PDA

View Full Version : Poweramp - Preamp



zZoRgO
11 april 2002, 11:39
Hey,
Bestaan er poweramps met gewoon één kanaal
(een clean dus)?
want neem nu je hebt een Marshall jmp midi preamp met dus de verschillende kanalen (clean 1.2 od 1.2)
dan heb je toch geen -laat ons zeggen -Marshall el34 50/50 poweramp meer nodig die ook nog es kan switchen tussen clean en od...

Andrewski
11 april 2002, 15:04
Ik begrijp niet helemaal watje bedoelt...
Een poweramp is bedoeld om het signaal van je pre-amp (jmp1, of iets dergelijks) te versterken en uit te sturen naar je speakers.
Op een poweramp zit geen overdrive (tenzij je hem helemaal open zet met EL 34 buizen, maar dat is niet helemaal de bedoeling...)
Als er op een poweramp twee kanalen zitten dan is hij stereo (EL34 50/50 = 2 X 50 Watt).
Een overdrive komt dus eigenlijk to stand door je PREAMP te oversturen en niet de poweramp.
Als je alleen een preamp hebt, heb je dus altijd een of andere manier van eindversterking nodig om het geluid hoorbaar te maken. Het is niet de bedoeling dat je een preamp aan een speakercabinet hangt.
En je kunt ook niet zomaar een gitaar in een input van een poweramp hangen.
Je moet het ongeveer zo zien:
Een preamp + een poweramp = een top (ongeveer)
In een top zitten pre- en poweramp in een kast.

zZoRgO
11 april 2002, 15:22
heb daarnet marhall el34 50/50 + marshall jmp-1 + pedalen + flightcase gezien voor 1250 euro......tweedehands weliswaar
daaaamn

zZoRgO
11 april 2002, 15:23
ik bedoelde 1025 euro

Rwin
11 april 2002, 16:07
kep hier een Poweramp van Marshall staan.
De 8008... (1 eenheid hoog)

is een stereo Poweramp die je op je 2x12 of 4x12 kan aansluiten. gaat vrij hard. wordt vaak gebruikt in combinatie met idd een JMP1 of iets dergelijks van Mesa etc.

zeg maar als je een foto ervan wilt... Je mag hem ook kopen :grin: hijs overcompleet...

e!
4 juni 2002, 20:17
H&K Puretone is misschien wat voor je. Heeft slechts één kanaal. Wel volledig buizen. Ik geloof dattie wel een beetje prijzig is. Iets in de orde van 1800 euro ofzo.

Nocki
4 juni 2002, 21:28
de jmp1 preamp van marshall kan alle marhalls nadoen maar blijft toch niet echt.
de 9005 poweramp van marshall is loodzwaar en niet leuk om te hebben. de presence doet niks en het volume is eigenlijk ook niet echt alles.
ik heb er twee gehad en was er niet super blij mee.

Nocki

zZoRgO
6 juni 2002, 10:23
Ik ben in feite aan het twijfelen tussen
een head of toch maar verder te gaan met een rack, dus pre-poweramp en speakers...
Van het idee van een midi preamp ben ik afgestapt, want die zijn toch niet super realistisch blijkbaar...beter een buizenvoorversterker met drie kanalen of zo...?
of dan toch maar een head? aaaaaarggh dilemma!!
langs de andere kant dan weer... enkel de g-major in een rack...
tja zal wel zien, heb nog tijd...
eerst nog recupereren van vorige aankoop :wink:

LordRiffenstein
6 juni 2002, 11:02
Op 2002-06-06 10:23, schreef zZoRgO:
Ik ben in feite aan het twijfelen tussen
een head of toch maar verder te gaan met een rack, dus pre-poweramp en speakers...
of dan toch maar een head? aaaaaarggh dilemma!!
langs de andere kant dan weer... enkel de g-major in een rack...


Zoek gewoon een head die je leuk vindt. Een heel aantal merken hebben heads met midi of met midi als optie. Dan kan je alles via midi schakelen met 1 midi-controller, gedaan met tapdansen.

Enne, enkel G-Major in een rackje? Meestal gaat dat zo, je koopt een rack effect en wil dat in een rackje stoppen. Dan koop je ook beter een power conditioner voor je dure spullen. Blijkt dat de tuner van je effectenbak niet goed is dus koop je een Korg racktuner. En een wireless is toch zo leuk, wel dat kan er nog wel bij. En dan zie je een andere geweldige effectenbak voor een prijsje en die kan er dan ook nog wel bij. Been there done that :grin: Een rack van 6 units zit sneller vol dan je denkt :grin:

Yoeri