PDA

View Full Version : Kopen buiten eBay om?



Quink
19 mei 2004, 13:34
Ik heb een tijdje geleden geboden op een Ibanez AD-9 die op eBay te koop werd aangeboden. Nu krijg ik een mailtje van een ander eBay lid (die met de oorspronkelijke veiling niks te maken heeft) dat hij over een tijdje zijn AD-9 in de verkoop wil gaan doen, en of ik eventueel interesse heb om dat ding te kopen buiten eBay om. Het betreft een Duits eBay lid, dus er heen rijden zou i.v.m. afstand lastig *kunnen* zijn. Hij heeft 19 positieve en geen negatieve feedback. Het mailtje is verstuurd via eBay (contact opnemen met lid button neem ik aan).

Ik heb op zich nog wel interesse in een AD-9 (afhankelijk van prijs en toestand uiteraard), maar wat moet ik hier nou mee? Buiten eBay om kopen is natuurlijk riskanter. In het eBay mailtje staat ook "Koop nooit buiten eBay om". Is natuurlijk ook omdat hun de commissie mislopen, maar toch..
En een "misbruik melden" optie er bij. Maar ja, dat vind ik ook weer zo iets. Of gewoon terugmailen dat ik wel wacht tot dat ding op eBay komt? Heeft er iemand al eens zoiets bij de hand gehad? En zo ja, wat toen gedaan? :???: :???:

Mitch
19 mei 2004, 13:42
Die AD9 raakt -ie op eBay heus voor goed geld kwijt. Als -ie 'm zó aanbiedt, heeft -ie waarschijnlijk snel geld nodig :D
Ik zou er niet voor gaan, maar da's heel persoonlijk.

sander666
19 mei 2004, 14:07
Ik ben ook niet zo dol op die dingen,
ik ben namelijk zelf ook al een keer opgelicht. (dit was niet met een gitaar, maar dat doet er niet toe)
En dat is echt geen pretje geloof dat maar,

in 90% van de gevallen gaat het goed, maar je zou eens net bij de andere 10% zitten.

waarschijnlijk zal ie wel te vertrouwen zijn omdat hij veel positieve feedback heeft.
maar ik, zo wantrouwend als ik ben geworden, zou het niet doen

groete

Robbert
19 mei 2004, 14:42
Ik stuur zelf ook wel eens van die mailtjes, wanneer meerdere partijen worden aangeboden.

Het zal die knakker toch wat geld schelen wanneer hij de deal buiten Ebay om voor elkaar krijgt. Bovendien. Ebay doet toch geen reet wanneer het fout gaat.
Duss.. betaal niet meer dan 50% van te voren zou ik zeggen. Maar het moet wel een goede deal zijn.

Quink
19 mei 2004, 14:52
Heren, bedankt in ieder geval voor de reacties. Ik zal die pipo eens terug mailen wat z'n prijs is (zal wel hoog zijn) en of hij foto's heeft.

Hij claimt trouwens dat het pedaal uit ong. '82 is. Kan dat?

Speeddemon
19 mei 2004, 18:24
dat kan zeker. als ie een zwart label heeft. zilver label=83/84.

sash
19 mei 2004, 18:27
. Ebay doet toch geen reet wanneer het fout gaat.
.

Indeed, maar veel mensen weten dit niet en dat werkt vaak wel als bescherming.

Antal
19 mei 2004, 19:14
Ik heb het zelf wel ooit gedaan. Maar dan met marktplaats. Toen had ik op een pedaal geboden en kreeg ik een mail van iemand anders dat hij het pedaal ook had, maar dan in nieuwstaat. Hij woonde in de buurt dus ben er langs gegaan en idd was het pedaal in nieuwstaat. Ik heb toen uiteindelijk wel het pedaal bij die ander gekocht.

Mitch
19 mei 2004, 19:18
Zeker als je in de buurt woont vind ik het héél wat anders. Wordt je dan opgelicht was je er in ieder geval zelf bij :D

Dirk_Hendrik
19 mei 2004, 19:59
dat kan zeker. als ie een zwart label heeft. zilver label=83/84.
Kijk! Zo leer ik weer wat! Nooit geweten.

