei 2004, 18:29
Als hert niet per se buizen hoeft te zijn (lees het nu pas, sorry) is de Marshall AVT50 een goede optie. Klinkt stukken beter dan de MG reeks en kan behoorlijk hard. Prikt zéér goed door de mix heen je kan 'm, voor een hybride versterker, belachelijk goed inregelen qua gain op het cleane kanaal. Je kan 'm echt instellen dat -ie net opbreekt bij hard aanslaan, net echt !

jw009
21 mei 2004, 19:43
peavey bandit !!

ewoud
24 mei 2004, 12:22
ik zelf speel op een valvestate 65 watt, maar met een metal zone pedaal ervoor, deze versterker heb ik voor 300 euro gekocht(zei tegen de verkoper dat ie kon opzouten met zn 375 :lol: :razz: ) en ben er tevreden over, is niet geheel buizen, de eindtrap is transistor. maar als je de gain van de metalzone vergelijkt met die vand e versterker zelf :???: dan blijft er niks van over. maar hij kan goed hard(heb hem nog nooit over de helft gedraait)


maar wat vinden jullie eigenlijk een echt super high gain versterker?? zonder beperking in buget(jah wil nu wel eens weten wat goed is) is dat dan die jsx :-? of supreme xl(geen buizen :-( ) van peavey , of een jcm900 van marshall, of ga je dan richting de dual en triple rectifier??