PDA

View Full Version : electronica peeps, help me out here



Speeddemon
18 mei 2004, 20:43
test

Speeddemon
18 mei 2004, 20:43
Je weet dat als je een batterij in een Boss bakkie doet, je hem pas aankrijgt, als je er iets inplugt right?
Nou, laat je die batterij erin, maar je sluit ook een 9V voeding aan, kun je toch je pluggen laten zitten zonder dat je batterij op gaat, right? (als de voeding dan uitstaat, krijg je je effecten ook niet aan).

Mijn probleem=ze gaan nu WEL aan! batterij erin, 9V eraan, in en uitpluggen d'r in, maar met de voeding uit kan ik toch de effectjes (waar een batterij in zit) aanzetten! Hoe kan dit? :o

IndiepoprockJesse
18 mei 2004, 21:16
nou dit kan doordat je er een batterij in hebt zitten haha...

lijkt me logisch?!

of ik begrijp niet precies wat je bedoelt..

Jesse//

Speeddemon
18 mei 2004, 21:32
nee Jesse, je begrijpt me denk ik verkeerd.

Daarbij, t verhaal bleek nog zieker/bizarrer!
Er gingen ook pedalen aan waar GEEEEEN batterij in zat!

Alleen de oplossing lijkt gevonden; mijn vintage Boss PH-1r phaser had wel een batterij, en leek VIA de daisy chain (waarvan de voedende adapter UIT stond) andere pedalen te voeden vanaf z'n eigen 9V batterij.

HEEEL MAF! :o

birt
18 mei 2004, 22:02
nee Jesse, je begrijpt me denk ik verkeerd.

Daarbij, t verhaal bleek nog zieker/bizarrer!
Er gingen ook pedalen aan waar GEEEEEN batterij in zat!

Alleen de oplossing lijkt gevonden; mijn vintage Boss PH-1r phaser had wel een batterij, en leek VIA de daisy chain (waarvan de voedende adapter UIT stond) andere pedalen te voeden vanaf z'n eigen 9V batterij.

HEEEL MAF! :o


:o

Antal
19 mei 2004, 00:03
Volgens mij hoort dat idd niet te kunnen. Maar ja.... geen idee hoe het kan... :???:

hadv
19 mei 2004, 01:43
pak een ohmmeter en meet het zaakje door

BartL
19 mei 2004, 01:51
..dan moet dat blokje toch redelijk wat ohm's afgeven (of hoe dat ook moge heten)

Antal
19 mei 2004, 10:39
Denk dat je vermogen bedoelt.

Swan
19 mei 2004, 10:59
ja klopt met n voeding kan je ze wel uit en aanzetten zonder dat er iets in de input zit

Speeddemon
19 mei 2004, 11:06
dat bedoel ik niet Swan.

Swan
19 mei 2004, 11:07
ooh..hmm..tja t was ook n beetje onsamenhangend geschreven ;)

Speeddemon
19 mei 2004, 11:17
even voor de duidelijkheid:
als je batterijen in je pedaal hebt, maar ook een 9V plug, dan hoort t pedaal NIET te werken, als de adapter (voor de 9V plug) uitstaat.
Alleen terwijl de 9V adapter UIT stond (en dus geens stroom leverde)
a) werkten de pedalen waar een batterij in zat EN de 9V daisy chain WEL
b) werkten ook pedalen waar GEEN battrij in zat!

Swan
19 mei 2004, 11:19
zo kan je wel stroom besparen :P

Speeddemon
19 mei 2004, 11:30
juist niet! Want het leek erop dat al die 4-5 pedalen hun stroom vandaan haalden van dat 9V blokje wat in de PH-1r lag.
Ik heb die er nu effe uitliggen en m'n CS-2 weer als 1ste in de keten, en nu vertoont ie niet dat soort fratsen.

Robbert
19 mei 2004, 11:31
juist niet! Want het leek erop dat al die 4-5 pedalen hun stroom vandaan haalden van dat 9V blokje wat in de PH-1r lag.
Ik heb die er nu effe uitliggen en m'n CS-2 weer als 1ste in de keten, en nu vertoont ie niet dat soort fratsen.

Welk pedaal heb je er uit gehaald, want ik denk dat die dus de adapteraansluiting omzeilt en dus de rest stroom voedt.

Speeddemon
19 mei 2004, 12:16
gewoon goed lezen. ;)

(de PH-1r ligt eruit)

Quote:
dat 9V blokje wat in de PH-1r lag.
Ik heb die er nu effe uitliggen

Robbert
19 mei 2004, 12:51
:o