PDA

View Full Version : Vandaag gebracht door een hele lieve postbode



sash
19 mei 2004, 18:16
test

sash
19 mei 2004, 18:17
.1

Een MJM London Fuzz II. Eerste indruk: WOW! Geruild voor m'n Crest Fuzz Face in eerste instantie alleen vanwege de adaptor jack. Dat gehannes met batterijen werd me wat irritant. Niet zozeer om het verwisselen, maar ik kwam er altijd net te laat achter dat de batterij toch wat te leeg was, dus vandoar.

In de Crest zaten BC109C trannies, in deze MJM zitten BC108C trannies. Miniem verschil in geluid, maar deze heeft net meer 'spice' in het hoog, zelfs een tikje upper octave. Meer 'mijn' fuzz dus.

Het is een van de eerste London Fuzzes, nummertje 52. Nog zonder ledje en in donkerrood.

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0029.JPG

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0028.JPG


.2

Een THD Hotplate! Woohoo! Eindelijk full blast Plexi op oefenruimte volume. Dit apparaat is geniaal!

Gewoon inpluggen en spelen, verder geen gezeik. De hoeveelheid attenuation is te selecter met een draaiswitch. -0dB, -4dB, -8dB, -12dB, -16dB. Op de 16dB stand kan je met een andere pot nog eens lager gaan tot aan standje 0.

De verandering in eq door de attenuation kan gecompenseerd met de deep en bright switches, die respectievelijk het geluid wat warmer en helderder kunnen laten klinken. Denk aan bright switch op Fender amps.

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0031.JPG

.3

Om het geheel nóg leuker te maken een geweldige Allman Brothers cd erbij, The Fillmore Concerts. Slide-god Duane Allman. Geweldige CD.

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0034.JPG

Mijn GAS is dus voorlopig weer ff gestild :) Al met al, Red Snapper de deur uit, Everman de deur uit, alleen nog wah, octavia, fuzz en univibe. Jimi all the way baby!




Oh ja, het onvermijdelijke gaat natuurlijk gebeuren; TE KOOP: seventies vintage Ibanez Phase Tone, 1 knoppig voor het lullige bedrag van 75 Euries :) incl. batterij :)

De Phaser voegt toch niet zo veel toe als verwacht en trap toch steeds opnieuw de Univibe in, ipv de phaser.

Mitch
19 mei 2004, 19:15
Zo kennen we je weer sash :)
Tof hoor, die Hot Plate. Zal je Marshall vast lekkerder mee klinken. Cab kan nu ook weer gewoon op jezelf gericht staan zeker ?
CE-3 was ook niets voor je ?

Antal
19 mei 2004, 19:24
Hé Sash, toffe aankopen hoor! Die London Fuzz, hoe is die in vergelijking met bijvoorbeeld die everman? Waarom heb je die trouwens weggedaan? Een paar weken geleden zat je iedereen hier nog lekker te maken met de soundsamples van dat ding.

En die ABB band cd, dat is zeker een uitgebreide versie van de gewone cd ofzo?

Spam: Ik heb dezelfde Phaser te koop :)

sash
19 mei 2004, 19:33
Hé Sash, toffe aankopen hoor! Die London Fuzz, hoe is die in vergelijking met bijvoorbeeld die everman? Waarom heb je die trouwens weggedaan? Een paar weken geleden zat je iedereen hier nog lekker te maken met de soundsamples van dat ding.

En die ABB band cd, dat is zeker een uitgebreide versie van de gewone cd ofzo?

Spam: Ik heb dezelfde Phaser te koop :)

Yo dude,

De Everman is een high gain germanium Fuzz en de London Fuzz II een siliconen fuzz. Ik heb de Everman uiteindelijk toch weggedaan, omdat ik alleen nog maar Marshall speel en de Everman vind toch meer een Fender fuzz en klinkt minder lekker dan de MJM op een Marshall.

Die Allman bros band is indeed een uitgebreide versie, 2 CD's, in NL ben ik em nog niet tegengekomen, dus van eBay gehaald voor een prikkie.

Die Phaser die jij te koop hebt is een PT909, das het latere model in de ts808 behuizing, 3 knoppig als het goed is. Als het 1 knop is: ff je sig veranderen ;)

Sash

Antal
19 mei 2004, 20:17
Yo dude,

De Everman is een high gain germanium Fuzz en de London Fuzz II een siliconen fuzz. Ik heb de Everman uiteindelijk toch weggedaan, omdat ik alleen nog maar Marshall speel en de Everman vind toch meer een Fender fuzz en klinkt minder lekker dan de MJM op een Marshall.

Ok, ik ben dus nog echt heel erg thuis in de fuzzes vandaar dat ik het vraag eigenlijk. Ik dacht altijd dat een fuzz niets voor mij zou zijn. Maar ik heb dus sinds kort die ouwe everman van Jeroen. En ik ben echt helemaal weg van dat ding. Maar ik heb nog weinig vergelijkingsmateriaal in handen gehad, en dat vind ik dan weer jammer (behalve dan de dunlop JH van Bart, die is echt bagger. Sorry dude...:wink: )


Die Allman bros band is indeed een uitgebreide versie, 2 CD's, in NL ben ik em nog niet tegengekomen, dus van eBay gehaald voor een prikkie.

Zijn het interessante extra opnames? Anders moet ik misschien binnenkort ook eens op ebay gaan zoeken?


Die Phaser die jij te koop hebt is een PT909, das het latere model in de ts808 behuizing, 3 knoppig als het goed is. Als het 1 knop is: ff je sig veranderen ;)

Sash

Ok, ik heb idd de 909 dat klopt. Maar ik was in de veronderstelling dat jij dezelfde had als ik. Maar jij hebt dus die 1knops begrijp ik!