OK Speedy, Nu aan jou de eer om de grammaticafouten in de "silverlabels" op te sporen. Ik geloof dat het er twee zijn. :D

Antal
19 mei 2004, 20:08
Zeker als je in de buurt woont vind ik het héél wat anders. Wordt je dan opgelicht was je er in ieder geval zelf bij :D

Dat is ook de reden dat ik het wel gewoon gedaan heb. Als ik in staat ben om een pedaal te gaan halen ipv laten opsturen zal ik daar altijd de voorkeur aan geven.

Speeddemon
19 mei 2004, 20:23
dat kan zeker. als ie een zwart label heeft. zilver label=83/84.
Kijk! Zo leer ik weer wat! Nooit geweten.

OK Speedy, Nu aan jou de eer om de grammaticafouten in de "silverlabels" op te sporen. Ik geloof dat het er twee zijn. :D
k heb ze gevonden.
In phonetisch Japans:

"Dushu Hakate" moet zijn "Dusho Hakate".

En "Mitiharo" is eigenlijk een scheldwoord, terwijl ze "Mitèhairo" bedoelden.

:roll:

(mocht iemand ooit tegen mij willen zeggen "Speedy, you're SO full of crap"... NOW is the time to say it! :lol: )

Antal
19 mei 2004, 20:27
Speedy, you're SO full of crap
























Zo, dat lucht op.... :wink:

Speeddemon
19 mei 2004, 20:35
Maar t was wel grappig, of nie soms? :wink:

(btw, dat "dat lucht op" had dan weer niet gehoeven he? Zeker niet nadat ik je zovaak met technische kennis en weetjes heb bijgestaan de afgelopen maanden! :oops: )

Antal
19 mei 2004, 20:39
Maar t was wel grappig, of nie soms? :wink:

Hij was leuk :seriousf:


(btw, dat "dat lucht op" had dan weer niet gehoeven he? Zeker niet nadat ik je zovaak met technische kennis en weetjes heb bijgestaan de afgelopen maanden! :oops: )

Ja hallo, waar denk je dat die knipoog voor staat.... :???:

Speeddemon
19 mei 2004, 21:52
weet ik ook wel... :wink:

een beetje naastenliefde op z'n tijd kan geen kwaad, toch? :)

Antal
19 mei 2004, 21:54
Zeker waar!

Quink
19 mei 2004, 22:09
http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif

Potver 13,61340648eurocenten (drie dubbeltjes), stelletje topicpiraten http://smile.smilies.nl/443.gif http://smile.smilies.nl/443.gif

Nee, effe serieus, bedankt voor de reacties / tips, etc. Ik heb die dude een mailtje gestuurd. Mocht hij reageren, you'll be the first to know. (Voor zover het iemand anders dan mijzelf nog interesseert :D ).

Dirk_Hendrik
20 mei 2004, 10:04
dat kan zeker. als ie een zwart label heeft. zilver label=83/84.
Kijk! Zo leer ik weer wat! Nooit geweten.

OK Speedy, Nu aan jou de eer om de grammaticafouten in de "silverlabels" op te sporen. Ik geloof dat het er twee zijn. :D
k heb ze gevonden.
In phonetisch Japans:

"Dushu Hakate" moet zijn "Dusho Hakate".

En "Mitiharo" is eigenlijk een scheldwoord, terwijl ze "Mitèhairo" bedoelden.

:roll:

(mocht iemand ooit tegen mij willen zeggen "Speedy, you're SO full of crap"... NOW is the time to say it! :lol: )

Speedy,
Je bent een lousy reader :D

Gaan we:
Regel 3:
When battery Lims or will not light. Replace battery with S-006P or aikaline.

Robbert
20 mei 2004, 10:24
Gaan we:
Regel 3:
When battery Lims or will not light. Replace battery with S-006P or aikaline.

Die eerste wist ik, tweede niet :D

Speeddemon
20 mei 2004, 12:58
staat er niet bij mijn AD9 op hoor!
gewoon DIMS en ALKALINE!
wel idd die S006P.

