PDA

View Full Version : een speaker kast bouwen



ewoud
18 mei 2004, 23:06
hey,

ik wil graag zelf een speaker kast bouwen(het topdeel koop ik wel van een bastaand merk). dus dan alleen een kast met 2 speakers erin.

nu vroeg ik me af wat jullie mij aanraden voor speakers, voor zware death metal klanken. ik dacht zelf aan de G12T-75 of 100. er is verder geen merk wat ook goede gitaar speakers maakt?? behalve celestion??

ik heb nu een valvestate met een goldback erin....watvoor speaker is dit eigenlijk? deze kan de ondertonen niet aan, of licht dat aan mijn voor versterking? want als ik mijn metal zone 'zwaar' instel en mn versterker ook, dan bromt ie als ik palm mute......kan ik dan een kast maken met 2 goede speakers die dan flink ruig klinkt??

alvast bedankt voor jullie reactie!!

ewoud

Anavrin
19 mei 2004, 00:42
probeer eens een paar speakers die eigenlijk voor een baskast zijn, en daar dan een tweetertje bij.

ewoud
19 mei 2004, 01:13
een tweeter..bedoel je daarmee dan zown klein ding zoals in je gewone radio zit?? ik dacht meer aan zoals huhges&kettner het ook doet met hun warp kast, 2 'gewone' gitaar speakers en 2 uit hun bass productie.

Anavrin
19 mei 2004, 12:15
ik bedoel met tweeter gewoon een iets kleinere speaker, waarmee alleen de hoge tonen worden weergegeven. Ik denk dat jouw idee (of eigenlijk het idee van H&K) eigenlijk ook wel zal werken.

ewoud
19 mei 2004, 13:47
ik heb er nog eens over nagedacht en eens rond gekeken op sites enzo.

ik kwam tot de conclusie dat het misschien wel het makelijkste is om eerst mijn marshall valvestate te upgraden, van goldback naar g12t-75.

denken jullie dat dit veel zal gaan uitmaken? of zeggen jullie dat ik beter een andere speaker erin kan zetten? het hoeft geen bleus of karakter volle speaker te zijn, gewoon eentje die flink kan scheuren....

cas121
21 mei 2004, 13:27
dan zou ik ook eens de v-60 van celestion checken, zin ook in de engl std kasten, vet strakke speakers

ewoud
24 mei 2004, 14:09
is een vintage 30 ook goed voor metal?? jawel ofnie, die kan overal voor gebruikt worden als ik kijk op de celstion site.

maar die v60 staat er niet op! watvoor soort speaker is dat??

Negative K3 fan
26 mei 2004, 19:42
v30s zijn JUIST geschikt voor metal, vooral de wat zwaardere soorten, persoonlijk hou ik er niet zoveel van omdat ze erg donker klinken.

Thijssie
27 mei 2004, 10:36
ik wil graag zelf een speaker kast bouwen(het topdeel koop ik wel van een bastaand merk). dus dan alleen een kast met 2 speakers erin.

nu vroeg ik me af wat jullie mij aanraden voor speakers, voor zware death metal klanken. ik dacht zelf aan de G12T-75 of 100.

Als je toch nieuw koopt zou ik die zeker niet nemen, tenzij je ze voor een prikkie kan overnemen. Om metal te spelen met een 2x12 kast zou je bijvoorbeeld de Classic Lead of Vintage 30 van celestion kunnen nemen.



er is verder geen merk wat ook goede gitaar speakers maakt?? behalve celestion??

Ja hoor, Eminence, Jensen, Fane, Jbl, Electrovoice.

Thijssie
27 mei 2004, 10:37
probeer eens een paar speakers die eigenlijk voor een baskast zijn, en daar dan een tweetertje bij.

Zou ik niet doen...

ewoud
27 mei 2004, 16:07
oke bedankt!