PDA

View Full Version : hondo II gekocht.



wietse
20 mei 2004, 12:16
en nu zullen jullie wel allemaal gaan lachen want hondo is toch troep?
dacht ik ook altijd maar deze dus niet ,eind jaren 70 begin jaren 80 toen maakte hondo best wel goede gitaren daarna is het berg afwaarts gegaan met dat merk.
dit is een double cutaway model , set neck (lijkt een neck through maar dat is het dus niet) met een erg lage hiel , string through.
en het beste , 2 dimarzio's die splitsbaar zijn via een schakelaartje bij de knoppen .
en niks multiplex , body bestaat 2 goede stukken hout , en ligt ook nog lekker tegen je lijf doordat hij net als een fender aan de achterkant zo'n afschuining heeft.
en dit alles voor 50 euro zijn de dimarzio's alleen al meer dan waard.
hij heeft wat kleine lak beschadigingen en de drie standen schakelaar is de knop van afgebroken.
de finish is wel ongewoon niet glimmend glad maar lijkt of het hout gebeitst is , het hout is ook wat ruw de nerven kan je duidelijk zien zitten.
net een oude eiken tafel.
foto's op webshots
ook foto's van de harmony die voorlopig klaar is , heb alleen een andere humbucker nodig zit nu 1 high output en 1 low output in , dat is dus niet echt geslaagd.
dus als er iemand nog iets heeft liggen en die komt op de meeting ik hou me warm aanbevolen.

Mitch
20 mei 2004, 12:27
Goeie score hoor ! Lijkt overigens sprekend op de Yamaha bas van een kennis van me.

birt
20 mei 2004, 12:29
50 euro?? :o

wietse
20 mei 2004, 12:41
50 euro?? :o
ja er staat hondo op dat brengt de waarde nogal omlaag door de slechte naam van dat merk.
hij vroeg eerst 70 maar later liep ik nog een keer langs en mocht hem voor 50 hebben.
heb hem dus toen maar meegenomen.

soup
20 mei 2004, 12:52
WOW ik vind hem er best wel mooi uitzien

gerrekat
20 mei 2004, 13:07
alleen de elementen zijn al meer dan € 50 LOL cheers!

wietse
20 mei 2004, 13:47
alleen de elementen zijn al meer dan € 50 LOL cheers!
en scheuren dat die doen , net effe er op geramd met de distortion lekker open.
een echt scheurijzer dit ding en een enorme sustain deze cheapo verbaast me echt.
wonderlijk eigenlijk dat ze in zulke low budget gitaren dimarzio's stopten , zelfs in hun multiplex modellen stopten ze die er in.
dit is dus weer een echte treffer zoiets , meestal ga ik met een boog om een hondo heen.
maar de constructie van dit ding(en de erg lage prijs) overtuigden me toch ,dit is een hondo waar je je niet voor hoeft te schamen. :-D

kokteejl
20 mei 2004, 17:48
wooww nice...alleen de body al (en die strepen vind ik sweet 8-) )

wietse
20 mei 2004, 20:23
toch effe de pickups er uit gepakt dacht dat het dimarzio's waren lijken er ook enorm veel op ,maar het zijn matsumoku mmk 61 smooth crash keramische pu's.
beetje jammer maar deze pu's , tenminste wat je er van kan vinden , worden ook als goed beschouwd erg geschikt voor blues en rock.
met een lekker warm geluid.
maar dat kon ik zelf ook wel horen.
de gitaar blijft een goede koop natuurlijk.

michielv
20 mei 2004, 20:53
Oh ja, die Matsumoku's zijn prima. Zo te horen is die gitaar zijn geld meer dan waard, gefeli! ;-)

amon
20 mei 2004, 21:15
tis echt het rommelmarkten/jaarmarkten seizoen, zeg... (of heb je deze niet van een *-markt gehaald?

ik ben vandaag ook de ochtend op pad geweest, 2 markten, niks gevonden. de eerste was 2 straten, de andere was zoiets waar alle turken van die 'rolex's' verkopen voor 5 euro en riemen enzo, daar was geen 2dehands te bekennen...


maar proficiat!

SiNiSTRaL
20 mei 2004, 21:18
netjes hoor :D

wietse
20 mei 2004, 21:37
tis echt het rommelmarkten/jaarmarkten seizoen, zeg... (of heb je deze niet van een *-markt gehaald?

ik ben vandaag ook de ochtend op pad geweest, 2 markten, niks gevonden. de eerste was 2 straten, de andere was zoiets waar alle turken van die 'rolex's' verkopen voor 5 euro en riemen enzo, daar was geen 2dehands te bekennen...


maar proficiat!
jawel van een rommelmark , had hem al eens eerder gezien maar toen zat ik nog in geld pijn.
en nu was hij hem nog steeds niet kwijt dus kon er wel wat af , en ik krijg vaste klant korting van hem :-D .
er waren hier overal rommelmarkten 2 binnen die ik dus heb overgeslagen stonden ook amper half vol hoorde ik.
en 2 buiten 1 in buitenpost met een 600 standhouders , daar niks gevonden allemaal handelaren in grote bussen , en helaas is het vaak hoe groter de auto hoe slechter de soort handel is.
klopte ook helemaal daar allemaal potjes en pannen , meubels , kleding en braderie troep.
in wolvega een 300 standhouders kleiner maar veel betere kwaliteit handel kocht daar ook nog 20 total guitar en guitar one bladen daar voor 1 euro.
en die krengen zijn ook altijd al zo duur , de bijbehorende cd's waren wel weg natuurlijk.

