PDA

View Full Version : Fabrikantenaanpassingen van speakers, wie merkt het?



Al
20 mei 2004, 13:09
Is iemand misschien opgevallen of bepaalde modellen speakers tussentijds gewijzigd worden? De fabrikanten hoor je daar niet over.

Al

SteavisSmokin
20 mei 2004, 14:26
Ik heb wel wat verschillen gemerkt tussen de Eminence 'blueframe' P10R, oudere die ik had hadden een iets andere magneet en een meer metallic kleur dan nieuwere modellen.

Al
22 mei 2004, 02:44
Ik heb wel wat verschillen gemerkt tussen de Eminence 'blueframe' P10R, oudere die ik had hadden een iets andere magneet en een meer metallic kleur dan nieuwere modellen.

Ha Steven, zat er qua sound verschil in?

Al

SteavisSmokin
26 mei 2004, 12:49
hey al, dat moet je aan john vragen want die heeft ze nu. Ik heb ze nooit side-by-side getest.

Vanwaar jouw vraag eigenlijk hierover?

Al
27 mei 2004, 16:45
hey al, dat moet je aan john vragen want die heeft ze nu. Ik heb ze nooit side-by-side getest.

Gevraagd, minimaal volumeverschil, kan ook exemplarisch zijn, zelfrde karakter.

[quote="SteavisSmokin Vanwaar jouw vraag eigenlijk hierover? [/quote]V

Ik merk aanzienlijke verschillen en het verbaast me dat er niks over te vinden valt, die info moet dus uit 'het veld' komen.

Ik heb gemerkt dat Jensen (RI) andere conussen gebruikt voor de P10R en de volgens mij ook de C10Q. Ze zijn nu dikker en steveiger. Een verbetering. De R blijft wel een speaker die op volume 'out of control' gaat. Ik heb een nieuwe P10Q gestest die veel beter is. Heeft een smooth cone. Speaker blijft op volume compact klinken en handelt distortion ok. Momenteel de beste Jensen denk ik.

Ik weet ook dat Weber en Celestion constant aan het aanpassen zijn. De oude Weber P12B waren nogal donker. De Celsestion Blue is na het begin ook aangepast. Weber heeft daar wel eens wat over geschreven maar dat ben ik kwijt. Ook heb ik het idee dat de Celerstion V30 wat opgeknapt is en minder pin heeft. Wat beter voor open back nu. De Classic 80's van nu zijn mooier dan de oudere die wat vlak zijn. G12H lijkt minder. (zomaar wat observaties)

Al