PDA

View Full Version : Gezien op Marktplaats: beginnersgitaar



Stratman70
18 mei 2004, 21:03
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/25184.htm

Weet iemand of dit een schappelijke prijs is? Kent iemand het merk? Iemand die wil beginnen met gitaarspelen vroeg me om advies, maar ik ken het spul niet en ben niet zo bekend met beginnersgitaren.

schaap
18 mei 2004, 21:05
Voor 200 euro kan je nooit heel erg in de fout gaan :cool:

soup
18 mei 2004, 21:25
ziet er goed uit

BartL
18 mei 2004, 21:26
ziet er goed uit
Mijn Fender ziet er ook goed uit, wil niet zeggend dat het een goede gitaar is 8-)

soup
18 mei 2004, 21:30
ziet er goed uit
Mijn Fender ziet er ook goed uit, wil niet zeggend dat het een goede gitaar is 8-)
ik bedoel dat het er goed uit ziet , dat je er geen echte miskoop op kunt doen voor dat geld (zoals hierboven al werd gezegd)

Dus jouw fender ziet er goed uit :) maar het is niet zo'n goede :cry: jammer :-D :-?

Ibanez
18 mei 2004, 21:42
Wat een ook een mooie beginnersgitaar is, is deze: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/25052.htm?zoek=ibanez&oudei=15 is een veel betere dan zo'n onbekend ding :) ;) ;)

Jeroenvanhulsteijn
18 mei 2004, 23:14
@ibanez hehe tis het proberen waard.

die bob tenson zou ik niet doen denk ik. als je toch no name gaat kun je voor die prijs ook gewoon een starterspakket in de muziekhandel krijgen.

dejohan
19 mei 2004, 09:30
Wat een ook een mooie beginnersgitaar is, is deze: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/25052.htm?zoek=ibanez&oudei=15 is een veel betere dan zo'n onbekend ding :) ;) ;)

Ik heb er ook zo eentje gehad, heel goed als beginnersgitaar, vooral omdat die zo gemakkelijk speelt, soepele hals, en de elementen klinken toch beter dan andere goedkope dingen. Ze is ook stevig gebouwd dat voel je.

Alleen die floyd rose brug, een beginner moet je niet met zo iets opzadelen. Bij mij heeft het een half jaar geduurd voor ik door had hoe je zo'n ding moet stemmen. En dan nog onstemt het snel, dus gebruiken kan ik het toch niet. Ik wil nooit van men leven nog een gitaar met een floyd rose.

MoserCustomShopDotCom
19 mei 2004, 12:54
Wat een ook een mooie beginnersgitaar is, is deze: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/25052.htm?zoek=ibanez&oudei=15 is een veel betere dan zo'n onbekend ding :) ;) ;)

HAHAHAHA... leuke veiling..

"bieden mogelijk"... DUUHHH.. het is een veiling site ;)

(oh.. voor mensen gaan happen.. ik weet wel wat ie ermee bedoelt hoor :p.. het ziet er alleen stom uit!)

Pilitev
19 mei 2004, 13:57
Alleen die floyd rose brug, een beginner moet je niet met zo iets opzadelen. Bij mij heeft het een half jaar geduurd voor ik door had hoe je zo'n ding moet stemmen. En dan nog onstemt het snel, dus gebruiken kan ik het toch niet. Ik wil nooit van men leven nog een gitaar met een floyd rose.

Dikke onzin, had een rg470 gekocht en ze hebben het me keurig uitgelegd in de winkel en ik had het binnen een paar dagen door. Bovendien blijft ie wel goed in stemming, om de week check ik het even en ik hoef 'm alleen maar ff fijn te stemmen. Als je de snaren vervangt duurt het iets langer maar dan is het nog wel te doen. Ik heb hiervoor nog nooit een gitaar in me handen gehad dus..

Bovendien is er op het internet genoeg te vinden over hoe je zoiets moet afstellen en anders heb je altijd dit forum nog voor je vragen

Ibanez
19 mei 2004, 15:34
Wat een ook een mooie beginnersgitaar is, is deze: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/25052.htm?zoek=ibanez&oudei=15 is een veel betere dan zo'n onbekend ding :) ;) ;)

HAHAHAHA... leuke veiling..

"bieden mogelijk"... DUUHHH.. het is een veiling site ;)

(oh.. voor mensen gaan happen.. ik weet wel wat ie ermee bedoelt hoor :p.. het ziet er alleen stom uit!)

Mwah dat valt nog wel mee hoor :) Er zijn best veel mensen die alleen de prijs die ze aangeven willen hebben voor het instrument en ook veel domme mensen die als ze 250,- zien denken: oh das te duur, laat dan maar. Vandaar dat ik het er maar duidelijk heb bijgezet :) Over die floyd, daar heb ik zelf eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik zie totaal geen probleem met stemmen, je moet alleen fijnstemmers gebruiken als je toplock vastzit... Hij blijft bij mij altijd goed op stemming en de snelheid van snaren verwisselen is niet langer dan bij een normale gitaar. Soms zijn er wat problemen met spanning maar die kan je in een keer oplossen. Als iemand geinteresseerd is... stuur me een mailtje ;)

amon
19 mei 2004, 16:19
En dan nog onstemt het snel, dus gebruiken kan ik het toch niet.


dan moet je die dingen bovenaan je hals goed dichtdraaien! :razz: :D


ik had ook een rg270dx, precies dezelfde dus, had er nooit problemen mee, alleen het stemmen als je je snaren verwisseld hebt duurt wat langer dan anders, maja...

dejohan
19 mei 2004, 18:23
Alleen die floyd rose brug, een beginner moet je niet met zo iets opzadelen. Bij mij heeft het een half jaar geduurd voor ik door had hoe je zo'n ding moet stemmen. En dan nog onstemt het snel, dus gebruiken kan ik het toch niet. Ik wil nooit van men leven nog een gitaar met een floyd rose.