Quink
21 mei 2004, 15:18
Het vervolg..........

Ok, ik heb die vent gemaild dat ik mogelijkerwijs wel geïnteresseerd ben, en heb om een foto gevraagd. Toen kreeg ik deze (maar groter, heb ze verkleind voor forum, was 2000nogwat pixels bij nogiets).

http://community.webshots.com/s/image13/3/31/50/144933150FyWZtD_ph.jpg


In zijn antwoord stond ook dat hij het doosje er nog bij heeft. Dus ik weer terug gemaild of ik een foto kon krijgen van de onderkant en het doosje. En dat ik het pedaal eventueel op wilde halen, dus graag adres. Toen kreeg ik dus deze foto terug (ook weer: verkleind) en zijn adresgegevens en dat ophalen geen probleem is. Blijkt echter een eindje Duitsland in te zitten (zo'n 100 km vanaf grens NL, 200 km vanaf Nijmegen), dus is wat ver.

http://community.webshots.com/s/image11/3/31/27/144933127JQgvGC_ph.jpg

Dussssssssss, begin toch wel er aan te denken om toch... Anyway, mocht er iemand iets op te merken hebben over het pedaal, ik hoor het zeer graag.

Dirk_Hendrik
21 mei 2004, 15:34
staat er niet bij mijn AD9 op hoor!
gewoon DIMS en ALKALINE!
wel idd die S006P.

En dat is een silverlabel?. Interessant.. Het geinige is namelijk dat één van de twee fouten (weet even niet welke (uit het hoofd) ) in de masterseries gewoon meegenomen werd. Ik zag vandaag op ebay.com toevallig de onderkant een Maxon voor de japanse markt en jawel hoor, daar stond die "Lims" en die "aikaline" ook weer:
http://ww2.datazap.net/ftp/hollywoodjammar/maxon_bd0201.jpg



@speedy,
Dit is de puur japanse super metal:
http://i16.ebayimg.com/01/i/01/d9/b8/7a_3.JPG

Robbert
21 mei 2004, 16:34
Hey Barend,

Net gechecked: Ik heb hier een vroege issue (112193) van een blackback TS9. Daarop staat LED dims en Alkaline, maar mijn silverback 185084 heeft weer de twee foute aanduidingen.

Mijn overige 0 of 8 serie pedalen hebben niet de foute aanduiding, de silverback 9 series wel, op de blackback TS9 dus na.

Antal
22 mei 2004, 01:08
Ik heb hier 2 pedalen uit de 10 serie die hebben allebij 1 van de 2 spelfouten.

sash
22 mei 2004, 01:23
Ik heb hier 2 pedalen uit de 10 serie die hebben allebij 1 van de 2 spelfouten.

En jij hebt het weer overgenomen van die pedalen zeker :D

Robbert
22 mei 2004, 01:40
En jij hebt het weer overgenomen van die pedalen zeker :D

:seriousf:

Dirk_Hendrik
24 mei 2004, 12:43
Ik heb hier 2 pedalen uit de 10 serie die hebben allebij 1 van de 2 spelfouten.
Welke?
Ik ken ze wel van de master series. Niet van de 10's. Vanavond even checken.

Speeddemon
24 mei 2004, 14:36
ik had dus idd mijn black labels gecheckt (AD9 en FL9), m'n silver label SM9 heeft de spelfouten WEL idd.

Antal
25 mei 2004, 11:54
En jij hebt het weer overgenomen van die pedalen zeker :D

Ja ja, ik weet het :oops: Maar ja, aan de andere kant val ik nog wel mee hoor. Ik maak tenminste hele zinnen. De meeste mensen op dit forum typen in gebroken nederlands zonder leestekens.



Ik heb hier 2 pedalen uit de 10 serie die hebben allebij 1 van de 2 spelfouten.
Welke?
Ik ken ze wel van de master series. Niet van de 10's. Vanavond even checken.

Een TS10 en een DDL10.

Dirk_Hendrik
25 mei 2004, 12:44
Gisteren zelf ook gekeken op een TS10, een MS10 en een DCL10. Inderdaad is de Lim gebleven.