PDA

View Full Version : g- major in m'n rack, en nu?



rennarutsu
20 mei 2004, 12:49
hoi allemaal. Nu eens geen vraagje over een footcontroller, maar over hoe dit ding verstandig te gebruiken :(

Ik ben een beetje bang voor overkill met als gevolg dat ik alleen wat lichte reverb gebruik. Maar er moet toch meer te halen zijn. wat doen jullie er zoal mee? gebruikers adviezen graag!

Jimi Hendrix
20 mei 2004, 12:57
Hmm, ik gebruik juist de reverb bijna niet... :roll:
Wel vaak delay en chorus (icm clean versterkergeluid)... experimenteer!
Wat voor geluiden zou je willen horen?

rennarutsu
20 mei 2004, 13:25
Ik speel in een rock cover band. Een mooi clean geluid kom ik wel uit... Ik vind het lastiger om een zwaar overstuurd signaal net dat beetje xtra te geven. Tips voor solo geluiden en bijvoorbeeld de intro van eddie's ain't talkin bout love??

Jimi Hendrix
20 mei 2004, 13:28
delay in 8sten mee laten lopen, en Eddie gebruikt daar de beruchte MXR flanger, probeer de classic flanger in de gmajor. Hoewel flanging en phasing niet de sterkste punten zijn van de gmajor en Eddie het pedaaltje voor de versterker gebruikt (dus niet in de loop).

skabouter
21 mei 2004, 17:31
je koopt toch een G-major voor de FX`s ? gebruik ze dan ook ! als het maar geen brei word, wees subtiel en nauwkeurig ! geen enorme reverbs ofzo, en overheesende delays van 10 minuten met 100% feedback :D
hou het netjes, beschaaft en gaaf ! verbaas de mensen !

ieme
24 mei 2004, 12:29
probeer voor de overstuurde sound eens preset met de naam SUBTILE LEAD FX'S ofzo...