Dikke onzin, had een rg470 gekocht en ze hebben het me keurig uitgelegd in de winkel en ik had het binnen een paar dagen door. Bovendien blijft ie wel goed in stemming, om de week check ik het even en ik hoef 'm alleen maar ff fijn te stemmen. Als je de snaren vervangt duurt het iets langer maar dan is het nog wel te doen. Ik heb hiervoor nog nooit een gitaar in me handen gehad dus..

Bovendien is er op het internet genoeg te vinden over hoe je zoiets moet afstellen en anders heb je altijd dit forum nog voor je vragen

Tja, toen ik begon te spelen bestond internet niet, dus daar kon ik het niet opzoeken. Ik heb het allemaal zelf moeten bekokstoven. In het begin vond ik het ook geweldig, tot ik later een gitaar zonder floyd rose trem of fijnstemmers had, die evengoed en zelfs beter in tune bleef. Die gitaar hoef ik ook maar 1 keer per week een beetje bij te stellen, en eens ze bijgesteld blijft ze mooi met het wijzertje vertikaal staan, geen tiende van een millimeter ernaast.
Als je een gitaar met een floyd rose stemt, en je raakt de fijstemmers nog maar even aan, dan gaat de wijzer al bewegen, omdat je bij het fijnstemmen op de brug duwt. En ja, als er een snaar springt, sta je mooi een dik kwartier te stemmen voordat hij enigzins in tune is, en dan nog kan je na een half uur zitten aanpassen. Bovendien kom je met een fijnstemmer op het moment dat je het schroefje niet meer verder kan, en das altijd op het moment dat het net even niet moet.
Waarschijnlijk zal er wel een verschil zijn in kwaliteit van Floyd Rose bruggen, maar ik zie er alleen meer rompslomp in. Tenzij je echt van die divebomb solo's wilt spelen, vind ik het weinig waarde hebben. Het enige voordeel van een floyd rose is dat de snaren wat meer meegeven als je er op speelt, wat makkelijker soleert.

dejohan
19 mei 2004, 18:26
En dan nog onstemt het snel, dus gebruiken kan ik het toch niet.


dan moet je die dingen bovenaan je hals goed dichtdraaien! :razz: :D


ik had ook een rg270dx, precies dezelfde dus, had er nooit problemen mee, alleen het stemmen als je je snaren verwisseld hebt duurt wat langer dan anders, maja...

Ja hallo, ik weet ondertussen ook wel hoe je het ding moet gebruiken.

bert k
19 mei 2004, 19:55
Met een goeie Floyd heb je geen problemen. ik heb er al jaren eentje en hij blijft goed zuiver. Het is duidelijk dat je een vaste brug moet nemen als je nooit je trem gebruikt, maar ga dan niet de Floyd de schuld geven.

dejohan
19 mei 2004, 23:25
Met een goeie Floyd heb je geen problemen. ik heb er al jaren eentje en hij blijft goed zuiver. Het is duidelijk dat je een vaste brug moet nemen als je nooit je trem gebruikt, maar ga dan niet de Floyd de schuld geven.

Ja, ok dan heb ik een slecht floyd rose gehad ofzo. Ik weet het niet, ik ben nu toch tevreden dat ik op nu gitaren speel zonder floyd rose (en ik gebruik wel deglijk een trem). En ik ken ook andere mensen die de Floyd eerder onhandig vinden. Maar ja, het zal ook wel smaak zijn zeker.

In ieder geval; Stratman, leg aan die beginnend gitarist goed uit hoe je het gebruikt.

amon
20 mei 2004, 00:25
maargoed, even over die beginnersset op marktplaats. volgens mij wordt die set al een hele tijd aangeboden, dus als ie nog steeds niet verkocht is, denk ik dat je er makkelijk ook nog iets van de prijs af kunt halen...

Dirk_Hendrik
20 mei 2004, 20:45
Wat een ook een mooie beginnersgitaar is, is deze: http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/25052.htm?zoek=ibanez&oudei=15 is een veel betere dan zo'n onbekend ding :) ;) ;)

HAHAHAHA... leuke veiling..

"bieden mogelijk"... DUUHHH.. het is een veiling site ;)

(oh.. voor mensen gaan happen.. ik weet wel wat ie ermee bedoelt hoor :p.. het ziet er alleen stom uit!)

Mwah dat valt nog wel mee hoor :) Er zijn best veel mensen die alleen de prijs die ze aangeven willen hebben voor het instrument en ook veel domme mensen die als ze 250,- zien denken: oh das te duur, laat dan maar. Vandaar dat ik het er maar duidelijk heb bijgezet :) Over die floyd, daar heb ik zelf eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik zie totaal geen probleem met stemmen, je moet alleen fijnstemmers gebruiken als je toplock vastzit... Hij blijft bij mij altijd goed op stemming en de snelheid van snaren verwisselen is niet langer dan bij een normale gitaar. Soms zijn er wat problemen met spanning maar die kan je in een keer oplossen. Als iemand geinteresseerd is... stuur me een mailtje ;)


Love this Guy!!! :-D :-D
Niets zo leuk als (dito, opnverwachtte) respons van de verkoper als iemand z'n advertentie linkt.

Ober die floyds, Speel er al 10 jaar mee en heb nog nooit last gehad van ontstemproblemen of gedonder bij het vervangen van snaren. Als je snapt hoe het werkt (en daarbij is internet handig maar misbaar) werkt het alleen maar voor je. Niets zo irritant als een ontstemde gitaar na het "poken". Met m'n floyd kan ik m'n snaren laten bungelen maar is volledig op stemming als ik het geheel terug laat komen.