PDA

View Full Version : Santana - Europa cover



BluesJR
18 mei 2004, 18:21
Ik zag laatst Samba Pa Ti staan... maar kon hem helaas niet beluisteren.... waarom weet ik ook niet.
Dus dacht van.. nouuuu... anders ook even een Santana cover.

Europa: http://music.bands411.com/thejsessions/music/santana___europa__c__18_05_05.m3u


Bluez

abbys
18 mei 2004, 20:06
he verdemme! die wil ik al lang kunnen maar heb nooit geduld genoeg gehad om die helemaal van buiten te leren! ik vind het alvast prachtig man! zeg me eens, welke backingtrack is dat en hoe kom jij aan al je sustain?

Bladerunner
18 mei 2004, 23:19
He BluesJr,

klinkt te gek man! :dance:
Carlos heeft er een concurrent bij.

Greetz,
Bladerunner

R. Flagg
19 mei 2004, 09:34
Leuk gedaan zeg. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je aan je sound komt en wat voor gear je gebruikt.

Misschien offtopic wat een handige site is dat zeg.

Stratman70
19 mei 2004, 11:35
Hij doet het niet bij mij...

m^rton
20 mei 2004, 11:26
bij mij ook niet

BluesJR
25 mei 2004, 18:47
Als het goed is werkt het gewoon weer. Af en toe is de server down en geeft hij geen reactie. Als het echt niet lukt met streamen is hier een link naar de mp3. Gewoon ff save as en het moet lukken.

http://music.bands411.com/thejsessions/music/santana___europa__c__18_05_05.mp3

Gear: Ibanez Artist --> Budda Superdrive --> SM57 --> DI-Port

Sustain... tja... de sustain is niet voldoende. Ik heb nog een versie gemaakt waarbij de sustain tot in het oneindige loopt en beetje aanzwelt zoals het zou horen, maar in deze versie ging het niet helemaal goed. Alleen deze versie bevalt me overall meer, dus... P/U stand heeft er bij mij aardig mee te maken.. als ik splits naar single dan lukt het wat makkelijker (is ook te horen in het nummer als je heel goed luistert..de pick-attack wordt bij mij wat zompiger dan :-(). En verder hoe sustain te krijgen... hmm... je buizen laten werken... beetje volume... niet te ver van je versterker staan.. je P/Us beetje richten naar de speakers en voel hem aan. Niet alle tonen op je gitaar willen sustainen... en als je bend en sustain wilt moet je de bend echt goed maken. Bij mijn versterker scheelt het ook nog hoe hard je drukt op je snaren; hard drukken geeft snel feedback... niet zo moeilijk, maar lastig om te controleren. Sustain kan een octaaf hoger komen of 2 octaven zelfs of gewoon op de juiste toonhoogte... het ligt er maar aan.

Bedankt voor de positive replies!


Bluez

rien
25 mei 2004, 22:11
geweldig man h e l e m a a l de santana feel echt top gedaan.. kreeg gewoon zin om gitaar uit tepakken en lekker mee te doen

wat een feel .. echt goed

zou inderdaad top zijn om de backingtrack te posten ik denk dat een hoop gitaristen die stiekum wel zouden willen..

ik ook dus... echt nogmaals... heerlijk gewoon.

rien

Shaggy
26 mei 2004, 12:42
netjes gespeeld

m^rton
26 mei 2004, 18:26
Wauw, gaaf gespeeld man!
Ik zou die backingtrack ook wel willen. (al kan ik europe niet zo spelen zoals jij dat doet)