PDA

View Full Version : Stillus - Believe (blues-rock)



ReinoutV
20 mei 2004, 12:34
Een tijdje geleden hebben we bij Twente FM in de radiostudio een sessie van 2 uur gedaan, zo'n 10 nummers gespeeld en opgenomen. Dit is een van de eigen nummers (een paar andere zijn op de site, onder media te downloaden). Gebaseerd op enkele riffs van mij, met ieder bandlid zijn eigen bijdrage. Wat vinden jullie ervan?

http://www.stillus.nl/demo/believe_total.mp3

spanky_franky
20 mei 2004, 13:18
cool! doet me een beetje aan jimi hendrix/led zeppelin denken

Stratman70
20 mei 2004, 13:39
Dit klinkt erg goed zeg! Mij doet het ook aan "iets ouds" denken, maar dan namelijk BBC opnames van Deep Purple in '69/'70. het heeft een beetje hetzelfde sfeertje.

maar goed... het nummer zelf:
Ik vind het een gave riff. het nummer is goed uitgevoerd, alleen wordt het op een gegeven moment ietsje te langdradig naar mijn zin. De gitaarsolo komt wat onzeker bij me over.

Al met al een goed stukje muziek.

Hempo
20 mei 2004, 15:03
Ja klinkt wel cool.
die toetsenpartij is erg cool, maar het geheel is wel wat druk zo nu en dan. Kan ook komen door de geluidskwaliteit. Maar wel d00p.

Neem es iets op in een 'echte' studio, ben benieuwd.

Bouke
20 mei 2004, 23:23
Hey Reinout,

Klinkt lekker man! Zanger zingt hier en daar een beetje geknepen of zo maar verder doet 'ie leuke kopstemdingetjes. Op de een of andere manier klinkt 'ie wat jong. Geeft verder niets hoor, maar was wat me als eerste opviel. Totaal klinkt goed, leuk gitaar geluid en goed gespeeld, mooie toetsjes en vette drums.

Cool!

Bouke

Mr.Bluesbreaker
21 mei 2004, 12:53
Leuk stuk muziek, absoluut. Ik denk dat het een beetje druk klinkt mede doordat er een flinke lading galm over alles heen zit als ik het goed hoor, grote ruimte oid? Complimenten verder!

Hempo
21 mei 2004, 16:00
Ik luister m nog es, en ik moet zeggen: vet :)
Maar, ik vind het gitaargeluid wel lekker, wat voor amp wordt er gebruikt?

ReinoutV
24 mei 2004, 19:39
Dank voor alle reacties!

De drukte komt (deels) door de ongelofelijke bak galm die ze er overheen hebben gegooid. We stonden zelf in een piepkleine ruimte, dus daar heeft het niet aan gelegen :). T was in een radio-studio: plat-compressen, bak galm, klaar. Vinden zij. Van de zomer gaan we een of twee nummers echt goed opnemen. Niet in een professionele studio, maar wel met iemand die er verstand van heeft (student Music Technology in Enschede).

De gitaarversterker daar is een (tadaam): Line 6 DuoVerb. Het orgel wordt daar nog op een Yamaha keyboard gespeeld, maar de toetsenist is van plan een hammond-module te kopen. Moet ook een vooruitgang zijn :). Onze zanger is druk met lessen bezig, dus ook daar wordt aan gewerkt.

We gaan het nummer nog veranderen. Onder andere komt er een (iets) ander schema onder de solo te liggen, die ik dan ook beter uit wil zoeken. Misschien dat dat de langdradigheid doorbreekt.

En verder: laat de reacties maar komen!

Stitch
24 mei 2004, 21:22
kvind et gewoon vet!

Bouke
25 mei 2004, 09:17
Hey Reinout,

Zo'n Hammond module is idd best wel oke. Onze Hammondist heeft er ook een, een XM-1. Da's een los hoofdkastje met een apart drawbar kastje. Hij heeft ze aan elkaar getaped en zet ze gewoon op z'n stage piano. Daarmee stuurt hij de Hammond ook aan. Enige nadeel is dat die piano aanslaggevoelig is en een echte Hammond niet. Is dus even wennen en omschakelen, maar 't klinkt erg goed. Aanrader dus.

Groets,

Bouke