PDA

View Full Version : ESP Viper Camo is binnen!



gerrekat
19 mei 2004, 17:17
En tot nu toe ben ik er erg mee in mijn nopjes!

http://www.deanguitars.com/userpics/lib2/CIMG1958%20(2).JPG

http://www.deanguitars.com/userpics/lib2/CIMG1959%20(2).JPG

http://www.deanguitars.com/userpics/lib2/CIMG1960%20(2).JPG

http://www.deanguitars.com/userpics/lib2/CIMG1962%20(2).JPG

http://www.deanguitars.com/userpics/lib2/CIMG1963%20(2).JPG


Hij speelt als een droom veel beter dan ik verwacht had, het ebben fretboard is super smooth en de 24 frets zijn heel mekkalijk toegankelijk door de mooie neckjoint constructie!

Ik vind zel;fs de EMG's nu nog lekker klinken eigenlijk heel erg hetzelfde als de Super Distortions en X2N's die ik normaal gebruik iets minder strak dan een Bill Lawrence L 500 XL.

hij klinkt heel agressief...

Is hij beter dan een DEAN TC....nee dat niet, de balans is effe minder alhoewel hij niet heel erg neck heavy is zoals de BC RICH USA Neckthru en de binding langs het fretboard is niet over de frets wat iets minder mooi is en minder comfortabel speelt.

Ik vind nog steeds een licht V profiel lekkerder spelen maar deze nek is ook zeker niet verkeerd zeker niet zo'n baseball neck, maar ook geen ibbie dunne hals eigenlijk precies zoals ik ze wil hebben!

Hij is ook erg licht iets waar ik ook aan moet wennen....

Soulflyhigh
19 mei 2004, 17:20
BRUUT!!! congrats man ik heb ook interesse zoals je weet. Hoelang duurde het nu voordat ie er eindelijk was en hoe ging het zakelijke gedeelte in z'n werk. Speel ze

gerrekat
19 mei 2004, 17:22
het heeft zo'n 2,5 week geduurd voordat ie nu echt hier voor me staat maar de dealer waar ik hem gekocht heb moest hem bestellen dara ie niet op voorraad was.

Wat wel een bummer is dat er geen case bijzit....dat had ik wel verwacht van een echte ESP!

Soulflyhigh
19 mei 2004, 17:26
Ja dat is idd jammer. Op de site stond idd alleen de zwarte Viper aangegeven. Die tijd valt dan nog erg mee. Nou ik zal nog eens het een en ander afwegen anyway ik ga jou niet meer lastig vallen want jij gaat spelen :-D

Negative K3 fan
19 mei 2004, 17:35
lijpe aankoop, maar ik vind hem niet echt mooi eigelijk.

soup
19 mei 2004, 17:39
gefeliciteerd , echt mooi en dan nog zo met je engl op de achtergrond :) :) :)

Pickslide
19 mei 2004, 17:44
Vind em nog niet eens onwijs lelijk, misschien stiekem wel mooi....

THW
19 mei 2004, 17:47
mooitje
Ik vind alleen die camo finish niks
Mar zeker een brute gitaar

soup
19 mei 2004, 17:48
wat is dit eigenlijk ( hetgene dat ik heb omcirkeld)
een soort van schakelaar :???:
http://community.webshots.com/s/image8/6/22/31/144462231uuThIM_ph.jpg

Anders Destium
19 mei 2004, 17:53
Ik vind hem niet zo (understatement, ik wil er niet dood naast gevonden worden :lol: ) , maar als jij er maar gelukkig mee bent natuurlijk :)

Mooi toch dat hij niet zo geneigd is te kantelen en zo goed speelt en klinkt! Pas maar op dat er binnenkort geen 2e ESP bijkomt :wink:

Ik vind het trouwens ook wel maf dat er geen koffer bij zit eigenlijk :-?

gerrekat
19 mei 2004, 17:56
Ik ook eigenlijk......

Tje de finish is inderdaad vrij extreem maar ik vind het vet ik heb al genoeg sunburst blueburst en weet ik wat voor burst gitaren een zwarte heb ik ook al....ik vind het wel cool\.

De finish is een soort satin wat aanvoelt als of de nek niet gefinished is heel vaag speelt lekker!

gerrekat
19 mei 2004, 17:58
wat is dit eigenlijk ( hetgene dat ik heb omcirkeld)
een soort van schakelaar :???:
http://community.webshots.com/s/image8/6/22/31/144462231uuThIM_ph.jpg

PLaatje werklt niet maar ik denk dat je de batterijinput bedoelt aan de achterkant..de elementen zijn EMG 81/60's en zijn actief..werken op een 9V batterij!