Blijepanda
20 mei 2004, 22:05
Die gitaar ziet er best wel mooi uit, goede koop voor 50 euro :)

EmgMaster
25 mei 2004, 22:34
Ziet er inderdaad mooi uit, en voor dat geld kun je ook niet fout. Waar haal je die dingen toch altijd voor dat geld??? :lol:

gerrekat
26 mei 2004, 12:19
alleen de elementen zijn al meer dan € 50 LOL cheers!
en scheuren dat die doen , net effe er op geramd met de distortion lekker open.
een echt scheurijzer dit ding en een enorme sustain deze cheapo verbaast me echt.
wonderlijk eigenlijk dat ze in zulke low budget gitaren dimarzio's stopten , zelfs in hun multiplex modellen stopten ze die er in.
dit is dus weer een echte treffer zoiets , meestal ga ik met een boog om een hondo heen.
maar de constructie van dit ding(en de erg lage prijs) overtuigden me toch ,dit is een hondo waar je je niet voor hoeft te schamen. :-D


Misschien zijn ze er laten ingestopt, wat voor model DiMarzio is het DP 100's toevallig?

In de jaren 70 en begin 80 werden de DP-100 of Super Distortions veel toegepast en die scheuren inderdaad als een beest ik vind die dingen zo supervet!

skabouter
26 mei 2004, 12:24
krijgt ie van mij, in ruil voor een gitaar :wink:

maar mooi ding, Wietse ! lijkt beetje op zo`n ibanez Musician. leuk leuk leuk, mooier dan die hondo II die ik op de kop heb getikt zaterdag.
weet jij toevallig wat voor ding dat is ? model, type ?

wietse
26 mei 2004, 16:42
alleen de elementen zijn al meer dan € 50 LOL cheers!
en scheuren dat die doen , net effe er op geramd met de distortion lekker open.
een echt scheurijzer dit ding en een enorme sustain deze cheapo verbaast me echt.
wonderlijk eigenlijk dat ze in zulke low budget gitaren dimarzio's stopten , zelfs in hun multiplex modellen stopten ze die er in.
dit is dus weer een echte treffer zoiets , meestal ga ik met een boog om een hondo heen.
maar de constructie van dit ding(en de erg lage prijs) overtuigden me toch ,dit is een hondo waar je je niet voor hoeft te schamen. :-D


Misschien zijn ze er laten ingestopt, wat voor model DiMarzio is het DP 100's toevallig?

In de jaren 70 en begin 80 werden de DP-100 of Super Distortions veel toegepast en die scheuren inderdaad als een beest ik vind die dingen zo supervet!
als je effe de vorige posts had doorgelezen gerrekat dan had je geweten dat het helaas geen dimarzio's zijn ,maar MMK's oftewel matsumoku's type smoothcrash (keramische pu's)
ze leken sprekend op dimarzio's gaatjes patroon in plastic alles is identiek.
alleen het merk niet , maar deze zijn ook lang niet slecht erg goed om eerlijk te zijn.
en skabouter die van jou is een lp tv double cutaway copy , hopelijk is de richwood beter. :-D
kan me niet herinneren dat op die van jou professional stond dat zal dus wel één van de gitaren zijn waar hondo destijds berucht om was ,het slechtste wat je je kon bedenken.
geschikt voor punk maar meer ook niet.

gerrekat
26 mei 2004, 18:20
Waarschijnlijk zijn het DiMarzio copies LOL!

Static-M
26 mei 2004, 18:51
Dude die gitaar ziet er seriously sweet uit!

skabouter
26 mei 2004, 19:23
[quote=wietse][quote=gerrekat]alleen de elementen zijn al meer dan € 50 LOL cheers!
en skabouter die van jou is een lp tv double cutaway copy , hopelijk is de richwood beter. :-D
kan me niet herinneren dat op die van jou professional stond dat zal dus wel één van de gitaren zijn waar hondo destijds berucht om was ,het slechtste wat je je kon bedenken.
geschikt voor punk maar meer ook niet.

ja, dat zal dan wel :) hij is helemaal niet goed. opzich klinkt ie soms nie slecht, maar goed is anders. hij speelt ook niet fijn (maar hij heeft ook al wat jaren achter de rug). de richwood is beter (maar ook nie top) .maargoed, voor die prijs :)

wietse
26 mei 2004, 19:44
Dude die gitaar ziet er seriously sweet uit!
vind ik ook , heb vandaag nog effe een echte necktrough beet gehad ook effe gedacht om hem te kopen , was een arirang.
koste maar 150 euro alleen had niet genoeg cash bij me en je kon bij die winkel niet pinnen.
mischien kom ik er later wel weer voor terug.
hij had helaas de tuners vervangen voor schallers wel beter natuurlijk maar niet echt origineel.