PDA

View Full Version : Une Petite Ext Cabinet Vraagske



BlackSun
18 mei 2004, 18:55
heb sinds kort een Valvestate 265, enne...in het oefenhok staat een mooie 4x12" marshall Cab, maar de valvestate heeft geen mono-out(we gaan er even van uit dat er 1 speakerkabel ter beschikking is :D ) Kan ik dan zonder problemen de 4x12 alleen op bv de left uitgang aansluiten(gelet op goed ohmage etc), of sloop ik hiermee de versterker in de valvestate omdat hij voor links ineens 'harder moet werken' (aangezien daar nu in totaal 5 speakers op aangesloten zijn)?

hadv
18 mei 2004, 19:09
is niet 123 te bepalen omdat het niet duidelijk is of de speakers nu serie of parallel komen. vermoedelijk parallel, in dat geval moet je met de hier al 1.000.000 keer uitgelegde rekensom bepalen wat de impedantie wordt
aangezien het een vs is, dus een torrebak, lijkt me het aan te bevelen het marshall cab op 16 ohm te zetten, als dat niet gaat op 8 ohm, 4 is niet aan te bevelen omdat je dan de eindtrap wsl te zwaar belast.
het feit dat er 5 speakers aan hangen is niet belangrijk

BlackSun
18 mei 2004, 19:12
Die rekensom ken ik wel ja (hoewel er in de handleiding staat dat alle cabs tussen 4 en 16 op de ext outputs van de versterker aangesloten kan worden, maar dat terzijde).

maar nu weet ik nog steeds niks zeker :D toch bedankt voor je hulp

Negative K3 fan
18 mei 2004, 20:42
hm, dat is een lastige, wat zegt de handleiding erover?

vreemd trouwens dat je amp alleen maar stereo kan...

Nocki
24 mei 2004, 21:49
Hoi!

het is een valvestate!!! hang eraan wat je wilt. je doet m geen pijn!

Nocki

Kjiratsiekoedel
24 mei 2004, 21:55
en als hij hem molt heb je zeker een 2e hands versterker in de aanbieding voor hem, voor een 'vriendenprijsje'

Nocki
24 mei 2004, 21:59
Ik heb zelf ook een marshall vs265 gehad. heb er van alles aangehangen omdat de standaard speakers troepie zijn. het leukste wat ik erbij heb gehangen waren mn evm speakertjes. maar ik heb m ook welleens aan een 4x12 gehangen. geen probleem. maar goed.

niet proberen hoor. want je weet maar nooit.

zo goed?

Nocki