Anders Destium
19 mei 2004, 18:02
Ja, dat is wat hij bedoelt (als je copy-paste doet werkt het plaatje wel) :)

Het is wel een keer écht wat anders Hans, op meer dan 1 vlak :wink:

gerrekat
19 mei 2004, 18:22
HAHHAHA, ja ik wil alles proberen....

Ik heb zelfs al een tijdje op een LP supreme zitten GASSEN...maar of dat echt wat voor me is..ik heb al twee LP's gehad maar vond ze beiden matig eigenlijk!

Deze ESP is wel echt goed de eerste gitaar in een lange tijd die ik in de buurt vind komen van mijn TC's....

De finish tja ik kan begrijpen als er mensen zijn die het niet mooi vinden, zeker....

soup
19 mei 2004, 18:34
ik zie juist de prijs van die esp viper camo en nu vind ik het wel erg dat je er geen case bij hebt gekregen ,tsss

doncker
19 mei 2004, 18:40
Heb je hem nu uit de vs kunnen halen ?

schaap
19 mei 2004, 18:43
Ik vind de finish niet zo heel geslaagd, die van Zakk is beter, ik dacht ook dat er zo'n finish op zou zitten, deze is iets te lichtjes vind ik, maar wel een mooie gitaar verder, naast V's en sommige PRS gitaren is dit een van de weinige vormen die ik mooi kan vinden :cool:

gerrekat
19 mei 2004, 18:48
Ja ik heb hem uit de US, hier kosten ze tegen de 2000 EURO...

Ook zonder case schijnbaar ik heb eens geinformeerd maar dat schijnt normaal te zijn bij ESP...belachelijk naar mijn mening!
officieel mogen US dealers geen ESP's naar Europa verschepen maar als je een kleinere dealer zoekt dan lukt het wel.... :wink:

maarten
19 mei 2004, 19:14
goddamnit wat een vette gitaar

en hij staat zooo goed bij je powerball! nice nice nice

Ronald
19 mei 2004, 19:18
zo dat ziet er lekker uit man , en dan hedde nog es zo'n brute versterker erbij ook

goei bezig jong :)

Static-M
19 mei 2004, 19:25
Wel gaaf, de derde foto is tof als je scrollt, zie je em zo in beeld zoeven... :D Ook gaaf: dikke Engl-stack, daarnaast een bloemetjesbank, teh metal :D :zz:

BlackSun
19 mei 2004, 19:26
Woooei!! wat een Gaaf ding man! Ik ben jaloers!!
Die finish vind ik juist echt supermooi....ruilen? :D


Gefeliciteerd!

FonZZo
19 mei 2004, 19:47
Lelijk ding man.....die bank.

Het hele setje vind ik prachtig.
Nou nog die Dimebag Wah in camo http://www.jimdunlop.com/products/electronics/crybaby/products/db01/index.html

bert k
19 mei 2004, 20:05
Wat een ding! Ik vind het helemaal nix, maar toch gefeliciteerd. Ga je nou ook een foto maken met jou in camouflage kleren en dan die gitaar? :) Please.. :-D

Ronald
19 mei 2004, 20:08
ook leuk met carnaval , een rockende soldaat :-D ben je echt te blitz op alle feesten en partijtjes

gerrekat
19 mei 2004, 20:19
Zal ik je wat vertellen ik heb de Dunlop Dime Crybaby from hell LOL!

super wahtje BTW HAHHAHAH!

Tja hij klnikt lekker...blijf echter toch een onaangename piek in het hoog horen met die EMG's misschien moet ik er nog aan wennen...anders vind ik er wel wat op!

BLOK182
19 mei 2004, 20:44
Gaaf dingetje dude!! Strakke finish, en die nekverbinding ziet der ook lekker uit! Ebony, mjam :) En zo'n matte nek, best apart en lekker he? Mijn Peavey heeft ook een matte nek, speelt lekker. Zit der trouwens ook aan te denken om, mocht ik vd zomer nog naar de USA gaan, evt mun Peavey weg te doen voor een leuke ESP, weer eens wat anders :wink:

Swan
19 mei 2004, 20:48
mooie gitaar...alleen jammer van de finish en de dots

gerrekat
19 mei 2004, 20:51
Niet elke gitaar kan sharkfins hebben :wink:


nee blocks waren wel mooi geweest maar je een custom ESP kost vanaf € 4000 dus dat werd me iets te gek!

