PDA

View Full Version : (relaxte) Winkels met ruim aanbod versterkers in Z-H



Bins
19 mei 2004, 10:03
Onze andere gitarist gaat (eindelijk :) ) een amp kopen. Nou zijn we beiden niet echt ervaren op het gebied van amps (ja, wel met oefenruimte-bakken, die heb ik allemaal al gezien ;) ).. dus we moeten eigenlijk alles nog horen. Het is dus zoeken naar winkels die zowel een ruim aanbod hebben (nieuw/2e-h), en het niet erg vinden als je 6 versterkers test, en vervolgens niets koopt. Op de een of andere manier voel ik me dan altijd heel schuldig, het moeten dus wel winkels zijn waar je je echt op je gemak voelt (en met een soundproof hok, haha).

We gaan iig voor deze amps:

Wat wij mooi vinden uit eigen ervaring:
Koch Powertone (te duur.. maar misschien een twintone)
Marshall dsl/tsl/jcm900

Wat wij mooi vinden op podium gehoord:
5150/ 5150 II
mesa rectifiers (again, veel te duur, maar wel mooi :) )

Benieuwd naar:
Engl Fireball/screamer/powerball
eeuuhhhh???

Dingen die we over het hoofd zien:
Geen idee, gooi maar wat op. Het gaat om een top, budget is 1000 eur. Sound moet redelijk high gain zijn, met goede single-note klank. Ingebouwd solo-boost functie is een pre. Die gozer houdt wel van een vrij "treble-ige" sound, keep that in mind.

Als iemand winkels weet waar we die allemaal kunnen vinden, dat zou heel chill zijn. Wel in zuid-holland dus, en met o.v. bereikbaar (a'dam mag ook nog) Ik zou zelf alleen Feedback weten, hoe zijn ze daar met testen?