PDA

View Full Version : Pre-Amps (voormalig "Passief >>> Actief")



JaZ86
19 mei 2004, 09:19
test

JaZ86
19 mei 2004, 09:19
Beste medebassers!

Ik speel nu een tijdje op m'n (passieve) Dean Playmate en ben daar best tevreden over. Ik ben natuurlijk nog maar een beginner en kan het niet erg vergelijken, maar de sound in samenwerking met m'n marshall bijna vol open vind ik super. Maar nou zat ik te denken... komende zomer ga ik lekker op vakantie, maar dan zou het eigelijk wel lekker zijn om m'n bas mee te kunnen nemen. Het klopt toch dat als ik een actieve bas oid heb, ik er een koptelefoon in kan pluggen en gewoon kan spelen toch? In dat geval zal dat ideaal zijn, omdat ik geen versterker mee kan nemen en m'n versterker zowiezo in de oefenruimte staat en ik thuis verder niks heb staan.
Is het daarom mogelijk om een voorversterker in m'n bas te bouwen met de benodigde element(en), maar in ieder geval mijn oude sound te behouden? Zou iemand mij in ieder geval iets meer duidelijkheid kunnen geven over dit gebeuren (ook qua financien)?

Oja, dit is dus mijn bassie :P
http://www.feedback.nl/pix/playmate-edge09.jpg

Chris Wolstenholme
19 mei 2004, 09:26
oewh, ik heb geen idee of dat kan, maar ik denk, voor het geld, dat je beter op zoek kan naar een 2e hands ietsie pietsie ampie voor 100E, want het actief maken van je bas is geen goedkoop grapje.
En omdat het zo duur is moet je wel ff kijken of je met deze bas nog heel lang gaat doen, omdat het toch een beginbas is.

que $$ wordt het zeker, als je geen nieuw element neemt, maar wat ik wel aanraad 200 a 300E voor de voorversterker, maar dan zit hij er nog niet in. Dat kan je zelf doen, gat maken etc, of laten doen, maar dat kost je vaak zo 80E extra.

maar nogmaals, ik weet niet eens of het wel kan wat jij wil, als het kan ga ik het zelf ook zeker een keer proberen :D

Bazz
19 mei 2004, 09:31
Volgens mij kan je geen koptelefoon in een aktieve bas pluggen, maar ik kan het mis hebben!