Swan
19 mei 2004, 21:04
ja opzich passen de dots hier wel op...vind ze minder storend dan op strats

gerrekat
19 mei 2004, 21:55
:-D :-D :-D :-D

gerrekat
19 mei 2004, 22:44
ja vind ik ook wel, ik bedoel stel je eens voor dat er blocks of sharkfins opzitten dat zou niet staan.....

Bij jacksons horen sharkfins and bij Gibsons Blocks maar hier staat het wel OK met die dots, normaal hou ik ook wel van mooie grote inlays...

Misschien was het nog mooier geweest om helemaal geen inlays erop te doen....

Mitch
19 mei 2004, 23:25
Ik ook eigenlijk......
Tje de finish is inderdaad vrij extreem maar ik vind het vet ik heb al genoeg sunburst blueburst en weet ik wat voor burst gitaren een zwarte heb ik ook al....ik vind het wel cool\.


Alles wat ik van jou verwacht had, maar geen camouflage finish :o
Je ging die blauwe Deans zeker te veel met elkaar verwarren :D

Die neck joint ziet er erg subtiel uit, dat zal zeker lekker makkelijk spelen bovenin. Gefelici !

Bins
20 mei 2004, 01:57
Sick man! Ik vind die gitaar "in het echt" (ahum) er veel vetter uit zien dan ik had gedacht.. En die neck verbinding ziet er echt prachtig uit.

Detail: deze man zet zijn versterker aan als hij foto's neemt.. bonuspunten :)

gerrekat
20 mei 2004, 09:29
THanx!

Ja ik was aan het spelen toen ik de foto's nam...

Volgens mij is het fretboard gelakt het is zo glad en bijna als en spiegel!


Leuk detail is dat de gitaar 45 mm dik is, veel dikker dan een normale SG bijna zo dik als een LP!

Baco
20 mei 2004, 09:54
Hans, welke site was dat nu weer? Ben die link effe kwijt gespeeld :oops:

gerrekat
20 mei 2004, 10:20
site????

Baco
20 mei 2004, 10:22
site????
Yep, van de winkel waar je je ESP hebt besteld, bedoel ik :wink:

birt
20 mei 2004, 10:45
Sick man! Ik vind die gitaar "in het echt" (ahum) er veel vetter uit zien dan ik had gedacht.. En die neck verbinding ziet er echt prachtig uit.

Detail: deze man zet zijn versterker aan als hij foto's neemt.. bonuspunten :)

zie je het lichtje? http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/guild4.JPG :D

Punt
20 mei 2004, 10:54
Gefeliciteerd!
Het is niet mijn smaak, maar vind het toch wel wat hebben.
Toch meer kunst dan kitsch zakmazegge :)
Staat goed bij die ENGL

gerrekat
20 mei 2004, 11:15
HIer is een clipje dat ik gisteren effe snel in elkaar gedraaid heb met mijn viper en de POWERBALL (laag volume!!!)

is een stukje van ANTHRAX "I am the law"


http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000102954_000017922.mp3

birt
20 mei 2004, 11:23
nice, ik hou alleen niet zo van de finish :)

geluid is wel goed lijkt me

Anders Destium
20 mei 2004, 11:50
Klinkt flink vet hoor :)

Ik had liever geen inlays gezien dan dots, da's natuurlijk ook een soort van camo :wink:

gerrekat
20 mei 2004, 11:55
HAHAHHA een CAMO CAMO!

BLOK182
20 mei 2004, 12:12
Klinkt erg lekker dat clipje! Ehm, maarre, waar heb je em nou gekocht? Dat zou ik wel willen weten :wink:

gerrekat
20 mei 2004, 12:52
in de USA he....

NeeraDJ
21 mei 2004, 01:07
Zeg het die gozer nou gewoon, scheelt hem zoekwerk, je had het trouwens toch al in een ander topic verklapt?

Anywayz, vette axe! Vooral die smooth neck joint, ebben toets en hardware hebben m'n aandacht weten te trekken. Mindere punten vind ik toch die finish, pups en inlay. Maarja volgens mij zou ik op den duur wel aan die finish kunnen wennen. Die inlays en pups vallen verder ook goed te verhelpen. Maar dat zijn weer dingen waar ik moeite mee heb, maar jij weer vet vind, en das maar beter ook!

