PDA

View Full Version : element wisselen?



Iced Dragon
20 mei 2004, 13:37
hallo


M'n dinky bestaat uit een volledig esdoorn body waar oorspronkelijk een Bill Lawrence XL500 (of omgekeerd..) in zat. Die klonk te schel en heb er een SD Distortion ingestoken, opmerkelijk verschil maar toch nog niet wat ik in gedachten had (klinkt nog niet vol genoeg). in mijn RR1 heb ik een Custom gestoken die daar goed in past.
Zou'k nu die distortion vervangen door een Custom of zou ik 's een Invader proberen, die meer bas heeft en misschien beter het esdoorn compenseert ? Andere suggesties? Liefst SD's...
De gitaar dient voornamelijk voor shred/metal

Mitch
20 mei 2004, 14:30
In zijn algemeenheid kan ik hier twee dingen over zeggen.
Dat volledig esdoorn niet de meest geschikte houtsoort is voor een vol, laag geluid, maar dat had je zelf ook al verzonnen.
Ten tweede: het probleem met high output elementen is dat er verhoudingsgewijs steeds meer mid in komt (en dus scheller kan gaan klinken). Je zou dus kunnen gaan kijken naar iets lagere output. Een Custom zal dus waarschijnlijk beter uitkomen dan een Distortion.

Hoe dan ook, afgezien van houtsoort en pickup hangt, afgezien van de amp zelf, veel af van de speakers (type en hoeveelheid). Zéér de moeite waard om je daar verder in te verdiepen voor je elementen blijft wisselen.

Succes.

Iced Dragon
20 mei 2004, 15:13
versterker is Engl 530, 8008 eindtrap
cab = engl 4x12" met vintage 30 luidsprekers

Mitch
20 mei 2004, 15:35
Engl 4X12 zou niet te schel hoeven zijn :)

Schrap punt twee, maar punt één blijft wel: volledig esdoorn is niet de meest geschikte houtsoort voor zwaar beukwerk. Mijn advies: zoek de pickup met meeste bas zonder de hoogste output.
Die RR klinkt wel naar je zin ? Welk hout is -ie van ?

Anders Destium
20 mei 2004, 16:20
Een Tonezone van Dimarzio heeft erg veel laag, misschien is dat een optie?

Iced Dragon
20 mei 2004, 17:00
normaalgezien poplar ('98 ) :roll:

Dimarzio schrikt me wat af. vooroordelen waarschijnlijk. ze lijken me zo artificieel. :-?

Anders Destium
20 mei 2004, 17:06
Ben je niet in de war met EMG's :wink: Dat artificiele is iets wat ik absoluut niet herken, dimarzio maakt ontzettend veel verschillende elementen, kijk maar op hun site of er wat bijzit! Ik heb er erg goede ervaringen mee over het algemeen.

www.dimarzio.com

daron_kurt
20 mei 2004, 19:09
Iced Dragon, chek je inbox van PM's ff...