PDA

View Full Version : No one knows, live



Hempo
20 mei 2004, 16:47
Live opname van een optreden van ons. Het nr. van queens of the stoneage.

http://home.tiscali.nl/~flattyres/live_no_one_knows.mp3

slayurrr
20 mei 2004, 17:00
Klinkt vet hoor 8-) ... Ik vind alleen de zang wat minder, maar voor de rest klink het goed.

Stitch
20 mei 2004, 17:11
Klinkt goed maar wel een beetje slapjes! Die drummer hoort lekker te hakken, maar dit is veel te netjes. En de zangeres (zal een schat van een meid zijn hoor...) zingt alsof ze erbij staat van, tja ik doe het niet graag maar het moet nou eenmaal. Mag wel wat meer overtuiging in! Voor de rest klinkt het goed samen!


Rich

spanky_franky
21 mei 2004, 11:15
het is veeel te braaf gespeeld.. idd moeten de drums veel harder. en de zang is ook niet echt overtuigend, ze is duidelijk de zwakste schakel in de band als ik dat zo hoor... Verder goed gedaan hoor! het is zeker geen makkelijk nummer

kokteejl
21 mei 2004, 14:07
ow ow ow zalig!
Kvind de zang eigelijk juist goed, is iets wat anders, meer soul-achtig...
In wat stem je je gitaar? Want bij mij klinkt dat riffje in het begin (niet die strums in het begin) wat soft en fijn, niet zo rauw

Static-M
21 mei 2004, 14:13
QOTSA stemt in C... Vind trs het geheel inderdaad veeeeel te braaf. En jammer dat je de "normale" solo niet speelt, maar voor het orkeststuk gaat... Ach who am I anyway...

Hempo
21 mei 2004, 14:23
Iedereen bedankt voor de reacties.
De 'agressie' die mist, en de zang die wat minder schijnt te zijn komt denk ik door de kwaliteit van de opnames. Het is opgenomen bij een simpel lokaal radiostation > niet de beste mics, en de drums zijn ook niet uiterst professioneel opgenomen.

Het orgineel van dit nr. stemt die kerel van QOTS z'n gitaar in C geloof ik, dus alle snaren 3,5 toon lager o.i.d. en dan speelt ie m zegmaar in de e-mineur (7e positie) in normale stemming, wat dus een Cmineur is in zijn stemming.

Dat rifje in t begin spelen we met 2 gitaren (Mr. Bluesbreaker op forum en ik). Hij heeft er wat meer 'scheur' op staan dan ik, ik speel met een randje. Dat maakt het geluid zo, niks bijzonders verder.

Bedankt iig voor alle reacties. En we gaan waarschijnlijk in de zomervakantie iets opnemen met fatsoenlijke geluidskwaliteit.

kokteejl
21 mei 2004, 14:51
weet best wel dat ie in C speelt hoor ;) ik speel dat nummer gewoon in E...

Static-M
21 mei 2004, 16:52
C is btw twee hele tonen omlaag. 3,5??? :???: :lol:

Hempo
21 mei 2004, 17:05
eh
ho, ik rekende andersom juist :D dan klopt het nog niet. maar inderdaad 2 tonen omlaag is het ja

BLOK182
21 mei 2004, 18:45
Netjes, zeker, klinkt goed, maar zoals iedereen al zei: SOUND LIKE YOU GOT A PAIR!! om maar ff uit full metal jacket te quoten :D

amon
21 mei 2004, 23:39
ik vind het (mijn mening) qua geluid/pit/beuk niks.

de stem is echt veel te lief en de drums komen niet goed door. instrumenten staan sowieso te zacht naar mijn mening.

maja, je zei al dat dat aan de opnames liggen....



WEL goed samenspel!

poepsnaar
21 mei 2004, 23:56
t einde is leuk

poepsnaar
22 mei 2004, 01:12
die solo op de gitaar tijdens de bass(solo) lijkt een beetje op dream theater metropolis stukje 8)

dejohan
25 mei 2004, 12:04
Qua samenspel en zang enzo vind ik het een heel goeie cover. Alleen zou ik at meer overdrive op de ritmegitaar zetten.

Bleak
25 mei 2004, 12:35
ik vind het, als je het vergelijkt met het origineel, erg soft, maar jullie versie is veel rustiger en daarom totaal anders! ik vind het eerlijk gezegd wel wat hebben zo! de zangeres heeft een mooie stem!

KEEP THE SOUL ALIVE :cool:

Bouke
27 mei 2004, 11:57
Hey Hempo,

Klinkt aardig, lekker gespeeld, wederom niet weg van de zang (komt ook omdat ik (verreweg de meeste) zangeressen niet interessant vindt qua stem. Helaas dus... Ik hou van power voices of in ieder geval een stem(geluid/performance) die me iets doet en dat gebeurt me bij veel zangeressen niet. Ze zingt niet slecht, maar meer ook niet. Misschien komt het nog. Uit de diverse recensies lees ik dat ze erg enthousiast is en een leuke podiumuitstraling heeft. Ook hee belangrijk, zeker als je veel live speelt.

Het nummer is te gek en via een andere thread op dit forum kwam ik bij een bootlegversie van dit nummer. Super gaaf. Ik zag ze op TV bij PinkPop vorig jaar en dat nummer was denk ik het mooiste van PinkPop...

Succes en groets uut Ass'n

Bouke

Edit:
1. Nog even een andere manier om bovenstaande te omschrijven: ik denk dat ze meer een live-zangeres is dan dat je haar moet opnemen :D

2. Als ik deze opname voor mezelf probeer te vertalen naar een liveversie en als ik dan voor het podium zou staan, denk ik dat ik het eigenlijk best wel mooi zou vinden. Ik moet toch maar eens bij jullie komen kijken.

Hempo
27 mei 2004, 15:27
tnx voor je uitgebreide post, heb eem prive-bericht gestuurd

Stratman70
27 mei 2004, 16:00
Tja, het meeste is al gezegd, ik vind m wel gaaf eigenlijk. Ik mis inderdaad wat overtuiging, met name bij de zang. Maar al met al helemaal niet verkeerd. Ik moet wel zeggen dat het nummer me vaag bekend voorkwam, maar dat ik niet kan oordelen of ie ook echt veel vetter ofzo moest. ik vond het wel prima zo.

Blijepanda
31 mei 2004, 21:43
Het is wel goed gespeeld, maar het 'rockt' niet echt; de drums beuken inderdaad te weinig, en de gitaren klinken te soft . De zangeres zingt op zich wel aardig, maar ze overtuigd hier niet echt.

harrie-beton
1 juni 2004, 09:03
he deze hebben wij ook opgenomen omdat een bruidspaar deze wou horen... normaal spelen wij weinig covers.

http://home.planet.nl/~stee0036/gitaarnet/besidesthat-no-one-knows.mp3

3,9 mb.

ik ben benieuwd.

Opname specs:
eh, de gitaar is dus de PODxt. Drums 3 microfoons. 1 kick en 2 links rechts overhead (condensator). Bas rechttreeks + compressie en zang sm56.

oh,ja HIJ IS TE IETS SNEL GESPEELD :-D

foto's op
http://home.planet.nl/~stee0036/gitaarnet/index.html

hb

Hempo
3 juni 2004, 19:22
heb m inmiddels gehoord jah

Kjiratsiekoedel
3 juni 2004, 20:07
hmmm, de 2e versie is wat uhm.... anders

volgens mij ook lager/meer bas. en de zang is wat vaag/geknepen/te weinig adem/gesproken

de triolen zijn geen triolen!!!

hij is wel wat grover/dark/evil (komt denk ik doordat hij lager is)