BartL
21 mei 2004, 01:31
...als er uit die ENGL ook nog goed clean heeft, dan weet ik NU AL wat voor versterker ik me over een paar jaar ga aanschaffen 8-) :-D

Geweldige soundfile!

gerrekat
21 mei 2004, 09:20
Sorry it had mijn post geedit LOL is niet helemala goed gegaan...iig www.mattsmusic.com


De Clean van de ENGL is super, misschien nog geen JC 120 of een Fender maar voor een high gain head echt super...

andoni
21 mei 2004, 09:49
even een vraagje: ik ben ook wel geïnteresseerd in het bestellen van een gitaar via matts music. Maar ik weet absoluut niet welke kosten er allemaal bijkomen van taxen, hoeveel de verzending kost...

Stel ik bestel daar een ESP/LTD EC-1000, die daar 695 $ kost. Hoeveel moet ik er dan nog bijrekenen, en kom ik dan nog goedkoper uit dan er 1 in België te kopen?

Gerrekat, wat zijn dan je ervaringen met het bestellen (en dan vooral de prijs die jer bij moet rekenen)?

gerrekat
21 mei 2004, 09:55
NOu pas op....de sunburst met Duncans kost $ 695 maar de trans red EC-1000 met EMG's kost $ 795, verzending kost iets van $ 150-180 en de tax tja iets van 22% over het geheel plus verzendkosten en een case is geloof ik iets van $ 80

Hier in NL kost een EC-1000 iets van € 1300 dus da's wel een verschil maar in Duitsland zijn ze en stuk goedkoper.

Soulflyhigh
21 mei 2004, 12:50
In Duitsland zijn die ec-1000's zo rond de 1000 euro varierend van de finish STBC is duurder en die sunburst met duncans is nog een stuk goedkoper. Wat mij vooral aantrekkelijk lijkt zijn die standards. Jij uiteindelijk iets van 1400 all in betaald toch Gerrekat?

gerrekat
24 mei 2004, 10:43
zoiets ja...

Josdevos
25 mei 2004, 12:26
Kvin hem vet, ga me binnekort wsch trug een Eclipse aanschaffen maar dan wel een uit de standard series... Vind de stringspacing op de LTD deluxes wat klein...
Hoe is de stringspacing op je Viper Gerrekat?

gerrekat
25 mei 2004, 12:44
Ik weet niet wat je gewend bent...ik vind de string spacing normaal, niet klein ofzo....

Ik ben gewend om op 24,75 scale gitaren te spelen met een dergelijk string spacing als dit volgens mij hetzelfde als een GIBSON SG of LP.

Josdevos
25 mei 2004, 12:53
Ok. Perfect, want de nut van een LTD Deluxe is die echt veel minder breed.

gerrekat
25 mei 2004, 13:10
de nek is niet smal...normaal...dat is het juiste woord....

Alleen is de nut wel van plastic wat ik mindre vind voor dergelijke dure gitaren...en de balans verder niet veel te mekkeren...tja die EMG's dat blijft een kwestie van smaak...strak en stil zijn ze zeker niet terwijl ze dat wel claimen te zijn!

het voordeel van de Viper over de Eclipse vind ik de set through neckjoint, 24 frets en het ebben fretboard, dat heeft de Eclipse niet...maar die heeft weer een (dunne) maple top.

Josdevos
25 mei 2004, 13:57
Tja ik ga wel voor de Eclipse I CTM hé... ;)

http://www.bmusic.com.au/prod3377.htm

COLOUR : Black
BODY : Mahogany with Custom Binding / Maple Top
NECK : Mahogany with Custom Binding
FINGERBOARD : Ebony
CONSTRUCTION : Set-neck
SCALE : 24.75"
TUNERS : Sperzel Locking Tuner
BRIDGE : Gotoh Tune-O-matic
HARDWARE COLOUR: Gold
FRETS : 22 / XJ
NECK PICKUP : EMG-60
BRIDGE PICKUP : EMG-81
CONTROL : 2 Volume , 2 Tone, 3way toggle switch

Daniël_san
25 mei 2004, 14:09
supervette gitaar en mega vette sounclip! :-D

Soulflyhigh
25 mei 2004, 17:29
[quote="Josdevos"]Tja ik ga wel voor de Eclipse I CTM hé... ;)

http://www.bmusic.com.au/prod3377.htm

ERG vet ding maar jammer dat ie zo duur en dat ie uit Australie moet komen :-?

gerrekat
25 mei 2004, 17:36
Australische dollars zijn wel effe lager dan USA dollars hoor...