Quink
19 mei 2004, 20:51
Niet dat het een ruk uitmaakt, al stoppen ze e.e.a. in een kartonnen doos, als het geluid maar goed is, maarrehhh, die MJM ziet er (in ieder geval op de foto) wel heel erg "effe in het tuinhuisje in elkaar geplakt en met Halfords autolak en stickertjes afgewerkt" uit. :-?

Robbert
19 mei 2004, 20:53
Ik sta weer te kijken :o

Die MJM pedalen zien er altijd zo schandalig amateuristisch uit. Maar ben blij dat ie je bevalt!

Robbert
19 mei 2004, 20:57
Maar die Everman is al weg? Jammer, ik had em graag willen hebben vanwege het serienummer :(

Jeroenvanhulsteijn
20 mei 2004, 00:50
heeft dat meer collectors waarde dan? een laag serienr? mss wil antal zijn fuzzface wel verkopen :-D , die had geloof ik ook een laag serienr.

Negative K3 fan
20 mei 2004, 01:06
wat, dat london ding heeft nog minder electronica inzitten dan een gemiddeld pak jus dorange van tegenwoordig, echt schandalig als ik me indenk wat voor prijzen daarbij zouden horen.

Speeddemon
20 mei 2004, 01:42
en dan nog mensen die mijn MiG*Boost duur vinden. :-?
-mooier afgewerkt.
-5x zoveel componenten
-nog steeds een flink stuk goedkoper dan die MJM zooi.


:-?

Lucky
20 mei 2004, 01:58
ja, hij zal best goed klinken.
maar de afwerking is echt schandalig

Antal
20 mei 2004, 02:25
heeft dat meer collectors waarde dan? een laag serienr? mss wil antal zijn fuzzface wel verkopen :-D , die had geloof ik ook een laag serienr.

Mijn fuzzdrive bedoel je. Ja hoor, ik wil hem niet kwijt, maar als iemand hem wil ruilen omdat de mijne een lager serienummer heeft... :roll:

Soltari
20 mei 2004, 08:49
Hej Sash,

Waarom heb je voor een hotplate gekozen en niet voor een Weber bijvoorbeeld? Heb je nog andere attenuators geprobeerd? ik ben namelijk ook op zoek naar een attenuator.

Grtz,

Vincent

jpb
20 mei 2004, 09:41
ja, hij zal best goed klinken.
maar de afwerking is echt schandalig
Dan moet je mijn Blues Devil eens openmaken; helemaal een chaos. Board zit met klodders lijm scheer er in geplakt. Maar tijdens het spelen laat ik hem doorgaans gewoon dicht :D , en de toon is groots. Ik begrijp niet dat Michael M. niet een beetje meer moeite in de afwerking stopt; electronisch behoren de MJM's to de beste pedalen die er zijn IMO.

Robbert
20 mei 2004, 10:22
Mijn fuzzdrive bedoel je. Ja hoor, ik wil hem niet kwijt, maar als iemand hem wil ruilen omdat de mijne een lager serienummer heeft... :roll:

Heb je hem van Sash overgenomen? Die van Sash was de 1e Fuzz drive G2.

Rock&Roll
20 mei 2004, 10:25
Wow Sash, heb jij wat geluk dat je zoveel pakjes krijgt op één dag! hadden ze bij de post besloten om gelijk alles ineens af te geven :-D

Antal
20 mei 2004, 14:02
Heb je hem van Sash overgenomen? Die van Sash was de 1e Fuzz drive G2.

Nee van Jeroen. Ik heb ook helemaal geen laag serienummer. Ik loop gewoon maar wat te lullen :wink: Ik heb geloof ik G1 nr. 157 ofzo. Dacht ik.

sash
21 mei 2004, 13:05
De afwerking van de MJM is echt verschrikkelijk slecht, maar dat boeit me om eerlijk te zijn echt helemaal niet. Hij klinkt gewoon geweldig. Inmiddels heeft een potmeter het begeven, dus hij gaat terug naar de vorige eigenaar en die laat em repareren, talk about service.

@Antal: Die Allman Bros CD heeft wat erg lekkere extra opnames. Geloof dat de normale versie maar 7 nummers heeft ofzo? Deze heeft er iets van 12 op CD1 en op de 2e CD en stuk of 5 of 6 nummers met 2 nummers van een minuut of 28 en 33. Werkelijk bizar en de moeite waard om te kopen.

Geloof dat ie in Nederland inmiddels ook uitgekomen is onder de naam Live at the Fillmore Deluxe voor 30 Euro. Blijft eBay toch goedkoper voor 15 Euro.

En natuurlijk kan ik em voor je kopieren, dus laat maar weten :)

sash
22 mei 2004, 00:32
De afwerking van de MJM is echt verschrikkelijk slecht, maar dat boeit me om eerlijk te zijn echt helemaal niet. Hij klinkt gewoon geweldig. Inmiddels heeft een potmeter het begeven, dus hij gaat terug naar de vorige eigenaar en die laat em repareren, talk about service.

@Antal: Die Allman Bros CD heeft wat erg lekkere extra opnames. Geloof dat de normale versie maar 7 nummers heeft ofzo? Deze heeft er iets van 12 op CD1 en op de 2e CD en stuk of 5 of 6 nummers met 2 nummers van een minuut of 28 en 33. Werkelijk bizar en de moeite waard om te kopen.

Geloof dat ie in Nederland inmiddels ook uitgekomen is onder de naam Live at the Fillmore Deluxe voor 30 Euro. Blijft eBay toch goedkoper voor 15 Euro.

En natuurlijk kan ik em voor je kopieren, dus laat maar weten :)