Josdevos
25 mei 2004, 18:07
Hanee, heb gemaild met Duitse importeur en komt wsch binnen 5 weken aan bij hen. Heb het laatste exemplaar te pakken gekregen in de shipment... alle anderen waren ook al op voorhand verkocht...

NeeraDJ
25 mei 2004, 18:37
Australische dollars zijn wel effe lager dan USA dollars hoor...

1755,61 euro met de huidige koers, dus goedkoop is ie niet grote vriend.

Josdevos
25 mei 2004, 19:05
Tja das allemaal relatief hé... goedkoop...

SiNiSTRaL
25 mei 2004, 19:26
wow dude, wat een vette axe, serieus (net als al je andere axes en amps (jaloers :( ) ) ik kom denkik in de toekomst eens ff een keertje je gitaartjes bekijken (delft is niet ver van hier ;) )
echt vette axe, is t nou heelless set of neck through?

Josdevos
25 mei 2004, 19:32
Sorry dak ff je thread hijack Gerrekat, maar zo eentje staat binnen een dikke maand hoogst waarchijnlijk bij mij, en vergeet maar om er nog eentje te bestellen, want ze zijn uitverkocht...

http://users.pandora.be/josdevos/ESP/eclipseictm_1.jpg

http://users.pandora.be/josdevos/ESP/eclipseictm_10.jpg

http://users.pandora.be/josdevos/ESP/eclipseictm_8.jpg

Swan
25 mei 2004, 20:43
*drool*

EmgMaster
25 mei 2004, 21:43
very nice, Jos!!!!

Baco
26 mei 2004, 00:12
Not bad at all, op die gouden hardware na :oops:

Josdevos
26 mei 2004, 00:33
Bwa vind die nog wel behoorlijk vet op die gitaar.
Mssch had nickel ook wel mooi geweest, maar tis nu zo hé...

Baco
26 mei 2004, 00:37
Bwa vind die nog wel behoorlijk vet op die gitaar.
Mssch had nickel ook wel mooi geweest, maar tis nu zo hé...

Het is niet dat ik het niet mooi vind hoor, maar gouden hardware is mijn ding niet. Heb indertijd een aanbod gekregen om een Dean Water V te kopen, erg knappe gitaar, gelimiteerde oplage, maar de gouden hardware was er mij net te veel aan. Nu ja, die Eclipse lijkt mij echt een heel goede gitaar. Ben zelf nogal gek van die Eclipse Custom, maar dat prijskaartje valt een beetje tegen :o

gerrekat
26 mei 2004, 06:37
Doe mij die Water V maar....ARGHHHH die zijn VVVEEETTT!

gerrekat
26 mei 2004, 06:56
Australische dollars zijn wel effe lager dan USA dollars hoor...

1755,61 euro met de huidige koers, dus goedkoop is ie niet grote vriend.


Ik zei dat de australische dollar goedkoper was dan de USA is dat niet waar dan?? ik vind 1755 niet echt megaveel voor een gitaar..een SG standard was ook zoiets enkele jaren geleden...maar je hebt gelijuk goedkoop is het niet.

gerrekat
26 mei 2004, 06:57
wow dude, wat een vette axe, serieus (net als al je andere axes en amps (jaloers :( ) ) ik kom denkik in de toekomst eens ff een keertje je gitaartjes bekijken (delft is niet ver van hier ;) )
echt vette axe, is t nou heelless set of neck through?


het is een set through nek en je bent van harte welkom....de pils staat koud!

EmgMaster
26 mei 2004, 18:37
Wat het bier betreft, reis ik ook nog een keer naar delft toe :-D :-D :-D

EmgMaster
26 mei 2004, 18:38
Owja, je gear mag er ook best zijn, hahaha :oops: :oops:

gerrekat
26 mei 2004, 18:58
Je bent van harte welkom, als je het van tevoren laat weten neem ik mijn SAVAGE mee naar huis......is wel errug klein bij mij HAHAHHA!

EmgMaster
26 mei 2004, 21:32
OK, hou me aanbevolen!!